Ανεβάζει στροφές η ηλεκτροκίνηση
ΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΕυρωπαϊκή ΈνωσηΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΥποδομέςΧρήμα 24 Σεπτεμβρίου 2021 ecotypos
Αυξάνεται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Τι αναφέρουν τα στοιχεία που αφορούν τις νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ποιες νέες ρυθμίσεις έρχονται στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά την τεχνική υποστήριξη των οχημάτων αυτών.
Σημαντική αύξηση καταγράφεται στις ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων το τρέχον έτος στη χώρα μας, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για υπερδιαπλασιασμό των αγορών ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το τέλος του 2021, σε σχέση με το 2020.«Από πέρυσι τον Σεπτέμβριο, οπότε ξεκίνησε το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, σημειώνεται ραγδαία αύξηση στις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το μητρώο μας περιλαμβάνει 4.474 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 2.256, δηλαδή περισσότερα από τα μισά, έχουν ταξινομηθεί φέτος, έως σήμερα. Ενδεικτικά, πέρυσι, όλο το 2020 είχαν ταξινομηθεί 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και θεωρείται βέβαιο, ότι έως το τέλος του έτους, θα έχουμε υπερδιπλασιασμό των ταξινομήσεων σε σχέση με πέρυσι. Μπορεί ο συνολικός αριθμός να μη φαίνεται μεγάλος, όμως είναι αδιαμφισβήτητη η ισχυρή δυναμική που καταγράφεται υπέρ της ηλεκτροκίνησης και η ανταπόκριση των πολιτών στην κυβερνητική πρωτοβουλία», ανέφερε για το ζήτημα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στο πρόσφατο συνέδριο «Electric VehicleConference».
Θεσμικό πλαίσιο
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα πρόσφατα εκδόθηκε η ΚΥΑ που περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγγελίας έναρξης λειτουργίας των συνεργείων που εκτελούν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης. Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ακόμη, ότι προωθείται, «η σχετική νομοθετική ρύθμιση που αφορά στους τεχνίτες, ώστε να είναι πλήρες το θεσμικό πλαίσιο που εξασφαλίζει την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος». Και επεσήμανε, «πως δημιουργείται μια νέα επαγγελματική ειδίκευση σε ένα πεδίο με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και αυτό σημαίνει ευκαιρίες απασχόλησης».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ακόμη πως στον νέο διαγωνισμό για την προμήθεια λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ένα μεγάλο ποσοστό θα είναι ηλεκτροκίνητα. Πρoσέθεσε επίσης ότι δεν είναι μόνο οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας που θα έχουν ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γιατί μέσω του νέου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δήμοι και περιφέρειες έχουν την ευκαιρία να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και δικτύου φορτιστών.
Σχετικά Άρθρα
- Τεχνίτες ηλεκτροκίνησης: νομοθετική ρύθμιση για κατάρτιση και πιστοποίηση
- Ηλεκτροκίνηση: σε λειτουργία το ψηφιακό μητρώο φορτιστών
- ΥΠΟΜΕ: τα μέτρα για ηλεκτροκίνηση – άνοιξε η Electromobility 2023
- Υποδομών: σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση
- «Κινούμαι Ηλεκτρικά»: ανοίγει νέος κύκλος με αυξημένη επιδότηση
- «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»: ενίσχυση και παράταση του Β΄ Κύκλου