Λίγες ημέρες πριν δημοσιεύσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρότασή της για τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση...

Λίγες ημέρες πριν δημοσιεύσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρότασή της για τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προτρέπει τους επικεφαλής που θα πάρουν τις τελικές αποφάσεις να λάβουν υπόψη τους την ιδιαίτερη πολυπλοκότητα της αγοράς φορτηγών, καθώς είναι γνωστό ότι δεν αποτελούν μόνο καταναλωτικά αγαθά, αλλά αντικείμενα δουλειάς.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ άλλωστε είναι γνωστό ότι τα περισσότερα φορτηγά είναι κατασκευασμένα κατά παραγγελία για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών, ενώ παράλληλα υπάρχουν διαφορετικά σχήματα και μεγέθη φορτηγών για να μπορούν να ικανοποιούν τις εκάστοτε ανάγκες.

Αυτό είναι και το σημείο που θα πρέπει να ξεκαθαριστεί, καθώς οι εκπομπές CO2 κάθε φορτηγού διαφοροποιούνται αισθητά. Ορισμένοι υπεραπλουστεύουν τη συζήτηση συγκρίνοντας τις εκπομπές CO2 των φορτηγών με τις εκπομπές των οχημάτων, δηλ. ανά όχημα και όχι ανά φορτίο. Στην πραγματικότητα, αν και τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των εκπομπών CO2 που συνδέονται με τις μεταφορές στην ΕΕ, είναι υπεύθυνες για τη μεταφορά πάνω από το 70% όλων των χερσαίων φορτίων.

Από το 2019 και μετά, όλοι οι κατασκευαστές φορτηγών της ΕΕ θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο εργαλείο υπολογισμού (VECTO) για να δηλώσουν και να αναφέρουν τις εκπομπές CO2 από ένα ευρύ φάσμα φορτηγών. Και αυτό γιατί θα πρέπει να υπάρξει απόλυτη συνάφεια με το καθεστώς που επικρατεί με τα επιβατικά αυτοκίνητα.