ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Άμεσα, από τον επόμενο μήνα οι κάτοικοι της πρωτεύουσας θα δουν να εγκαθίστανται εργοτάξια για την κατασκευή της γραμμής 4 (Άλσος... Αττικό Μετρό ΑΕ: από τον Απρίλιο εργοτάξια της νέας γραμμής 4 (βίντεο)

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Άμεσα, από τον επόμενο μήνα οι κάτοικοι της πρωτεύουσας θα δουν να εγκαθίστανται εργοτάξια για την κατασκευή της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή μήκους 12,8 χλμ με 15 σταθμούς) στην πόλη, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Ταχιάος.

Συγκεκριμένα ο κ Ταχιάος με δηλώσεις του στην ΕΡΤ, διαλύοντας τη σύγχυση, που προκάλεσαν οι πρόσφατες ανακοινώσεις της αναδόχου κοινοπραξίας, ότι τα έργα θα ξεκινήσουν από το 2022 Δείτε εδώ το ρεπορτάζ του ecopress εξήγησε ότι ξεκινούν από τον επόμενο μήνα οι πρόδρομες εργασίες, που αφορούν σε εργολαβία 35 εκατ. ευρώ και μέχρι το καλοκαίρι υπογράφεται η κύρια σύμβαση κατασκευής του έργου ύψους 1,185 δις. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου σε 8 χρόνια, δηλαδή θα παραδοθεί στη χρήση του κοινού το καλοκαίρι του 2029.

Ειδικότερα για τις πρόδρομες εργασίες, που περιλαμβάνουν μετακινήσεις δικτύων και αρχαιολογικών ανασκαφών και τεχνικές προετοιμασίες για την κατασκευή των μελλοντικών σταθμών του μετρό, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό είπε ότι οι πολίτες θα δούν να εγκαθίστανται άμεσα εργοτάξια στο Γαλάτσι, (στη διαστάυρωση των οδών Πρωτοπαπαδάκη και Βεϊκου) και σε άλλα σημεία, όπως  στην Ακαδημίας, το Κολωνάκι τα Εξάρχεια στο πάρκο Ριζάρη, όπου θα γίνει ένας δεύτερος σταθμός Μετρό του Ευαγγελισμού και σταδιακά σε όλα τα σημεία που θα γίνουν οι 15 σταθμοί της γραμμής 4 του Μετρό, εξηγώντας ότι οι νέοι σταθμοί θα είναι μικρότεροι, μήκους 80 μέτρων καθώς επίσης ότι στη νέα γραμμή θα κυκλοφορούν 20 σύγχρονοι γαλλικής κατασκευής συρμοί, χωρίς οδηγό.

Κατά τη διάρκεια των δηλώσεων του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ στην ΕΡΤ παρουσιάστηκαν οι θέσεις των μελλοντικών σταθμών, ενώ ο κ Ταχιάος τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο που έχει μελετηθεί εδώ και 20 χρόνια τώρα ωρίμασε και περνάει άμεσα στη φάση της υλοποίησης  του, υπογραμμίζοντας τη συμβολή των μηχανικών, που εργάστηκαν για το έργο, τονίζοντας ότι παράλληλα προετοιμάζονται και ωριμάζουν οι μελέτες για τις μελλοντικές επεκτάσεις.

Μελλοντικές επεκτάσεις

Σημειώνεται ότι το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)

Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)

Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)

Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

“Θέλω να ξεκαθαρίσω την πραγματικότητα”

Παράλληλα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ με ανάρτηση του στα κοινωνικά δίκτυα διευκρίνισε ότι: «Την Πέμπτη καλεσμένος της ΕΡΤ-1 επιβεβαίωσα το ρεπορτάζ ότι μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα ξεκινούν οι εργασίες που αφορούν την κατασκευή της Γραμμής 4 και πως οι Αθηναίοι θα δουν μέσα στους επόμενους λίγους μήνες, νέα εργοτάξια στην πόλη. Λίγες ώρες αργότερα, στα ειδησεογραφικά sites διάβαζα κάτι διαφορετικό, ότι στις αρχές του 2022 θα αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες του μετρό. Θέλω να ξεκαθαρίσω την πραγματικότητα:

Η διοίκηση μίας των εταιριών της κοινοπραξίας που έχει ανακηρυχθεί ως προσωρινός ανάδοχος του κυρίως έργου της κατασκευής, έδωσε συνέντευξη τύπου για εταιρικούς σκοπούς και στον χρόνο εκείνο, εκτίμησε ότι τοποθετείται η εγκατάσταση των δικών της εργοταξίων, εφόσον όλα προχωρήσουν -δεν διαφαίνεται κάτι άλλο- κατ’ ευχήν.

Δεν υπάρχει καμμία ανακρίβεια ένθεν κακείθεν. Αναφερθήκαμε σε δύο διαφορετικά χρονικά ορόσημα: Για την πόλη, οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως αφού στις 29 Μαρτίου αναμένουμε να ολοκληρώσουμε την υπογραφή μιας άλλης σύμβασης, αυτής των προδρόμων εργασιών που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του έργου.

Έτσι στα πρώτα εργοτάξια, την ανάπτυξη των οποίων θα δουν οι Αθηναίοι, θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές τομές, οι σωστικές ανασκαφές και οι μετατοπίσεις των δικτύων, ώστε όλοι οι χώροι στους οποίους θα δημιουργηθούν φρέατα και σταθμοί του μετρό, να αποδοθούν «ελεύθεροι βαρών» στον κυρίως κατασκευαστή, στον προγραμματισμένο χρόνο. Πολύ πριν το καλοκαίρι λοιπόν και όχι το 2022, όπως κακώς μεταφέρθηκε, η έναρξη των έργων της Γραμμής 4».

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας