Αλλάζουν χέρια τουριστικές μονάδες από επέλεαση διεθνών brands
ΕπιχειρήσειςΟικονομίαΥποδομές 22 Οκτωβρίου 2020 Αργύρης
H επέλαση διεθνών brands στη χώρα μας και η προοπτική να αλλάξουν χέρια μεγάλες και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις λόγω της κρίσης του κορονοϊού επισημάνθηκαν κατά τη διάρκεια του 21ου Συνεδρίου για την Αξιοποίηση της Ακίνητης Περιουσίας – Prodexpo στην συζήτηση που έγινε από επιχειρηματίες και ειδικούς του κλάδου στην ενότητα «Θεσμικοί παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ανάπτυξη».
Ειδικότερα η Ελένη Αλεξίου, Co-Managing Partner, Alexiou Kosmopoulos Law Firm αναφέρθηκε στο πρόσφατο νομοσχέδιο για τον χωροταξικό σχεδιασμό, το οποίο κινείται σε σωστή κατεύθυνση, παρά τις αρχικές επικρίσεις. Για την ίδια είναι κρίσιμο να ενσωματώνονται οι πάγιες απόψεις της νομοθεσίας σε κάθε νέα αλλαγή, καθώς με αυτόν τον τρόπο, λύνονται πολλά ζητήματα που πριν ήταν αγκυλώσεις. Κατά την ίδια, σημαντικό σημείο στις τελευταίες αλλαγές της νομοθεσίας για τα τουριστικά ακίνητα, είναι το γεγονός ότι πλέον δεν απαιτείται δεσμευτικό έγγραφο από τον επενδυτή για τη χρηματοδότηση ενός μεγάλου τουριστικού έργου.
Στη συνέχεια, ο Πάνος Παλαιολόγος, Πρόεδρος και Ιδρυτής, HotelBrain εκτίμησε ότι, παρά την πανδημία, οι επενδύσεις στο χώρο του τουρισμού δεν θα σταματήσουν, καθώς η χώρα μας χειρίστηκε με επιτυχία την υγειονομική κρίση και θα αποτελέσει πόλο έλξης για καινούριες επενδύσεις, ακόμα και σε greenfield projects, δημιουργώντας νέους, ελκυστικούς, επιμέρους, προορισμούς.
Προέβλεψε, δε, ότι θα υπάρχουν, λόγω της κατάστασης, κτίρια ξενοδοχείων που θα αλλάξουν χέρια, αλλά προειδοποίησε ώστε να μην υπάρξει ‘’αφελληνισμός’’ του τουρισμού. Για τον κ. Παλαιολόγο, το δυναμικό management είναι μονόδρομος για τα νέα ξενοδοχεία που επιθυμούν να επιβιώσουν, ενώ πρόσθεσε ότι θα συνεχίσει η επέλαση διεθνών brands στη χώρα μας, σε διαφορετικό, όμως, μοντέλο απ’ ό,τι στο παρελθόν.
Από την πλευρά της, η Ana Vukovic, Managing Director, Greece & Serbia, Colliers International ανέφερε ότι, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, στην παρούσα φάση η Ελλάδα έχει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, ακόμα και εν μέσω της πανδημίας, με τις πρόσφατες αλλαγές που γίνονται στη νομοθεσία να γίνονται αποδεκτές ως ιδιαίτερα θετικές από τους πιθανούς επενδυτές.
Σύμφωνα με την ίδια, η χώρα έχει μεγάλη δυναμική και συνεχή βελτίωση στους ρυθμούς διεκπεραίωσης των διαδικασιών τα τελευταία χρόνια, αναφέροντας ότι μπορεί να υπάρχει ευκαιρία σε περιοχές όπως κτίρια με NPLs, αλλά και σε luxury resorts. Το ‘’live your myth in Greece εξακολουθεί να ισχύει, αλλά πρέπει να συνδυαστεί με σωστό σχεδιασμό και στρατηγικό από την πλευρά των ξενοδοχείων’’ εκτίμησε χαρακτηριστικά η κ. Vucovic.
O Kωνσταντίνος Σαντίκος, Managing Director, Santikos Collection, Partner, Capital εκτίμησε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια πιο δυναμική και συγκροτημένη στρατηγική για να μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα ο τουρισμός στα ξενοδοχεία, ενώ εκτίμησε ότι αυτό είναι και το πλεονέκτημα των ήδη υπαρχόντων ξενοδοχείων που μεταβιβάζονται σε άλλον επενδυτή. Όπως υποστήριξε, επίσης, ο κ. Σαντίκος, την επόμενη τριετία, λόγω των συνθηκών, θα υπάρξουν ξενοδόχοι που θα επιθυμήσουν να ενοικιάσουν το ακίνητό τους ή να κάνουν συμβόλαιο με ένα διεθνές brand.
Σχετικά Άρθρα
- ΣΕΤΕ: «εξοικονομώ» και κίνητρα net-metering για τουριστικές επιχειρήσεις
- ΑΔΜΗΕ: μειώθηκε η κατανάλωση ρεύματος και βενζίνης το φετινό Αύγουστο
- Έρευνα για φοροδιαφυγή και φορολόγηση ελεύθερων επαγγελματιών
- Αιγιαλός: συνεχίζονται οι έλεγχοι, μπαράζ παραβιάσεων
- 2,2 δις ευρώ για κοινωνική αντιπαροχή και αξιοποίηση κλειστών ακινήτων
- Σε διαβούλευση το Νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό