Την ώρα που η κλιματική κρίση κορυφώνεται με τη Σύνοδο του ΟΗΕ στη Μαδρίτη να τη φέρνει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, είδωλα της ... Κλιματικός ακτιβισμός από τα είδωλα της μουσικής βιομηχανίας

Την ώρα που η κλιματική κρίση κορυφώνεται με τη Σύνοδο του ΟΗΕ στη Μαδρίτη να τη φέρνει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, είδωλα της  παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας επιδίδονται σε έναν πρωτοφανή κλιματικό ακτιβισμό: Δηλώνουν αποφασισμένοι να περιορίσουν στο ελάχιστο τις περιοδείες τους, προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα άνθρακα που αποτελεί τον πλέον επιβαρυντικό παράγοντα για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Παράλληλα υπογραμμίζουν ότι εφεξής σχεδιάζουν ζωντανές εμφανίσεις με ισχυρά φιλικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, όπως η ηλιακή ενέργεια και ο αποκλεισμός της χρήσης πλαστικού από  θεατές και διοργανωτές.

Από το 17χρονο παγκόσμιο φαινόμενο της Ποπ μουσικής -όπως έχει χαρακτηριστεί-, τη νεαρή  Μπίλι Αϊλις, μέχρι τα διάσημα συγκροτήματα των Massive Attack και Goldplay αλλά και το διάσημο ράπερ Dragon, τα είδωλα της μουσικής βιομηχανίας αντιτίθενται στις παγκόσμιες πρακτικές που οδηγούν στην υπερθέρμανση του πλανήτη, κάνοντας την αρχή από τα του οίκου τους.

Όπως έγινε γνωστό, οι  Massive Attack  έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνα για τις επιπτώσεις του διοξειδίου του άνθρακα το οποίο εκλύεται από τις διάφορες μορφές της μουσικής παγκόσμιας βιομηχανίας στο περιβάλλον. Στόχος, η μείωση των τεράστιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προκαλεί η μουσική βιομηχανία σε όλες της τις μορφές.

Το συγκρότημα, σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο  του Tyndall του Λονδίνου, προωθεί έρευνα για τη χαρτογράφηση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από τις διαρκείς περιοδείες του, η οποία στη συνέχεια θα καταλήξει και σε λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν άμεσα.

Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα οι Massive Attack  δήλωσαν, ότι «τελείωσε το σχήμα των μπίζνες όπως τις είχαμε συνηθίσει». Και ότι ξεκινούν τη συνεργασία τους με το Κέντρο Τίνταλ του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ για  να εργαστούν σε ένα σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της βιομηχανίας.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Μπίλι Μπραγκ από τους Massive Attack μοιράζεται με το κοινό από την πρόσφατη περιοδεία του το σχετικό μήνυμα. Αναφέρει, ότι εφεξής περιορίζει τις πτήσεις του αλλάζοντας το μοντέλο των περιοδειών: ο Μπραγκ θα είναι το μοναδικό μέλος του συγκροτήματος που πετάει με αεροπλάνο στις ΗΠΑ, όπου στη συνέχεια οδηγεί από χώρο σε χώρο με μια μικρή ομάδα, διαμένοντας σε κάθε πόλη για όσο διαρκούν οι συναυλίες τους.

 

Αλλά και το συγκρότημα των Coldplay με την πρόσφατη κυκλοφορία του όγδοου άλμπουμ τους «Everyday Life» ανακοίνωσαν ότι δεν πρόκειται να κάνουν περιοδεία, αλλά θα προβάλουν τη νέα τους δουλειά επί βρετανικού εδάφους στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Ο αρχηγός του συγκροτήματος Κρις Μάρτιν εξέφρασε τις ανησυχίες του για το μέλλον των περιοδειών επισημαίνοντας τη δυσκολία στο να συμφιλιώνεις αεροπορικές πτήσεις με τον περιβαλλοντισμό και εξέφρασε την επιθυμία να δει μια συναυλία Coldplay να παράγεται σε μεγάλο βαθμό με ηλιακή ενέργεια και χωρίς πλαστικά μιας χρήσης. Η δήλωση της μπάντας εισέπραξε επαίνους, αφού η προηγούμενη περιοδεία τους με 122 εμφανίσεις σε πέντε ηπείρους απέφερε 405 εκατομμύρια στερλίνες.

 

Νωρίτερα, ο διάσημος καναδός ράπερ Drake τιμολόγησε την περιοδεία του για το άλμπουμ «Away from Home» ως μισή περιοδεία και μισή περιβαλλοντική εκστρατεία, δουλεύοντας με το μη κερδοσκοπικό οργανισμό Reverb για να ελαχιστοποιήσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της περιοδείας. Έκτοτε, ο οργανισμός Reverb  έχει επεκτείνει τις συνεργασίες του και με άλλους καλλιτέχνες της μουσικής, όπως τους Pink, Fleetwood Mac, Harry Styles και Maroon 5. Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε η συνεργασία της Μπίλι Αϊλις με τον ίδιο οργανισμό για την περιοδεία της μέσα στο 2020.

Το17χρονο ποπ είδωλο εξέφρασε την υποστήριξή της για τον κλιματικό ακτιβισμό σε ένα βίντεο της Greenpeace με τίτλο «Το σώμα μας καίγεται» και στα βραβεία Αμερικανικές Μουσικές φορούσε ένα T-shirt με σύνθημα «Καμία μουσική σε νεκρό πλανήτη» – «No Music on a Dead Planet».