Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Στην προτελευταία θέση μεταξύ 22 ευρωπαϊκών χωρών κατατάσσεται η Ελλάδα ως προς τον δείκτη ετοιμότητας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αυτό... Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Χαμηλή η επίδοση της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Στην προτελευταία θέση μεταξύ 22 ευρωπαϊκών χωρών κατατάσσεται η Ελλάδα ως προς τον δείκτη ετοιμότητας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας της εταιρίας LeasePlan που πραγματοποιήθηκε ενόψει του φετινού Παγκόσμιου Οικονομικό Φόρουμ (WEF) στο Νταβός, σύμφωνα με την οποία η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Αυστρία είναι οι καλύτερα προετοιμασμένες χώρες στην Ευρώπη για την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο δείκτης LeasePlan EV Readiness Index 2019  βασίζεται σε τέσσερις παράγοντες: την ωριμότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων και των φορτιζόµενων υβριδικών), την ωριμότητα της υποδομής για ηλεκτρικά οχήματα, τα κυβερνητικά κίνητρα και την εμπειρία της LeasePlan στα ηλεκτρικά οχήματα σε κάθε χώρα. Με βάση τη συνολική βαθμολογία προκύπτει η ετοιμότητα κάθε μιας από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες που ερευνώνται για την ηλεκτροκίνηση και η συνολική κατάταξη.Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:

  • Σε σύγκριση με πέρυσι, και οι 22 χώρες του LeasePlan EV Readiness Index 2019 παρουσίασαν βελτίωση στην ετοιμότητα για ηλεκτρικά οχήματα, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης διαθεσιμότητας νέων ηλεκτρικών μοντέλων με μεγαλύτερο εύρος και βελτιωμένη υποδομή φόρτισης.
  • Η Φινλανδία (+7 θέσεις), η Γερμανία (+4) και η Πορτογαλία (+4) βελτίωσαν σημαντικά την κατάταξή τους, ως αποτέλεσμα των καλύτερων υποδομών φόρτισης, του υψηλότερου ποσοστού αδειών ηλεκτρικών οχημάτων και των πιο ελκυστικών κυβερνητικών κινήτρων.
  • Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων είναι 3,1% στην Πορτογαλία, 5,1% στην Ολλανδία, 5,2% στη Φινλανδία και 7,6% στη Σουηδία, ενώ η Νορβηγία παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης με ποσοστό 53%.
  • Η Ολλανδία διαθέτει τα περισσότερα διαθέσιμα δημόσια σημεία φόρτισης (83.196), με την Γερμανία να ακολουθεί (37.405) καθώς και τη Γαλλία (34.558). Προσαρμόζοντας τα στοιχεία σε σχέση με το μέγεθος του πληθυσμού, οι τρεις πρώτες χώρες είναι τώρα η Ολλανδία (4,8 βύσματα φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους), η Νορβηγία (4,5) και το Λουξεμβούργο (1,9).
  • Η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Γερμανία και η Ολλανδία σημείωσαν την υψηλότερη βαθμολογία ως προς την κρατική υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων επιδοτήσεων αγοράς, φορολογικών οφελών, φόρων ιδιοκτησίας, φορολογικών πλεονεκτημάτων εταιρειών και παροχών ΦΠΑ.
  • Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 21η θέση με συνολική βαθμολογία 10 (πάνω από την Πολωνία που συγκέντρωσε 9 βαθμούς) έναντι 34 βαθμών που ήταν η βαθμολογία της Νορβηγίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έρευνα, στο 9μηνο του 2018 πουλήθηκαν στη χώρα μας 231 ηλεκτρικά οχήματα (0,021 ανά κάτοικο, περιλάμβάνονται και τα υβριδικά) και το μερίδιο αγοράς τους στο σύνολο των οχημάτων ήταν 0,29 %. Επίσης στην Ελλάδα υπάρχουν 115 δημόσια σημεία φόρτισης με 159 πρίζες.

Οι 22 χώρες που περιλαμβάνονται στον δείκτη LeasePlan EV Readiness Index 2019 είναι: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Η παρουσίαση της έρευνας βρίσκεται στη διεύθυνση https://www.leaseplan.com/corporate/news-and-media/newsroom

 

NEWSLETTER