ecopress
Δύο νέες τάσεις στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων παρατηρήθηκαν πέρσι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρώτη είναι ότι αυξήθηκαν οι εκπομπές CO2 και δεύτερη είναι ότι παρατηρήθηκε... Αύξηση των εκπομπών CO2 και των πωλήσεων βενζινοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ

Δύο νέες τάσεις στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων παρατηρήθηκαν πέρσι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρώτη είναι ότι αυξήθηκαν οι εκπομπές CO2 και δεύτερη είναι ότι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των πωλήσεων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Αυτό αναφέρει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος ο οποίος όλο το προηγούμενο διάστημα είχε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για να ανακοινώσει τα στοιχεία.

Σύμφωνα με αυτά οι μέσες εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,4% αγγίζοντας τα 118,5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αυτή η αύξηση σημειώθηκε και στις 17 χώρες μέλη της ΕΕ σε σχέση με τις αντίστοιχες εκπομπές του 2016. Συγκεκριμένα η Μ. Βρετανία σημείωσε αύξηση των εκπομπών κατά 0,8%, η Γαλλία + 0,6%, η Ισπανία + 0,5% και η Γερμανία + 0,1%. Αύξηση σημείωσε η επίσης η Πολωνία (+ 1,43%) και οι χώρες της Νότιας Ευρώπης συμπεριλαμβανομένου και της Ελλάδας (μέσος όρος + 2,27%).

Φυσικά να θυμίσουμε και το γεγονός ότι από το 2020 θα ισχύσουν αυστηρότερα όρια στις εκπομπές CO2 με αυστηρά πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θα συνετιστούν. Από την άλλη τα βενζινοκίνητα οχήματα όλο το 2017 γνώρισαν μεγάλη αύξηση, ξεπερνώντας μετά από χρόνια τα πετρελαιοκίνητα τα οποία γνώριζαν μεγάλη άνοδο από το 2009. Τα τελευταία στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκινητήρων μειώθηκε κατά πέντε εκατοστιαίες μονάδες πέρυσι (από 49,9% σε 44,8%). Την πτώση αυτή αντικατέστησαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

«Όπως δείχνουν τα στοιχεία η μετάβαση από το ντίζελ στη βενζίνη έχει τώρα απτό αντίκτυπο στην απόδοση CO2 των νέων αυτοκινήτων», δηλώνει μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Eρικ Τζοναερτ. Τέλος, παρά την αύξηση των πωλήσεων το 2017 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε ελάχιστα από το 1,1% στο 1,5%. Ένας ανασταλτικός παράγοντας για τις πωλήσεις τους είναι ότι ακόμη δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή για τη φόρτιση των αυτοκινήτων, έχουν θεωρητικά μικρή αυτονομία και δεν δίνονται ισχυρά κίνητρα για την απόκτησή τους. Φυσικά, οι περαιτέρω μειώσεις του CO2 εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών οχημάτων, προκειμένου να πέσει ο μέσος όρος των εκπομπών σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.