ΔΕΗ: Οι ρυθμίσεις για νέες προσλήψεις, διευθυντική στελέχωση, εθελούσια
ΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΟικονομία 18 Νοεμβρίου 2019 Αργύρης
Τους κανόνες για τις νέες προσλήψεις προσωπικού αορίστου και ορισμένου χρόνου, καθώς και των διευθυντικών στελεχών της επιχείρησης, τα προγράμματα εθελούσιας εξόδου του προσωπικού, εσωτερικής κινητικότητας εντός του Ομίλου, αλλά και μεταφοράς εργαζομένων στο Δημόσιο, καθορίζει μεταξύ άλλων το ενεργειακό σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ.
Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση αγοράς ενέργειας, για τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ, την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και τη στήριξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας κατατέθηκε την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 στη Βουλή και αρχίζει η επεξεργασία του στη διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Όπως επισημαίνεται στην εισηγητική έκθεση «τελικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση του κόστους και η διασφάλιση της βιωσιμότητας της επιχείρησης, ενόψει του συστημικού κινδύνου που συνιστά η διακινδύνευσή της για την ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και συνακόλουθα για την εθνική οικονομία και κοινωνία».
Ειδικότερα:
– Για την ανανέωση του προσωπικού της επιχείρησης, προβλέπεται νέα διαδικασία πρόσληψης των εργαζομένων αορίστου χρόνου με εκ των προτέρων έλεγχο νομιμότητας της προκήρυξης από το ΑΣΕΠ και εκ των υστέρων έλεγχο, με κύρωση των οριστικών πινάκων από το ΑΣΕΠ.
– Καταργείται το προστατευτικό πλαίσιο της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού ΔΕΗ και των επιχειρησιακών πρακτικών, «που συνιστούσαν πλαίσιο μονιμότητας», ενώ ο αριθμός των προσλήψεων θα ανάγεται στην πολιτική προσλήψεων που καταρτίζεται σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πλάνο της εταιρείας από την Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών (εκ μελών ΔΣ) και εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο.
– «Για την προσέλκυση στελεχών με εμπειρία από την αγορά», προβλέπεται ότι καταργείται το πλαφόν αποδοχών για τους Αναπληρωτές Διευθύνοντες Συμβούλους, τους Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές της εταιρείας. Η εισηγητική έκθεση χαρακτηρίζει την εξαίρεση «αναγκαία, η οποία θεσπίζεται αποκλειστικά και μόνο για την περίπτωση της ΔΕΗ ΑΕ, δεδομένου ότι είναι η μοναδική εισηγμένη εταιρεία η οποία ασκεί δραστηριότητες εκτεθειμένες στον ανταγωνισμό».
– «Για την ενίσχυση της ευελιξίας της», προβλέπεται η εξαίρεση της ΔΕΗ από τις διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, καθώς και των σχετικών ρυθμίσεων για την έννομη προστασία που εφαρμόζονται στον δημόσιο τομέα. Η ανάθεση των σχετικών συμβάσεων θα διενεργείται βάσει του Κανονισμού Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών της εταιρείας (άρθρο 9), πάντα με την επιφύλαξη της ενωσιακής νομοθεσίας.
– Μειώνεται από 75% σε 30% η έκπτωση στους λογαριασμούς ρεύματος του προσωπικού της επιχείρησης, ενώ διευκρινίζεται ρητά ότι η έκπτωση περιορίζεται στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και δεν επεκτείνεται στο ρυθμιζόμενο σκέλος του λογαριασμού, το οποίο υποχρεωτικά αποδίδει η ΔΕΗ σε τρίτους. Η σχετική ρύθμιση αυτή χαρακτηρίζεται στην εισηγητική έκθεση «απολύτως επιβεβλημένη στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας οικονομικής ανάταξης και διατήρησης της βιωσιμότητάς της ΔΕΗ».
Μετοχική σύνθεση
Μετά την ολοκλήρωση των μετοχοποιήσεων της ΔΕΗ το 2003, η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου (ποσοστό 51,12%) της επιχείρησης ανήκε στο Ελληνικό Δημόσιο. Το 2014 μεταβιβάστηκε το 17 % των μετοχών του Δημοσίου στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (ΤΑΙΠΕΔ) και το υπόλοιπο 34,12% μεταβιβάστηκε το 2018 στην «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας» (ΕΕΣΥΠ). Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι θυγατρική της ΕΕΣΥΠ. Όπως υπογραμμίζεται στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου «τόσο η ΔΕΗ ΑΕ όσο και οι θυγατρικές της, κατά την πάγια βεβαίωση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ούτε επιχορηγούνται από αυτόν».
«Κατά συνέπεια, αναφέρει η εισηγητική έκθεση, προκρίνεται η αποδέσμευση της ΔΕΗ από τους περιορισμούς που ενισχύθηκαν κυρίως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και απηχούσαν διατάξεις εφαρμοζόμενες στον στενό Δημόσιο Τομέα, καθότι επιβάλλεται εκ των πραγμάτων και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την παρούσα οικονομική της κατάσταση, κάθε προσπάθεια για τη διατήρηση της βιωσιμότητας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της».
Για «την υφιστάμενη κατάσταση του προσωπικού της ΔΕΗ και των θυγατρικών της» η εισηγητική έκθεση αναφέρει ότι «οι διαμορφωμένες εργασιακές σχέσεις, η χρονοβόρα διαδικασία πρόσληψης καθώς και η αδυναμία στελέχωσης της επιχείρησης με εξειδικευμένο προσωπικό, εξαιτίας των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, προξενούν δομικά και ουσιαστικά προβλήματα στην οργάνωση και ανάπτυξη της επιχειρηματικής στρατηγικής. Συγκεκριμένα, στο σύνολο των εργαζομένων στη ΔΕΗ, ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει κατά προσέγγιση τα 52 έτη, ενώ υφίσταται σοβαρό πρόβλημα στην κάλυψη συγκεκριμένων θέσεων. Το δε χρονικό διάστημα που de facto μεσολαβεί από την προκήρυξη της ΔΕΗ για προσλήψεις μέχρι και την κύρωση των οριστικών πινάκων των επιτυχόντων είναι μακροσκελές, κάτι που οδηγεί εν τέλει στη σημαντική διαφοροποίηση των αναγκών της Επιχείρησης».
Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου
Οι προσλήψεις πάσης φύσεως προσωπικού της ΔΕΗ Α.Ε. με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου γίνονται στο πλαίσιο της πολιτικής προσλήψεων που εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από εισήγηση της Επιτροπής Προσλήψεων και Αμοιβών. Οι προσλήψεις διενεργούνται ύστερα από δημόσια προκήρυξη, η οποία εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και εκδίδεται από τα αρμόδια όργανα της εταιρείας μετά από έλεγχο του ΑΣΕΠ, με την οποία καθορίζονται ενδεικτικά:
α) Ο αριθμός ανά κατηγορία και ειδικότητα του προσωπικού που θα προσληφθεί.
β) Τα απαιτούμενα κατά κατηγορία/ειδικότητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα,
γ) Τα κριτήρια επιλογής και η μοριοδότησή τους.
δ) Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων, ο τρόπος υποβολής τους και η υπηρεσία υποδοχής τους.
ε) Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής τους.
στ) Η διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής υποψηφίων, συμπεριλαμβανομένης τυχόν συνέντευξης, η διαδικασία σύνταξης των πινάκων κατάταξης, τα αρμόδια όργανα, η διαδικασία ελέγχου νομιμότητας των πινάκων κατάταξης και η ολοκλήρωση της διαδικασίας,
ζ) Το δικαίωμα άσκησης ένστασης, ο τρόπος και χρόνος άσκησής της και το όργανο εξέτασής της.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία της Προκήρυξης καθορίζονται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής νομοθετικής διάταξης, καθώς και χωρίς έγκριση από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, τηρούμενων των αρχών της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις εσωτερικές διαδικασίες της εταιρείας. Η Προκήρυξη αποστέλλεται στο Α.Σ.Ε.Π., το οποίο την εγκρίνει ή την τροποποιεί αυτήν μέσα σε δέκα εργάσιμες ημέρες. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των δέκα ημερών, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π.
Αξιολόγηση των αιτήσεων
Η αξιολόγηση των αιτήσεων διενεργείται από τριμελή τουλάχιστον Επιτροπή, συγκροτούμενη με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΗ Α.Ε.. Η Επιτροπή συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, τους οποίους δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της. Κατά των πινάκων αυτών ασκείται ένσταση μόνο για λόγους νομιμότητας εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα ημερών από την επομένη της καταχώρισης αυτών στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ. Οι ενστάσεις εξετάζονται από Επιτροπή Ενστάσεων, συγκροτούμενη με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Η Επιτροπή Ενστάσεων καταρτίζει και τον οριστικό πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων, τον οποίο αποστέλλει στο ΑΣΕΠ για έλεγχο εντός δέκα ημερών από την κατάρτισή του. Το ΑΣΕΠ, αφού ελέγξει τη νομιμότητα του οριστικού πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων, σε είκοσι εργάσιμες ημέρες κυρώνει αυτόν και τον επιστρέφει στη ΔΕΗ Α.Ε. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των είκοσι (20) ημερών, τεκμαίρεται η έγκριση από το ΑΣΕΠ του οριστικού πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων.
Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου που καταρτίζονται σύμφωνα με το παρόν άρθρο διέπονται από τις κείμενες κάθε φορά διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας που ρυθμίζουν τις σχέσεις εργοδότη και εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα και από τις διατάξεις της προκήρυξης, κατά παρέκκλιση από την ισχύουσα στην επιχείρηση Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ή από τον Κανονισμό Κατάστασης Προσωπικού ΔΕΗ ή από οποιαδήποτε άλλη επιχειρησιακή συμφωνία, ρύθμιση ή συνήθεια, ιδίως ως προς τις αποδοχές των νεοπροσλαμβανομένων, τις άδειες, τις κάθε είδους προσαυξήσεις των αποδοχών, τα επιδόματα και λοιπές παροχές, καθώς και τους όρους και τη διαδικασία των απολύσεων.
Ειδικότερα, συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου των προσλαμβανόμενων που συνάπτονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, μπορούν να καταγγέλλονται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της εκάστοτε ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας.
Στη ΔΕΗ Α.Ε. δεν εφαρμόζεται οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ή του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού ΔΕΗ ή οποιοσδήποτε άλλης επιχειρησιακή συμφωνίας ή ρύθμισης, όπως και εάν εκάστοτε ισχύσει, κατά το μέρος που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου
Η πλήρωση οργανικών θέσεων Αναπληρωτών Διευθυνόντων Συμβούλων, Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών και Βοηθών Διευθυντών/Διευθυντών Κλάδων γίνεται κατόπιν δημόσιας προκήρυξης με απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΗ Α.Ε. με συμβάσεις ορισμένου χρόνου μέχρι τριετούς διάρκειας με δυνατότητα ανανέωσης άπαξ. Η διαδικασία πρόσληψης και η πολιτική αποδοχών των στελεχών εγκρίνονται από τη Γενική Συνέλευση μετά από εισήγηση της Επιτροπής Προσλήψεων και Αμοιβών. Με απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου καθορίζονται τα κριτήρια πρόσληψης, η διάρκεια, οι αποδοχές και οι λοιποί όροι των σχετικών συμβάσεων. Στη διαδικασία δύναται να συμμετέχει προσωπικό της εταιρείας και υποψήφιοι εκτός εταιρείας. Σε περίπτωση πλήρωσης της θέσης από προσωπικό της εταιρείας, οι αποδοχές της παρούσας παραγράφου δεν διατηρούνται μετά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρηση του στελέχους από τη θέση. Ειδικά οι θέσεις Βοηθών Διευθυντών/Διευθυντών Κλάδων που δύνανται να καλύπτονται κατά την παρούσα παράγραφο δεν μπορεί να υπερβαίνουν ποσοστό 20% επί του συνόλου των σήμερα προβλεπόμενων θέσεων των Βοηθών Διευθυντών / Διευθυντών Κλάδων αντίστοιχα.
Οι προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της ΔΕΗ Α.Ε. γίνεται για κάλυψη πρόσκαιρων, παροδικών ή εποχιακών αναγκών με απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΗ Α.Ε. Η διάρκεια της απασχόλησης του εν λόγω προσωπικού δεν μπορεί να υπερβαίνει τους οκτώ μήνες σε συνολικό χρόνο δώδεκα μηνών. Μετά το πέρας του ως άνω χρόνου απασχόλησης, οι συμβάσεις αυτές λύονται αυτοδίκαια, χωρίς καμία προειδοποίηση ή διατύπωση και χωρίς αποζημίωση. Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης κατά το αυτό ημερολογιακό έτος ή μετατροπή σε σύμβαση αορίστου χρόνου είναι άκυρες.
Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών
Στη ΔΕΗ Α.Ε. συνιστάται και συγκροτείται Επιτροπή Αμοιβών και Προσλήψεων με μετασχηματισμό της υφιστάμενης Επιτροπής Αμοιβών. Η Επιτροπή αποτελείται από τρία μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ της εταιρείας, ανεξάρτητα από αυτήν. Η θητεία των μελών είναι τριετής και δύναται να ανανεωθεί μία φορά, παύει δε με την καθ’οιονδήποτε τρόπο απώλεια της ιδιότητας του μέλους ΔΣ.
Έργο της Επιτροπής είναι η εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο για τον καθορισμό της πολιτικής προσλήψεων προσωπικού αορίστου χρόνου της εταιρείας στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού της Προγράμματος , η εισήγηση προς στο Διοικητικό Συμβούλιο για τον καθορισμό της διαδικασίας πρόσληψης των Αναπληρωτών Διευθυνόντων Συμβούλων, των Γενικών Διευθυντών, των Διευθυντών και των Βοηθών Διευθυντών/Διευθυντών Κλάδων της εταιρείας και η εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο προς έγκριση από τη Γενική Συνέλευση της πολιτικής αποδοχών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Αναπληρωτών Διευθυνόντων Συμβούλων, των Γενικών Διευθυντών, των Διευθυντών και των Βοηθών Διευθυντών/Διευθυντών Κλάδων.
Προγράμματα εθελούσιας εξόδου προσωπικού
Στη ΔΕΗ Α.Ε. και στον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, στη ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΑΕ, στη ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ ΑΕ και στη ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΑΕ δύναται να εφαρμόζονται, με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της αντίστοιχης εταιρείας, στοχευμένα προγράμματα εθελούσιας εξόδου του προσωπικού, με βάση καθορισμένα κριτήρια, ιδίως για συγκεκριμένες κατηγορίες/ειδικότητες ή για συγκεκριμένες υπηρεσιακές μονάδες και με επιβάρυνση της εταιρείας. Με τις ανωτέρω αποφάσεις καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, καθώς και το ύφος του οικονομικού κινήτρου που θα καταβάλλεται για την οικειοθελή αποχώρηση του προσωπικού, λαμβάνοντας υπόψη μεταξύ άλλων την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, το πλήθος των ωφελουμένων και τα χαρακτηριστικά της προς έξοδο κατηγορίας.
Μετακινήσεις προσωπικού εντός Ομίλου
Το προσωπικό της ΔΕΗ Α.Ε. και των ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΑΕ, ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ ΑΕ και ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΑΕ δύναται να μεταφέρεται από και προς τη ΔΕΗ και τις συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες, σε κενές οργανικές θέσεις αντίστοιχης ή παρεμφερούς κατηγορίας/ειδικότητας με αυτήν που ανήκει ο μεταφερόμενος, με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχει, σύμφωνα με τους όρους του παρόντος άρθρου.
Τα Διοικητικά Συμβούλια των εταιρειών του παρόντος άρθρου αποστέλλουν τα αιτήματά τους με τις ανάγκες για κάλυψη θέσεων με μεταφορά προσωπικού, συνοδευόμενα από έκθεση αναφορικά με το υπηρετούν προσωπικό, τις εκτιμώμενες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης και τις τυχόν τρέχουσες διαδικασίες προσλήψεων. Τα αιτήματα πρέπει να αναφέρουν το σύνολο των οργανικών θέσεων για την κατηγορία/ειδικότητα που αφορά το αίτημα, καθώς και το σύνολο των κενών θέσεων στην ζητούμενη κατηγορία/ειδικότητα.
Η διαδικασία της μεταφοράς εκκινεί με την έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την εταιρεία προέλευσης προς το προσωπικό της και ολοκληρώνεται με την έκδοση απόφασης από το αρμόδιο όργανο της εταιρείας υποδοχής, η οποία κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο και στην εταιρεία προέλευσης. Σε κάθε περίπτωση, ιδίως εάν η διαδικασία πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος αποβεί άγονη, η εταιρεία προέλευσης διατηρεί το δικαίωμα μεταφοράς προσωπικού κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου. Η προϋπηρεσία που έχει αναγνωριστεί από την εταιρεία προέλευσης αναγνωρίζεται πλήρως για όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή.
Μεταφορά προσωπικού στο Δημόσιο
Το προσωπικό της ΔΕΗ και των ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΑΕ, ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ ΑΕ και ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΑΕ δύναται να μεταφέρεται με την ίδια σχέση εργασίας σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005 (Α’ 314), στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου κατά το χρόνο διενέργειας της μεταφοράς, μετά από σχετική Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και πρόσκληση του προσωπικού για εκδήλωση ενδιαφέροντος, σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στην ΚΥΑ του παρόντος άρθρου. Για το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Εσωτερικών συγκεντρώνει τα αιτήματα των φορέων για την πλήρωση θέσεων από το προσωπικό που εκδήλωσε ενδιαφέρον για μεταφορά και στη συνέχεια, κατόπιν αξιολόγησης των αιτημάτων των φορέων με βάση τις προτεραιότητες στελέχωσης του δημοσίου, εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, με την οποία καθορίζονται οι προς πλήρωση θέσεις.
Η μεταφορά του προσωπικού της προηγούμενης παραγράφου γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού.
Η μεταφορά διενεργείται σε κενή ή συνιστώμενη με την απόφαση της μεταφοράς θέση συναφούς ή παρεμφερούς κλάδου ή κατηγορίας ή ειδικότητας, εφόσον ο εργαζόμενος κατέχει τα τυπικά προσόντα του κλάδου, της κατηγορίας ή της ειδικότητας όπου μεταφέρεται. Εφόσον ο εργαζόμενος συναινεί, η μεταφορά του μπορεί να γίνεται και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν αντίστοιχες κενές θέσεις, η μεταφορά γίνεται σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση αντίστοιχη των τυπικών προσόντων του μεταφερόμενου. Η προσωποπαγής θέση καταργείται με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρηση αυτού που την κατέχει.
Οι μεταφερόμενοι σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο κατατάσσονται σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο ανάλογα με το χρόνο υπηρεσίας τους, ο οποίος έχει διανυθεί στο φορέα προέλευσης με τα τυπικά προσόντα της κατηγορίας, στην οποία μεταφέρονται. Όποιος μεταφέρεται σε κατώτερη κατηγορία κατατάσσεται στο βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο της νέας κατηγορίας με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας του. Η μεταφορά σε κάθε περίπτωση γίνεται χωρίς να διατηρείται τυχόν διαφορά αποδοχών.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζονται θέματα οργάνωσης, διαδικασίας και εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση μεταφοράς, τα κριτήρια της μεταφοράς, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Σχετικά Άρθρα
- ΔΕΔΔΗΕ: πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου με μπόνους 20.000 ευρώ
- ΡΑΑΕΥ: προκήρυξη για 68 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού
- ΔΕΔΔΗΕ: 393 νέες προσλήψεις αορίστου χρόνου-οι ειδικότητες
- ΑΔΜΗΕ: προκήρυξη 32 θέσεων εργασίας αορίστου χρόνου
- ΔΕΔΔΗΕ: η προκήρυξη για 393 προσλήψεις αορίστου χρόνου
- ΥΠΕΝ: «μετά από 20 χρόνια 500 προσλήψεις μονίμων στις δασικές υπηρεσίες»