ecopress
Μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της χώρας είναι πλέον η Αττική Οδός της οποία ο κύκλος εργασιών το 2019 αυξήθηκε σε 192,7 εκατ. ευρώ...

Μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της χώρας είναι πλέον η Αττική Οδός της οποία ο κύκλος εργασιών το 2019 αυξήθηκε σε 192,7 εκατ. ευρώ έναντι 185,7 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά!

Η ραγδαία αύξηση των διελεύσεων στον αυτοκινητόδρομο το 2019 -κάτι που ήταν εμφανές ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής- αύξησαν τα κέρδη της εταιρείας η οποία ανακοίνωσε ότι θα διανέμει μέρισμα-μαμούθ στους μετόχους της, για τη χρήση του 2019, συνολικού ποσού 92,6 εκατ. ευρώ.

Την κοινοπραξία ελέγχουν με 65,7% η Άκτωρ Παραχωρήσεις, με 24,19% η ΑΒΑΞ, με 10,02% η ΕΤΕΘ (θυγατρική της ΑΒΑΞ) και με 0,04 η γαλλική Εgis Road Operation .

Η κοινοπραξία διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα ύψους 142,5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2018 διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ και 75 εκατ. ευρώ το 2017.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35% -420 εκατ. ευρώ- από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Ξεκινάει η δημοπράτηση

Σύμφωνα με το 5wnews είναι γεγονός ότι -παρά τα τεράστια κέρδη της εταιρείας- στην Αττική Οδό, εκτός της συντήρησης, εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει γίνει κανένα έργο βελτίωσης, με τον αυτοκινητόδρομο  να δείχνει ήδη σημάδια κορεσμού, τουλάχιστον στην προ καραντίνας εποχή.

Αυτό για κάποιους είναι αναμενόμενο, αφού σε 3,5 χρόνια λήγει η σύμβαση παραχώρησης, με την Κυβέρνηση να έχει ξεκαθαρίσει ότι θα γίνουν εξαρχής οι διαδικασίες εκ’ νέου παραχώρησης και θα τεθούν νέοι όροι και προϋποθέσεις. Ήδη το υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει σε πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου με αντικείμενο τη δημοπράτηση του τόσου σημαντικού, για την Αττική, αυτοκινητόδρομου.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας