Ακατάλληλες οι κολώνες του ΔΕΔΔΗΕ για την ηλεκτροκίνηση!
ΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΕνέργειαΈργαΥποδομές 29 Ιανουαρίου 2020 Αργύρης
Του Κώστα Βουτσαδάκη/
Χώρο στα πεζοδρόμια για την εγκατάσταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναζητά ο Διαχειριστής του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς η προφανής απάντηση στο πρόβλημα που ενδεχομένως θα σκεφτόταν κάποιος, δηλαδή η τοποθέτηση των σταθμών στους στύλους του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ αποκλείεται για πρακτικούς λόγους.
Συγκεκριμένα όπως επεσήμανε ο κ. Κωνσταντίνος Μαγκανιώτης, Υποτομεάρχης Ανάπτυξης Συστημάτων Μετρήσεων της Διεύθυνσης Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ σε εκδήλωση για την ηλεκτροκίνηση:
-«Οι κολώνες του Δικτύου που φιλοξενούν τον δημοτικό φωτισμό είναι ακατάλληλες, καθώς είναι τοποθετημένοι εσωτερικά των πεζοδρομίων και τα καλώδια φόρτισης θα εμποδίζουν τους πεζούς. Υπάρχει όμως, πρόσθεσε, η δυνατότητα όταν εγκαθίστανται νέοι ιστοί φωτισμού από τους δήμους αυτοί να συνδυάζονται με σταθμούς φόρτισης”.
Σε κάθε περίπτωση η σύνδεση του φορτιστή με το δίκτυο θα είναι υπόγεια, για λόγους ασφαλείας.
Η εκδήλωση με θέμα: “Η ηλεκτροκίνηση και ο ρόλος του ηλεκτρικού δικτύου στην προώθησή της” κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ μπορεί χωρίς πρόβλημα να υποστηρίξει την διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο επίπεδο που προβλέπει ο εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός ως το 2030 (το ΕΣΕΚ προβλέπει ότι 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 πρέπει να είναι ηλεκτρικό). Συγκεκριμένα η διείσδυση 350.000 ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας θα οδηγούσε σε αύξηση της κατανάλωσης ρεύματος κατά 4 %, μέγεθος διαχειρίσιμο τόσο από πλευράς επάρκειας παραγωγής όσο και από τα δίκτυα διανομής, ακόμη και αν η φόρτιση γίνεται ταυτοχρονισμένα σε ώρες αιχμής.
Αδήλωτοι σταθμοί
Πάντως οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης οχημάτων που εγκαθίστανται ως τώρα δεν δηλώνονται στον ΔΕΔΔΗΕ (με εξαίρεση εκείνους που συνδέονται με νέες παροχές) γεγονός που μπορεί στο μέλλον να δημιουργήσει τοπικά προβλήματα στα δίκτυα. Ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλής Μενεγάτος, ζήτησε να εφαρμοστεί στη χώρα μας το γερμανικό μοντέλο που επιβάλλει να καταγράφονται υποχρεωτικά όλοι οι φορτιστές και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλής Μενεγάτος, ζήτησε να εφαρμοστεί στη χώρα μας το γερμανικό μοντέλο που επιβάλλει να καταγράφονται υποχρεωτικά όλοι οι φορτιστές και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά
ΓΓ Ενέργειας
Κατά την εισαγωγική της τοποθέτηση στην εκδήλωση, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών (και επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση) κ. Αλεξάνδρα Σδούκου , υπογράμμισε ότι η ταχεία διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της στροφής προς πιο οικολογικές μετακινήσεις. «Συνεχίζουμε την προσπάθεια να ανοίξουμε όλες τις πτυχές της αγοράς ηλεκτροκίνησης», είπε, αρχής γενομένης από τις υποδομές φόρτισης και της ενσωμάτωσής τους στο ηλεκτρικό δίκτυο που αποτέλεσε και το βασικό θέμα της εκδήλωσης.
«Σύμφωνα με τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τους ειδικούς του ΔΕΔΔΗΕ, το ηλεκτρικό δίκτυο δεν θα έχει πρόβλημα για τα επόμενα χρόνια για τη διείσδυση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που προβλέπεται, αρκεί η φόρτιση να γίνεται με έξυπνο τρόπο, για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα σε τοπικό επίπεδο, λόγω της φόρτισης πολλών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ίδια περιοχή. Υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που πρέπει η φόρτιση να είναι έξυπνη και ελεγχόμενη», σημείωσε η κ. Σδούκου. «Αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά πράσινες μετακινήσεις, η φόρτιση των οχημάτων πρέπει να γίνεται έξυπνα, ώστε να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα όταν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τον ήλιο, τον άνεμο ή άλλες καθαρές πηγές».
Υποδομές φόρτισης
Το ότι το ηλεκτρικό δίκτυο φαίνεται να είναι επαρκές, δεν σημαίνει όμως ότι μπορεί κανείς ανεξέλεγκτα να εγκαθιστά υποδομές φόρτισης χωρίς επιπτώσεις στο δίκτυο. «Η εμπειρία από χώρες με πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτροκίνησης, έχει δείξει πως είναι πολύ σημαντικό οι πιθανοί πελάτες ηλεκτροκίνησης συζητούν με το διαχειριστή του ηλεκτρικού δικτύου σχετικά με τις αυξημένες ανάγκες τους για παροχή ενέργειας που θα προκύψουν εξαιτίας της φόρτισης», συνέχισε. «Για να δώσω ένα άλλο παράδειγμα, ο ένας δήμος που επιθυμεί ενδεχομένως να εγκαταστήσει υποδομές φόρτισης για τους δημότες του είναι σκόπιμο να εμπλέξει το διαχειριστή του δικτύου όσο γίνεται νωρίτερα στη συζήτηση, ώστε αυτός να τον κατευθύνει σε περιοχές όπου το υφιστάμενο δίκτυο επαρκεί για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στους φορτιστές αποφεύγοντας έτσι πιθανές κοστοβόρες επενδύσεις σε αυτό».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Αναστάσιος Μάνος τόνισε ότι «Υιοθετούμε κοινή στρατηγική με το ΥΠΕΝ, με κύριο στόχο την όσο το δυνατόν πιο άμεση ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Το Δίκτυο που διαχειρίζεται ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη, αλλά καταλύτη αυτής της ανάπτυξης. Είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση – εγκαίρως και εκ των προτέρων – όλων των απαραίτητων ενεργειών που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές σε όποιο σημείο του Δικτύου και εάν χρειαστεί. Ήδη τους τελευταίους μήνες έχουν τεθεί οι βάσεις για τη συντονισμένη αυτή προσπάθεια, με τις απαραίτητες μελέτες και τις προτάσεις που τις συνοδεύουν, προκειμένου ο Διαχειριστής του Δικτύου να προπορεύεται των μελλοντικών αναγκών και να είναι αρωγός για την υλοποίηση των στόχων του ΥΠΕΝ και του οράματος για την επίτευξη του εκσυγχρονισμού της χώρας».
Δίκτυο φορτιστών
Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου κ. Ηρακλής Μενεγάτος παρουσίασε μελέτη σύμφωνα με την οποία η εγκατάσταση 1448 φορτιστών σε δημόσιους χώρους στις πόλεις και 300-340 ταχυφορτιστών στο εθνικό οδικό δίκτυο, επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες ακόμη και αυξημένης διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αναφέρθηκε επίσης στις υπάρχουσες υποδομές του Δικτύου Διανομής, τονίζοντας την επάρκειά τους για να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση, στη βάση των στόχων που έχουν τεθεί μέσω της εθνικής ενεργειακής και κλιματικής στρατηγικής έως το 2030. Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη ενθάρρυνσης της αργής έξυπνης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τις υπάρχουσες παροχές και ειδικά τις οικιακές, προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης».
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας μίλησε επίσης ο κ. Θεόφιλος Ξανθός, ο οποίος παρουσίασε τεχνική μελέτη της γερμανικής εταιρείας FGH –που εκπονήθηκε σε συνεργασία με το ΑΠΘ- για την ενσωμάτωση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο εγχώριο Δίκτυο Διανομής.
Σχετικά Άρθρα
- Ρύθμιση για άμεση σύνδεση ΑΠΕ στις περιοχές με κορεσμένο δίκτυο
- Συμβάσεις του ΔΕΔΔΗΕ ανέλαβε η MYTILINEOS
- Λέσβος: ηλεκτροκίνηση από παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας ΑΠΕ
- ΔΕΔΔΗΕ: παραμένουν στα ίδια επίπεδα οι χρεώσεις χρήσης δικτύου
- ΔΕΔΔΗΕ: αφαίρεση χρέωσης δικτύου για τις διακοπές ρεύματος
- ΔΕΔΔΗΕ: αναρτήθηκαν οι πίνακες πρόσκλησης σε συνέντευξη για θέσεις απασχόλησης