Αττική: θεματικό πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και κυκλικής οικονομίας
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλον 18 Μαρτίου 2022 Αργύρης
Τη δημιουργία στην Αττική, ενός μεγάλου Θεματικού Πάρκου, που θα συνδυάζει την Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή, με δράσεις Κυκλικής Οικονομίας, όπως την ανακύκλωση, την αγροτοδιατροφή κ.α. και την κατασκευή Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής στους Δήμους, καθώς και την αναβάθμιση υφισταμένων ανακοίνωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Βασίλης Γιαννακόπουλος.
Το ολοκληρωμένο πλέγμα θεσμικών προτάσεων, δράσεων και πρωτοβουλιών της Περιφέρειας Αττικής για την οδική ασφάλεια ανέπτυξε ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, κατά την παρουσίαση της έκθεσης – ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το Πλαίσιο Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030 που κατάρτισε η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά.
Οι δράσεις και τα έργα που προωθούνται
Στην παρέμβασή του ο Αντιπεριφερειάρχης, αφού σημείωσε πώς «η ανθρώπινη ζωή είναι πολύ σημαντική για να χάνεται στο βωμό της ασφάλτου και πως η έλλειψη αγωγής, η απάθεια και η αδιαφορία είναι από τα πιο επικίνδυνα συμπτώματα μιας κοινωνίας» επισήμανε πως «επιβάλλεται θεραπεία – ΣΟΚ για να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος, γεγονός που διπλασιάζει την ευθύνη και το χρέος της συντεταγμένης Πολιτείας» ανακοίνωσε σχεδιασμό δράσεων, που προωθεί η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίες παράλληλα με τη δημιουργία του μεγάλου Θεματικού Πάρκου της Αττικής και των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής στους Δήμους περιλαμβάνει ακόμη:
-Σειρά προγραμμάτων βιωματικής εκπαίδευσης σε 25 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», καθώς και σεμινάρια οδικής συμπεριφοράς στη γειτονιά και στην πόλη, με διαλέξεις και ομιλίες σε όλους τους δήμους της Αττικής με τη συνεργασία του Ιαβέρη.
-Πιλοτικό πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε πόλεις της Αττικής στο πλαίσιο της εφαρμογής των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ). «Ξεκινήσαμε από την Αγία Παρασκευή, τα Βριλήσσια, τον Παπάγο, το Χολαργό και το Χαλάνδρι, περιοχές που επηρεάζονται έντονα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους βασικών οδικών αρτηριών» είπε ο κ Γιαννακόπουλος.
-Αναβάθμιση ώστε να καταστεί ασφαλέστερο το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής. «Χρηματοδοτούμε αναπλάσεις γειτονιών με περιβαλλοντικό πρόσημο και εκτεταμένα προγράμματα αποκατάστασης και ασφαλτόστρωσης πλήθους οδών της Αττικής. Ενισχύσαμε με σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό το Κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας» είπε ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών τονίζοντας ότι:
-«Στην κατεύθυνση αυτή, τόνισε, πρέπει άμεσα να διαμορφωθεί και υιοθετηθεί ένας «δεσμευτικός χάρτης οδικής ασφάλειας» για όλους, καθώς και να δημιουργηθεί «μόνιμος μηχανισμός» προκειμένου να διασφαλίζεται η αλληλενέργεια των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης, η συνέργεια – συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ιδιωτικών φορέων».
Οι θεσμικές προτάσεις της περιφέρειας Αττικής
Παρουσιάζοντας το πλέγμα θεσμικών προτάσεων που ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, έχει καταθέσει εγγράφως στα συναρμόδια Υπουργεία και οι οποίες συνοδεύονται με στοχευμένες παρεμβάσεις για το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Βασίλης Γιαννακόπουλος έθεσε σε προτεραιότητα:
-Να διαμορφωθεί και υιοθετηθεί, το ταχύτερο δυνατόν, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030. Ένας δεσμευτικός Χάρτης, ο οποίος να αντιμετωπίζει ενιαία και στο σύνολό τους, όλα τα ζητήματα που αποτυπώνονται διαχρονικά στις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων και θα περιλαμβάνει τους βασικούς στόχους των Ηνωμένων Εθνών και της ΕΕ.
-Θεμελιώδης προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή του στρατηγικού αυτού σχεδίου αποτελεί η αποτελεσματική διακυβέρνηση. Η δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού προκειμένου να διασφαλίζεται η αλληλενέργεια των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης και η συνέργεια – συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, των ιδιωτικών φορέων.
-Η διακυβέρνηση για την οδική ασφάλεια πρέπει να είναι απαλλαγμένη από την πολυνομία και τη διασπορά νομοθετικών ρυθμίσεων και κανονιστικών πράξεων. «Σήμερα εμπλέκονται πέντε υπουργεία και στην πράξη συνολικά επτά (!) εάν προστεθούν το Υπουργείο Οικονομικών αρμόδιο για τις πιστώσεις και το Υπουργείο Δικαιοσύνης αρμόδιο για τον Ποινικό Κώδικα» είπε χαρακτηριστικά.
-Η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Να διαμορφώσουμε οδηγική συμπεριφορά και συνείδηση από την παιδική ηλικία έως την ενηλικίωση. Απώτερος στόχος, με πρακτική αξία και κίνητρο, η διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων (σήματα) και στις πρώτες τάξεις των Λυκείων της χώρας.
-Το εγχειρίδιο θεωρητικών εξετάσεων δεν μπορεί να είναι διπλωματική εργασία. Πρέπει να δίνει έμφαση σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης και συμπεριφοράς καθώς και γνώσης του ΚΟΚ. Να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως, να είναι διατυπωμένο σε απλή γλώσσα και να λαμβάνει υπόψη όσους ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, Ρομά, κ.ά).
-Η καθιέρωση πιστοποιητικών επάρκειας εξεταστή και εκπαιδευτή και η διαρκής επαναξιολόγηση τους είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ. Όπως και η συγκρότηση ειδικής επιτροπής επιστημόνων υψηλού κύρους για τη διαρκή αξιολόγηση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης.
Στην εκδήλωση, με κεντρικούς ομιλητές τον Ευρωπαίο Συντονιστή για την οδική ασφάλεια Matthew Baldwin και τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών Antonio Avenoso, απηύθυναν χαιρετισμό: ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, Χρήστος Κέλλας, το μέλος της ίδιας κοινοβουλευτικής Επιτροπής Άννα Βαγενά, ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, και, ο Διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Σπυρίδων Λάσκος.
Σχετικά Άρθρα
- Αλιμος: έργα 279.000 ευρώ για το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
- Δήμος Φυλής: έργο για την οδική ασφάλεια 1,7 εκατ. ευρώ
- Αττική: έργα οδικής ασφάλειας σε επικίνδυνα σημεία
- Οδική ασφάλεια: έργα 335 εκατ. ευρώ από Δήμους και Περιφέρειες
- Τα βραβεία αριστείας στην οδική ασφάλεια για το 2024
- Αττική: εγκρίθηκε ο περιφερειακός σχεδιασμός διαχείρισης αποβλήτων