ecopress
Του Νίκου Χρυσόγελου* Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO Global Platform on Air Quality & Health) διαπιστώνει ότι στην Ελλάδα έχουμε ετησίως 8.327 πρόωρους θανάτους  εξαιτίας της υψηλής ατμοσφαιρικής... Ατμοσφαιρική ρύπανση, ο σιωπηλός δολοφόνος

Του Νίκου Χρυσόγελου*

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO Global Platform on Air Quality & Health) διαπιστώνει ότι στην Ελλάδα έχουμε ετησίως 8.327 πρόωρους θανάτους  εξαιτίας της υψηλής ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σε πολλές περιοχές οι ρύποι ξεπερνούν τα όρια που έχει προτείνει η WHO για ρύπους όπως τα μικροσωματίδια PM2,5, όπως πχ στον Πειραιά http://breathelife2030.org/city-data-page/?city=2283.

Όμως αν και είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε την ποιότητα της ατμόσφαιρας, συχνά απουσιάζουν μετρήσεις και στοιχεία για μια συνεχή αποτύπωση της κατάστασης, και κυρίως σχεδιασμού πολιτικών για μείωση της ρύπανσης και των βλαβών που προκαλεί στην υγεία αλλά και την οικονομία.

Η Ελλάδα όμως δεν είναι η μόνη χώρα που υποφέρει από υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη. Σύμφωνα με πολλές εκθέσεις τόσο της ΕΕ και του Ευρωκοινοβουλίου όσο και της  Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας κάθε χρόνο 400.000-500.000 πρόωροι θάνατοι οφείλονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί 7.000.000 πρόωρους θανάτους. Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένας σιωπηλός δολοφόνος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, το 92% των ανθρώπων παγκοσμίως δεν αναπνέουν αέρα που είναι ασφαλής για την υγείας του, ενώ στο 80% των πόλεων παγκοσμίως τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης ξεπερνούν τις κατευθυντήριες οδηγίες της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας για ασφαλή (για την υγεία) αέρα.

Η πρόληψη της ρύπανσης αλλά και των βλαβών στην υγεία είναι εφικτή, αλλά απαιτεί σοβαρές πολιτικές και δεσμεύσεις.

Όποιος νομίζει ότι η οικολογία και το καθαρό περιβάλλον είναι πολυτέλεια, ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης, είναι εκτός πραγματικότητας. Η βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας θα είχε πολλαπλές θετικές επιπτώσεις, όπως για παράδειγμα μείωση θανάτων και εισαγωγών στα νοσοκομείο, μείωση των απουσιών από την εργασία, μείωση των δαπανών του δημόσιου συστήματος υγείας για χρόνιας παθήσεις αλλά και πρόωρους θανάτους κα

Πέρα από την οικονομική και δημοσιονομική κρίση, δεν θέλουμε να δούμε την (πιο σοβαρή γιατί αφορά την ίδια τη ζωή και την υγεία μας) οικολογική κρίση. Και ότι η έξοδος από την κρίση δεν σχετίζεται απλώς με την («καθαρή» ή όχι) έξοδο στις αγορές, αλλά και κυρίως με την συνολική προσπάθεια αντιμετώπισης της οικολογικής, κοινωνικής και οικονομικής κατάρρευσης, με συνεκτικό τρόπο.

 *Συμπρόεδρος των ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Πηγή: prasinoi.gr

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.