ecopress
Οι εφορείες μπήκαν στην ψηφιακή εποχή και όποιος φορολογούμενος θέλει να διεκπεραιώσει  τις υποθέσεις του με τις ΔΟΥ, μπορεί να το κάνει μόνο μέσω... ΑΑΔΕ: οδηγός 17 βημάτων για τα ψηφιακά αιτήματα των πολιτών στις εφορείες

Οι εφορείες μπήκαν στην ψηφιακή εποχή και όποιος φορολογούμενος θέλει να διεκπεραιώσει  τις υποθέσεις του με τις ΔΟΥ, μπορεί να το κάνει μόνο μέσω της ψηφιακής εφαρμογής  «Τα αιτήματά μου» και όχι διά ζώσης ή με την αποστολή mail όπως γινόταν κατά την περίοδο της πανδημίας. Ποια είναι τα 17 βήματα που περιλαμβάνει ο νέος οδηγός της ΑΑΔΕ. Ποιες είναι οι ελάχιστες περιπτώσεις που μένουν εκτός ψηφιακής διευθέτησης.

Η Εφαρμογή Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων της ΑΑΔΕ «Τα Αιτήματά μου» δημιουργήθηκε για να προάγει την επικοινωνία των φορολογουμένων με την ΑΑΔΕ. Παρέχοντας τη δυνατότητα υποβολής αιτημάτων ηλεκτρονικά, στοχευμένα προς κάθε αρμόδια Υπηρεσία και με δομημένο τρόπο, η εφαρμογή διευκολύνει τη διεκπεραίωσή τους και βελτιώνει με τον τρόπο αυτό την ποιότητα εξυπηρέτησης των φορολογουμένων. Η χρήση του συστήματος θα εξαπλώνεται σταδιακά, με την προσθήκη νέων Υπηρεσιών και Διαδικασιών, με στόχο να καλυφθούν όλες οι Κατηγορίες Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Φορολογία, Τελωνεία, Γενικό Χημείο του Κράτους).

Ίδια βάση διαδικασιών

Η εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου» στηρίζεται στην ίδια βάση Διαδικασιών με την εφαρμογή «Τα Ραντεβού μου» της ΑΑΔΕ. Και οι δύο αναπτύχθηκαν με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του φορολογουμένου, τόσο απομακρυσμένα όσο και δια ζώσης αν αυτό είναι απαραίτητο.

Τι εξαιρείται

Μέσω του συστήματος αυτού ΔΕΝ μπορείτε να υποβάλετε αίτημα για απόδοση ΑΦΜ, Διακοπή με βάση τον πραγματικό χρόνο (ΠΟΛ 1163/2016), Απενεργοποίηση ΑΦΜ και Ενεργοποίηση ΑΦΜ Νομικών Προσώπων ή Οντοτήτων (ΠΟΛ 1159/2017). Εάν επιθυμείτε να διεκπεραιώσετε κάτι από τα παραπάνω, παρακαλούμε να ακολουθήσετε τη διαδικασία myAADElive για την πραγματοποίηση βιντεοκλήσης με εκπρόσωπο της ΑΑΔΕ ή να προγραμματίστε το ραντεβού σας με την αρμόδια Υπηρεσία. Για τις υπόλοιπες Διαδικασίες που φέρουν ένδειξη «Όχι» στη στήλη «Διαθέσιμη για Αίτημα», θα πρέπει να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με την αρμόδια Υπηρεσία ή να προγραμματίσετε ψηφιακά την επίσκεψή σας σε αυτή.

Τα 17 βήματα

Η εφαρμογή λειτουργεί με οδηγό και τα βήματά της είναι ξεκάθαρα. Μπορείτε να κινηθείτε μπρος – πίσω στα βήματα για να δείτε και να διορθώσετε κάτι, χωρίς να χάσετε τα στοιχεία που έχετε ήδη εισάγει.

  1. Κάνετε είσοδο με τους κωδικούς TAXISnet.
  2. Επιλέγετε «Νέο Αίτημα».
  3. Επιλέγετε την Κατηγορία Υπηρεσιών/Επιχειρησιακή περιοχή που αφορά στο αίτημά σας.
  4. Επιλέγετε αν θα υποβάλετε για τον εαυτό σας ή για άλλον φορολογούμενο. Στη δεύτερη περίπτωση, εισάγετε τον ΑΦΜ του εκπροσωπούμενου και εφόσον υπάρχει δηλωμένη σχέση στο Μητρώο της ΑΑΔΕ, συμπληρώνονται αυτόματα από το σύστημα τα στοιχεία του. Εάν δεν υπάρχει δηλωμένη σχέση, κάνετε τη σχετική επιλογή και επισυνάπτετε το αντίστοιχο εξουσιοδοτικό έγγραφο.
  5. Επιλέγετε την Υπηρεσία της ΑΑΔΕ στην οποία θέλετε να απευθυνθείτε.
  6. Επιλέγετε Θεματική Ομάδα.
  7. Επιλέγετε Διαδικασία.
  8. Εάν το γνωρίζετε, επιλέγετε το Τμήμα (προαιρετικό πεδίο).
  9. Εάν έχετε επικοινωνήσει μέσω της εφαρμογής με προηγούμενο αίτημα που σχετίζεται με το νέο, μπορείτε να συσχετίσετε τα δύο αιτήματα αναγράφοντας τον κωδικό του πρώτου αιτήματος.
  1. Βλέπετε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και επισυνάπτετε τα σχετικά αρχεία.
  2. Γράφετε το αίτημά σας στο πεδίο «Αίτημα».
  3. Βλέπετε συγκεντρωτικά σε Προεπισκόπηση τα στοιχεία του αιτήματός σας.
  4. Αν θέλετε να διορθώσετε κάτι, κινείστε στα προηγούμενα βήματα από το πάνω μέρος της σελίδας.
  5. Αν όλα είναι εντάξει, επιλέγετε «Υποβολή» και το αίτημα διαβιβάζεται στην Υπηρεσία που έχετε επιλέξει.
  6. Όταν το αίτημα εισαχθεί στο σύστημα της Υπηρεσίας, λαμβάνετε e-mailμε τον μοναδικό κωδικό του αιτήματός σας.
  7. Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εξέλιξη του αιτήματος από την προσωπική σας «θυρίδα» (επιλέγοντας «Τα Αιτήματά μου»).
  8. Όταν το αίτημά σας απαντηθεί, θα ειδοποιηθείτε από την εφαρμογή μέσω e­mail.

Μπορείτε να δείτε τον οδηγό της ΑΑΔΕ εδώ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.