ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Δέκα αλλαγές στις συμβάσεις της δημοφιλούς πλατφόρμας Airbnb ζητά με παρέμβασή της η Κομισιόν, θεωρώντας ότι ο τρόπος παρουσίασης των τιμών... Αυτές είναι οι δέκα αλλαγές στις συμβάσεις της πλατφόρμας Airbnb, που ζητά η Κομισιόν -“Καμπανάκι” για αθέμιτες παρκτικές

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Δέκα αλλαγές στις συμβάσεις της δημοφιλούς πλατφόρμας Airbnb ζητά με παρέμβασή της η Κομισιόν, θεωρώντας ότι ο τρόπος παρουσίασης των τιμών και ορισμένοι όροι της εταιρείας δεν συμμορφώνονται με την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων και τον κανονισμό για τη διεθνή δικαιοδοσία σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις.

Σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία η εταιρεία έχει προθεσμία μέχρι τα τέλη του Αυγούστου για να υποβάλει τις προτάσεις της. Στη συνέχεια, η Επιτροπή και οι ευρωπαϊκές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα εξετάσουν τις προτεινόμενες αλλαγές και αν αυτές δεν κριθούν ικανοποιητικές, ενδέχεται να ληφθούν μέτρα επιβολής της νομοθεσίας έναντι της Airbnb.

Οι δέκα αλλαγές

Οι αλλαγές που καλείται να εφαρμόσει η πλατφόρμα προβλέπουν ότι η Airbnb θα πρέπει

1.Να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις πληροφορίες σχετικά με τις τιμές από την αρχική αναζήτηση στον δικτυακό της τόπο, έτσι ώστε κατά την προσφορά καταλύματος ο καταναλωτής να ενημερώνεται για την τελική τιμή, στην οποία θα πρέπει να περιλαμβάνονται όλες οι ισχύουσες υποχρεωτικές επιβαρύνσεις και τα τέλη, όπως π.χ. οι χρεώσεις για υπηρεσίες και καθαρισμό, ή, όταν δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί η τελική τιμή εκ των προτέρων, θα πρέπει να ενημερώνεται σαφώς ο καταναλωτής ότι ενδέχεται να υπάρξουν πρόσθετα τέλη·

2.Να αναφέρει με σαφήνεια αν η προσφορά καταλύματος γίνεται από ιδιώτη ή επαγγελματία, καθώς οι κανόνες περί προστασίας των καταναλωτών διαφέρουν στις δύο περιπτώσεις.

3.Να μην παραπλανά τους καταναλωτές προσφεύγοντας σε δικαστική αρχή άλλης χώρας από το κράτος μέλος κατοικίας τους·

  1. Να μην αποφασίζει μονομερώς και χωρίς αιτιολόγηση τους όρους που εξακολουθούν να ισχύουν σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης·
  2. Να μη στερεί από τους καταναλωτές το βασικό νομικό δικαίωμα να ασκούν αγωγή κατά του παρόχου καταλύματος, σε περίπτωση σωματικής βλάβης ή άλλων ζημιών·
  3. Να μην μεταβάλλει μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνει σαφώς και εκ των προτέρων τους καταναλωτές, και χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να ακυρώσουν τη σύμβαση·

Επίσης:

7.Οι όροι παροχής υπηρεσιών δεν μπορούν να παρέχουν απεριόριστη διακριτική ευχέρεια στην Airbnb όσον αφορά την αφαίρεση περιεχομένου·

8.Η καταγγελία ή η αναστολή μιας σύμβασης από την Airbnb θα πρέπει να εξηγείται στους καταναλωτές, να διέπεται από σαφείς κανόνες και δεν θα πρέπει να στερεί από τον καταναλωτή το δικαίωμα για εύλογη αποζημίωση ή το δικαίωμα προσφυγής·

  1. Η πολιτική της Airbnb σχετικά με την επιστροφή των καταβληθέντων ποσών, τις αποζημιώσεις και την είσπραξή τους θα πρέπει να ορίζεται σαφώς και να μην στερεί από τους καταναλωτές το δικαίωμά τους να προσφεύγουν στα διαθέσιμα μέσα έννομης προστασίας.
  2. Η Airbnb θα πρέπει να παρέχει στον ιστότοπό της έναν εύκολα προσβάσιμο σύνδεσμο προς την ηλεκτρονική πλατφόρμα επίλυσης διαφορών (ΗΕΔ), καθώς και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν την επίλυση των διαφορών, σύμφωνα με τον κανονισμό επίλυσης καταναλωτικών διαφορών.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας