ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία και την Πάτρα (με προοπτική για τροφοδότηση και άλλων πόλεων της Δυτικής... ΔΕΣΦΑ: οι  περιοχές επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία και την Πάτρα (με προοπτική για τροφοδότηση και άλλων πόλεων της Δυτικής Ελλάδας όπως ο Πύργος και το Αγρίνιο) περιλαμβάνεται στο νέο δεκαετές (2021-2030) σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Το σχέδιο προβλέπει επίσης την απένταξη του αγωγού Κομοτηνή – Θεσπρωτία που είναι σε εκκρεμμότητα για διάστημα άνω των 10 ετών.

Η κατασκευή κλάδου φυσικού αερίου προς τη Δυτική Μακεδονία συνδέεται με την απολιγνιτοποίηση, την λειτουργία της τηλεθέρμανσης των πόλεων της περιοχής αλλά και την τροφοδοσία νέων χρηστών φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη, ο νέος αγωγός θα ξεκινά από τα Τρίκαλα Ημαθίας και θα έχει μήκος 130 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό για την τροφοδοσία εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης, βανοστάσια για την τροφοδοσία λοιπών καταναλώσεων στην περιοχή και σύνδεση με τους Μετρητικούς/Ρυθμιστικούς σταθμούς στο ‘Ασπρος και την Περδίκκα Εορδαίας (έργα τα οποία έχουν προγραμματιστεί να προμηθεύονται φυσικό αέριο από τον αγωγό TAP μέχρι την κατασκευή του συγκεκριμένου αγωγού). Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ «Σημαντικό πλεονέκτημα αυτού του αγωγού είναι η διασύνδεση του ΕΣΦΑ με μία περιοχή, όπου σχεδιάζεται η παραγωγή υδρογόνου (έργο White Dragon), αποτελώντας την αρχή για την προσαρμογή του ΕΣΦΑ στη μεταφορά υδρογόνου (αρχικά ως μείγμα με φυσικό αέριο)». Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 110 εκατομμύρια ευρώ.

Για τη Δυτική Ελλάδα προβλέπεται η διασύνδεση της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Πατρών με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, με δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και άλλων πόλεων της Περιφέρειας (όπως π.χ. ο Πύργος και το Αγρίνιο).

Σύμφωνα με την προκαταρτική μελέτη, το έργο αποτελείται από έναν αγωγό υψηλής πίεσης 140 χλμ., ο οποίος θα φτάνει έως τη Μεγαλόπολη και έχει προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ. Τα δύο έργα εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023 και του 2025, αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τον αγωγό Κομοτηνή – Θεσπρωτία, σημειώνεται πως το έργο εντάχθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2010-2014 και παρέμεινε για δέκα χρόνια στον προγραμματισμό, «χωρίς, όπως αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ, να προχωρήσει σε κατασκευή, ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι συνθήκες για αυτή́ θα καλυφθούν στο άμεσο μέλλον. Εάν ξαναεμφανιστεί́ ενδιαφέρον για το έργο, ο ΔΕΣΦΑ θα το αξιολογήσει σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και Ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο και θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.