ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Χιλιάδες εργαζόμενοι επιστημονικών τεχνικών και διοικητικών ειδικοτήτων στο δημόσιο, μέλη  έξι ομοσπονδιών ξεκίνησαν από τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου και συνεχίζουν για... «Χειρόφρενο» στις υπηρεσιακές μετακινήσεις, με «λαθρεπιβάτη» το δημόσιο  

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Χιλιάδες εργαζόμενοι επιστημονικών τεχνικών και διοικητικών ειδικοτήτων στο δημόσιο, μέλη  έξι ομοσπονδιών ξεκίνησαν από τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου και συνεχίζουν για 12 ημέρες μια ιδιότυπη κινητοποίηση: να μην κάνουν υπηρεσιακές μετακινήσεις με τα δικά τους αυτοκίνητα και δικά τους έξοδα. Αναμένονται μεγάλες επιπτώσεις σε δημόσια και ιδιωτικά έργα και προγράμματα, ελέγχους και επενδυτικές και αναπτυξιακές δραστηριότητες. Το δημόσιο είναι «λαθρεπιβάτης» σε επτά στις δέκα μετακινήσεις για υπηρεσιακούς σκοπούς.

Οι έξι Ομοσπονδίες που διοργανώνουν την κινητοποίηση είναι:

-Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδος (ΟΣΥΑΠΕ)

-Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας Δημοσίων Έργων (ΠΟΣΕΥ ΠΕΧΩΔΕ).

-Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Ελλάδας (ΟΣΕΑΔΕ)

-Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημόσιων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ).

-Πανελλήνια Ομοσπονδία Μηχανικών Τεχνολογικού Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Δημοσίων Υπαλλήλων ( ΠΟΜΗΤΕΔΥ)

-Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ) –(Γεωπόνοι, Δασολόγοι, Κτηνίατροι, Ιχθυολόγοι Γεωλόγοι)

Σε ανακοίνωση τους τονίζεται ότι από Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 έως και Παρασκευή 03 Μαρτίου 2023, οι υπάλληλοι θα εκτελούν εξωτερική υπηρεσία είτε «εντός έδρας» είτε «εκτός έδρας», μόνο με υπηρεσιακά αυτοκίνητα και οδηγό, σταματώντας κάθε χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου ή άλλου μέσου μετακίνησης και κάθε προπληρωμή από την τσέπη τους των εξόδων κίνησης (εισιτήρια, ξενοδοχεία, βενζίνες κλπ).

Στάση εργασίας και αίτημα συνάντησης με το υπουργείο Οικονομικών

Οι έξι ομοσπονδίες πραγματοποιούν παράλληλα στάσης εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023 ώρα 10.00 π.μ. στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Πανεπιστημίου 37). Ενώ έστειλαν  επιστολή στον αν. υπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη, με την οποία ζήτησαν συνάντηση μαζί του αναφέροντας ότι:

-«Κύριε υπουργέ, όπως γνωρίζετε, με τα πολλαπλά έγγραφα που σας έχουμε αποστείλει οι παραπάνω συνυπογράφουσες Ομοσπονδίες, πραγματοποιούμε κοινές κινητοποιήσεις ώστε να αναδείξουμε την ανάγκη επίλυσης του τεράστιου προβλήματος αναφορικά με τις Μετακινήσεις των υπαλλήλων για υπηρεσιακούς λόγους. Ζητούμε να δοθεί άμεσα λύση ώστε οι μετακινήσεις των υπαλλήλων που εκτελούν εξωτερική εργασία να αποζημιώνονται ολοκληρωτικά και έγκαιρα σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων και του αυξημένου κόστους διαβίωσης. Δηλώνουμε ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να «χρηματοδοτούμε» τις υπηρεσίες μας για τη εκτέλεση των καθηκόντων».

Στη συνέχεια και μετά από συνεδριάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων θα επανεξεταστεί η κατάσταση για τυχόν κλιμάκωση (αποχή από τις Εκτός & εντός Έδρας Μετακινήσεις όλων των υπαλλήλων που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία, απεργιακή κινητοποίηση κλπ).

«Πατάνε στο φιλότιμο μας και βολεύονται»

-«Οι επτά στις δέκα υπηρεσιακές μετακινήσεις στο δημόσιο, όπως καθιερώθηκε σιωπηρά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης εξακολουθούν και σήμερα να γίνονται με τα ιδιωτικά οχήματα των υπαλλήλων. Η  εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται με δικά μας μέσα κατά κύριο λόγο και «βολεύονται», πατάνε στο φιλότιμο μας», λέει  στο ecopress ο Δημήτρης Πετρόπουλος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας μηχανικών του δημοσίου (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ)

Τα προβλήματα σε δημόσια, ιδιωτικά έργα και σε ΥΔΟΜ

Ο ίδιος τονίζει ότι η κινητοποίηση των έξι ομοσπονδιών μέσα από τα προβλήματα που θα ανακύψουν θα αναδείξει την ιδιωτική συμβολή των εργαζόμενων μηχανικών στο δημόσιο στόν έλεγχο, την επιβλεψη και την πρόοδο των μικρών και μεγάλων δημόσιων έργων και μελετών, αλλά και σε μεγάλο πλήθος άλλων δραστηριοτήτων αρμοδιότητας μηχανικού. Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι οι Υπηρεσίες Δόμησης είναι επιφορτισμένες με εξωτερικές μετακινήσεις των υπαλλήλων για ελέγχους αυθαίρετων κατασκευών, επικινδύνων κτιρίων, διαπιστωτικές πράξεις για οικοδομικές άδειες εντός και εκτός οικισμών, πράξεις αναλογισμού κ.α.

Αποζημίωση 0,15 €/χιλ

«Το 95% της δραστηριότητας των γεωτεχνικών όλων των ειδικοτήτων είναι  εκτός γραφείου» τονίζει στο ecopress  ο Νίκος Κακαβάς πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδία γεωτεχνικών του δημοσίου  (ΠΟΓΕΔΥ) και σημειώνει ότι αυτές γίνονται με έξοδα και μέσα των υπαλλήλων. Η αποζημίωση των υπαλλήλων, που χρησιμοποιούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους για την εκτέλεση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών που υπηρετούν δεν καλύπτει ούτε κατ’ ελάχιστο ούτε τα έξοδα των καυσίμων» λέει ο ίδιος και σημειώνει ότι προβλέπεται αποζημίωση 0,15 €/χιλ που αντιστοιχεί στις περιόδους με χαμηλή τιμή βενζίνης με αποτέλεσμα να πληρώνουμε από την τσέπη μας όταν η τιμή βενζίνης ανά λίτρο είναι κοντά στα 2 ευρώ, ενώ τις περισσότερες φορές και αυτές οι προβλεπόμενες χαμηλές αποζημιώσεις καθυστερούν ή παρακρατούνται».

Ο πρόεδρος της ΠΟΓΕΔΥ τονίζει ότι οι υπηρεσίες εκτός γραφείου που προσφέρουν με δικά τους έξοδα και δικά τους μέσα οι γεωπόνοι, κτηνίατροι, ιχθυολόγοι και γεωλόγοι του δημοσίου εξυπηρετούν  πολύ μεγάλο φάσμα ελέγχων για την ασφάλεια των τροφίμων, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές και τη λειτουργία της αγοράς και είναι σημαντικός κρίκος στην αλυσίδας της οικονομίας.

Αρρυθμίες στις Δασικές Υπηρεσίες 

Παράλληλα η Μαργαρίτα Γεωργιάδου μέλος του ΔΣ της ΠΟΓΕΔΥ αναφέρει στο ecopress ότι οι δασολόγοι εργάζονται κατά κύριο λόγο εκτός γραφείου στο πεδίο δράσης τους στο δάσος και την ύπαιθρο, για την προστασία και φύλαξη των δασών, επιστασία της υλοτομίας, την εκπόνηση δασικών μελετών, αυτοψίες σε καταγγελίες, αλλά και για τους δασικούς χάρτες όταν πρέπει να εξεταστούν πράξεις χαρακτηρισμού από τις οποίες θίγονται πολίτες και σε μεγάλο πλήθος άλλων περιπτώσεων.

Η κατάσταση έχει φτάσει στο μη περαιτέρω

Σε κοινή ανακοίνωση του οι έξι Ομοσπονδίες αναφέρουν ότι «παρά τις παρεμβάσεις των συνδικαλιστικών μας οργάνων, Ομοσπονδιών και πρωτοβάθμιων Συλλόγων δεν έχει δοθεί ακόμα λύση στο ζήτημα της εξασφάλισης των μετακινήσεων των υπαλλήλων, που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία με υπηρεσιακά αυτοκίνητα, ούτε της αποζημίωσης όσων χρησιμοποιούν το ΙΧ αυτοκίνητό τους. Η κατάσταση έχει φτάσει στο μη περαιτέρω, καθώς επί της ουσίας χρηματοδοτούμε από την τσέπη μας την μετακίνησή μας για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών, που υπηρετούμε, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεων σε όλες τις υπηρεσίες γίνεται με ΙΧ αυτοκίνητα, δεδομένου πως:

-οι υπηρεσίες δεν διαθέτουν καθόλου υπηρεσιακά οχήματα και οδηγούς ή διαθέτουν ελάχιστα,

-οι ποσότητες των καυσίμων, που διατίθενται στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα των υπηρεσιών δεν επαρκούν για το σύνολο των κινήσεων,

-η αποζημίωση των υπαλλήλων, που χρησιμοποιούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους για την εκτέλεση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών που υπηρετούν δεν καλύπτει ούτε κατ’ ελάχιστο ούτε τα έξοδα των καυσίμων (0,15 €/χιλ.), στις δε κινήσεις σε απόσταση κάτω από 50 χιλ, στις λεγόμενες δηλαδή κινήσεις «εντός έδρας» η κατανάλωση καυσίμου και η επιβάρυνση του αυτοκινήτου είναι εντελώς δυσανάλογη,

-η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς, όπου αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν δεν εξυπηρετεί αφού δεν καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης σε όλη την έκταση των Τομέων ευθύνης.

Επιπλέον απαιτείται η «προπληρωμή» τους και ένας τεράστιος όγκος χαρτιών για να καλυφτεί ένα τμήμα των εξόδων (είναι χαρακτηριστικό το έγγραφο της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αναφέρει ότι στην Αττική το ανώτερο ποσό, που μπορεί να καλυφτεί για τα ΜΜΜ είναι 1 €/εργάσιμη ημέρα, μετά από την υποβολή ενός τεράστιου όγκου δικαιολογητικών και την σχετική έγκρισή τους)».

Μήνυμα προς προϊσταμένους

Οι έξι ομοσπονδίες «στέλνουν μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι όποιος πολιτικός ή υπηρεσιακός προϊστάμενος τολμήσει να κινήσει οποιαδήποτε πειθαρχική διαδικασία σε υπάλληλο που αρνείται να μετακινηθεί με δικά του μέσα ή έξοδα, να γνωρίζει ότι θα βρεθεί ο ίδιος προσωπικά αντιμέτωπος με νομικές ενέργειες των  Ομοσπονδιών» και  καλούν όλα τα μέλη τους που εκτελούν εξωτερική υπηρεσία:

-Να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους και να μετακινούνται μόνο με υπηρεσιακά αυτοκίνητα και οδηγό.

-Στην περίπτωση που δεν τους διατίθεται υπηρεσιακό αυτοκίνητο με οδηγό ή που δεν τους προπληρώνονται τα σχετικά έξοδα να καταθέτουν στο πρωτόκολλο της υπηρεσία τους την συνημμένη Δήλωση με την οποία θα κατοχυρώνονται ότι δεν αρνούνται την εκτέλεση της εξωτερικής υπηρεσίας, αλλά απλά ζητούν τα απαραίτητα μέσα για να την εκτελέσουν.

-Να καταθέτουν γραπτά αιτήματα χορήγησης υπηρεσιακών οχημάτων.

-Να συγκεντρώνουν τυχόν απαντήσεις ότι δεν τους διατίθενται ή ότι δεν έχουν οι υπηρεσίες υπηρεσιακά οχήματα και να τις κοινοποιούν στους πρωτοβάθμιους Συλλόγους τους.

-Να σταματήσουν την τυχόν «κατ’ εξαίρεση» οδήγηση κλπ.

-Να καταδείξουμε έτσι ότι η μετακίνηση με τη χρήση ΜΜΜ, είναι εις βάρος των ελέγχων και άρα της εξυπηρέτησης των πολιτών, των οποίων οι αιτήσεις θα καθυστερούν εκ των πραγμάτων να εξεταστούν. Επειδή τα αρμόδια Υπουργεία και οι Περιφερειακές Αρχές ξέρουν πως η εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται με δικά μας μέσα κατά κύριο λόγο και «βολεύονται», πατάνε στο φιλότιμο μας.

Δεν είναι δυνατόν στο αίτημα διάθεσης υπηρεσιακών αυτοκινήτων να απαντούν στις υπηρεσίες ότι «Δεν υπάρχουν αυτοκίνητα», την ίδια ώρα που απαιτούν από τους υπαλλήλους να εκτελέσουν εξωτερική υπηρεσία!!!

-Να δείξουμε τώρα τη δύναμη της διεκδίκησης μας, συσπειρωμένοι στις αποφάσεις των Ομοσπονδιών μας και των πρωτοβάθμιων Συλλόγων μας.

Τα αιτήματα για να δοθούν λύσεις

Οι έξι ομοσπονδίες ζητούν να  επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα στις εξής κατευθύνσεις:

-Νομοθετική ρύθμιση χορήγησης «πάγιων οδοιπορικών» για τις «εντός έδρας» κινήσεις εντός της έδρας – πόλης της υπηρεσίας, σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων.

-Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας κατ’ ελάχιστο στα 0,40 €/χλμ, ώστε να καλύπτεται το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και των φθορών, της συντήρησης κλπ των οχημάτων μας.

-Προπληρωμή όλων των εξόδων και αποζημιώσεων κίνησης.

-Διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας ανά έτος για όλες τις ειδικότητες.

-Αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης κατά 50%. Οι ημερήσιες αποζημιώσεις των 40 € ή 20 ή 10 κατά περίπτωση αποτελεί εμπαιγμό για τις ανάγκες των εργαζομένων.

-Αναπροσαρμογή της ανώτατης αποζημίωσης ξενοδοχείων, ειδικά στις τουριστικές περιοχές.

-Να θεωρείται εκτός έδρας μετακίνηση, η μετακίνηση σε νησί και η άνω των τριάντα χιλιομέτρων για την ηπειρωτική χώρα. Να θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σχετικές στρεβλώσεις.

-Να μειωθεί η χιλιομετρική απόσταση στα 120 χλμ ως προϋπόθεση κάλυψης εξόδων διανυκτέρευσης.

Ιδιαίτερα για τις νησιωτικές περιοχές:

-Να θεωρείται ως εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση η μετακίνηση σε νησί

-Να αποζημιώνεται η δαπάνη μεταφοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας πλοίου (συμβατικό ή ταχύπλοο)

-Να προσαυξάνεται κατά 30% η δαπάνη διανυκτέρευσης στα νησιά, την τουριστική περίοδο (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο).

-Αύξηση της ποσότητας καυσίμων που δικαιούνται τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα κατά 50% (κατάργηση του άρθρου 10 της ΚΥΑ 129/2534/20.01.2010).

-Την απλοποίηση των δικαιολογητικών όλων των σχετικών διαδικασιών για την κάλυψη και πληρωμή όλων των οδοιπορικών-εισιτήριων-αποζημιώσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων.

-Προμήθεια υπηρεσιακών αυτοκινήτων και προσλήψεις οδηγών.

-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, για να αντιμετωπιστεί η τραγική υποστελέχωση.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας