Μέσα στα επόμενα χρόνια φιλοδοξεί η ΔΕΠΑ να μετεξελιχθεί σε περιφερειακό φορέα εμπορίας και υποδομών, και να επιτελέσει ένα σημαίνοντα ρόλο στην αγορά του... Τζώρτζης: Στόχος η ΔΕΠΑ να μετεξελιχθεί σε περιφερειακό φορέα εμπορίας με επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ

Μέσα στα επόμενα χρόνια φιλοδοξεί η ΔΕΠΑ να μετεξελιχθεί σε περιφερειακό φορέα εμπορίας και υποδομών, και να επιτελέσει ένα σημαίνοντα ρόλο στην αγορά του φυσικού αερίου στην περιοχή, όπως ανέφερε στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Τζώρτζης, ξεκινώντας την ομιλία του με τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, όπου πέρυσι τα συνολικά έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 1,2 δισ. ευρώ (όμιλος ΔΕΠΑ), αποδεικνύοντας πως πρόκειται για μια υγιή εταιρεία.

Σύμφωνα με το energypress επιπλέον, οι κεφαλαιακές επενδύσεις των 3 δισ ευρώ τα 30 αυτά χρόνια στην Ελλάδα, την καθιστούν σημαντικό παράγοντα της αγοράς φυσικού αερίου στη χώρα μας και όχι μόνο.

Στην έναρξη της ομιλίας του, δήλωσε πως η συζήτηση με την Shell για την εξαγορά από τη ΔΕΠΑ του ποσοστού 49% στην ΕΠΑ και στην ΕΔΑ Αττικής συνεχίζεται και επιδιώκεται να ολοκληρωθεί σύντομα.

Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει δυνατότητες να μετατραπεί σε ένα φυσικό διαμετακομιστικό κόμβο φυσικού αερίου και ειδικά, αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί το νοτιοανατολικό άκρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γίνεται ακόμη πιο καθαρό πως μια σειρά project αγωγών φυσικού αερίου φιγουράρουν στην λίστα με τα έργα υψηλού ενδιαφέροντος για την Ένωση.

Ειδικότερα, ο κ. Τζώρτζης μεταξύ άλλων επισήμανε ότι ο αγωγός IGB είναι ένας ώριμος αγωγός και ότι βρίσκονται σε εξέλιξη 3 διαγωνισμοί για την προμήθεια αγωγών, το project management και την κατασκευή. “Θεωρείται ένα σημαντικό project για την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής. Η κατασκευή θα ξεκινήσει μέχρι τα τέλη αυτής της χρονιάς και θα είμαστε έτοιμοι να τον λειτουργήσουμε εμπορικά στα τέλη του 2020 για να δεχθεί και τις ποσότητες του TAP” είπε ο κ. Τζώρτζης.

Στη συνέχεια, πρόσθεσε πως η κατασκευή του αγωγού διαμορφώνει βήμα το βήμα τον λεγόμενο κάθετο διάδρομο, γεγονός που συμβάλει στην ασφάλεια εφοδιασμού της ΕΕ, ιδιαίτερα βέβαια αν προστεθούν και οι πλωτές μονάδες (FSRU Αλεξανδρούπολης) για την οποία επιδιώκεται να τεθεί σε λειτουργία και αναμένεται πολύ σύντομα το market test (έρευνα ενδιαφέροντος αγοράς), όπως δήλωσε το κορυφαίο στέλεχος της ΔΕΠΑ.

Μέρος της στρατηγικής διαφοροποίησης οδεύσεων και πηγών αποτελεί επίσης ο αγωγός EastMed, καθώς επίσης θα αποτελέσει κύριο στοιχείο του νότιου διαδρόμου, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Τζώρτζης.

Σχετικά με τον αγωγό, υπογράμμισε ότι έχουν διασφαλιστεί 34,5 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για να συνεχιστούν οι τεχνικές και μηχανολογικές μελέτες. Ως γνωστόν, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ, οι οποίες χώρες σκοπεύουν να υπογράψουν σύντομα και διακρατικές συμφωνίες. Το χρονοδιάγραμμα του αγωγού λέει ότι θα τεθεί σε λειτουργία το 2025.

Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, τόνισε πως η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει σε εκτεταμένες επενδύσεις στο μέλλον, που αφορούν την επικράτεια της χώρας (στερεά και θαλάσσια), εκ των οποίων ανέφερε ότι 200 εκατ. ευρώ θα διοχετεύσει στην αγορά αναζητώντας συνεργασίες στην επέκταση του φυσικού αερίου σε νησιά, ναυτιλία. Ο προγραμματισμός της εταιρείας για επενδύσεις φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εξαγορών