Ακρόπολη: μετά το τσιμέντο πολιορκείται και από τα αυτοκίνητα
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΜεταφορέςΠολεοδομίαΧωροταξία 11 Δεκεμβρίου 2022 Αργύρης

Η Ακρόπολη δεν πολιορκείται μόνον από το τσιμέντο και τα ύψη των γειτονικών κτιρίων αλλά και από τα αυτοκίνητα περίοικων και επισκεπτών, που μετατρέπουν τον ιστορικό πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου κάτω από τον Ιερό Βράχο, σε ένα απέραντο parking παράνομης στάθμεσης.
Οι εικόνες δείχνουν ότι ο ιστορικός και δημόσιος χώρος παραδίδεται ανυπεράσπιστος στην ασυδοσία ιδιωτών αλλά και ότι γίνεται επιβλαβής χρήση της δημόσιας περιουσίας. Ταυτοχρόνως επιβεβαιώνουν την κακοποίηση της πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης από την ανεξέλεγκτη κίνηση και στάθμευση οχημάτων στην Αθήνα, που έχει επεκταθεί πλέον εκτός κάθε ορίου.
Το θέμα, μαζί με το σχετικό φωτογραφικό υλικό δημοσιοποιεί η Ειρήνη Φρεζάδου, Αρχιτέκτων Πολεοδόμος, Κάτοικος Μακρυγιάννη, επισημαίνοντας ότι «στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου επίκειται η ανάπλαση του πεζοδρόμου και αποκατάσταση των ζημιών» θέτωντας το ερώτημα: «δεν θα έπρεπε να διασφαλισθεί και η χρήση του ως πεζοδρόμου, ώστε να εξοικονομηθεί δημόσιο χρήμα;»
Η κα Φρεζάδου αναφέρει ακόμη ότι η Δημοτική Αστυνομία του Δήμου της Αθήνας δεν ανταποκρίνεται στις σχετικές κλήσεις που δέχεται για τον έλεγχο και την αστυνόμευση της ιστορικής περιοχής. Σχετικά αναφέρει ότι «το βράδυ Σάββατο 10/12/2022, που όπως δείχνουν οι φωτογραφίες ο ιστορικός πεζόδρομος της Δ. Αρεοπαγίτου, στο τμήμα μεταξύ Καρυατίδων και Μητσαίων, μετετράπη και πάλι σε υπαίθριο parking, το τετραψήφιο νούμερο «1595» της Δημοτικής Αστυνομίας δεν απαντούσε». Σημειώνει επίσης ότι «σε προηγούμενη ηλεκτρονική καταγγελία μου τον Σεπτέμβριο 2022, με το αίτημα να αστυνομεύεται ο πεζόδρομος τουλάχιστον τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες και ώρες παραστάσεων του Ηρωδείου, ο αρμόδιος της Δημοτικής Αστυνομίας απήντησε ότι θα τακτοποιηθεί το θέμα. Εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι δεν έγινε κάτι».
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι απουσιάζουν ο έλεγχος και η αστυνόμευση αλλά και τα μέτρα, που θα δώσουν άμεσες και μακροπρόθεσμες λύσεις. Και το πλέον απογοητευτικό τόσο για τις αρχές, όσο κυρίως για τους ίδιους τους πολίτες, που με τη συμπεριφορά τους προδίδουν εξοικείωση με την παρανομία σε δημόσια θέα των αριθμών κυκλοφορίας των οχημάτων τους και έλλειμα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν, όταν σε ολόκληρο το σύγχρονο κόσμο Δήμοι και πολίτες πρωταγωνιστούν σε δράσεις, έργα και καινοτομίες για το αειφόρο και βιώσιμο μέλλον των πόλεων.
Σχετικά Άρθρα
- Νέο μουσείο Ακρόπολης: ένα είναι βέβαιο, η Ακρόπολη άξιζε καλύτερα
- Μια ολόκληρη γενιά δεν έχει δει ποτέ την Ακρόπολη χωρίς σκαλωσιές
- Δήμος Αθήνας: παρέμβαση στο ΥΠΕΝ για οικοδομικές άδειες ΝΟΚ
- Αθήνα η επτάλοφος: οι κρυμμένες αξίες προβάλλουν από το ανάγλυφο της πόλης
- Δήμος Αθηναίων: κοινές περιπολίες Δημοτικής Αστυνομίας και ΕΛ.ΑΣ
- Χανιά: κατασκευή ξενοδοχείου στον αρχαιολογικό χώρο της παλιάς πόλης