ecopress
Με αφορμή την ενεργειακή κρίση και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, που πλήττουν διαδοχικά με μεγάλες πυρκαγιές και πλημμύρες τις ευρωπαϊκές χώρες έρχεται στο... Διευρωπαϊκό δίκτυο νυχτερινών τρένων σε 200 πόλεις

Με αφορμή την ενεργειακή κρίση και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, που πλήττουν διαδοχικά με μεγάλες πυρκαγιές και πλημμύρες τις ευρωπαϊκές χώρες έρχεται στο προσκήνιο η πρόταση για τη δημιουργία ενός οικολογικού διευρωπαϊκού δικτύου νυχτερινών τρένων.

Η πρόταση για τη δημιουργία ενός διευρωπαϊκού δικτύου νυχτερινών τρένων προήλθε από τους Γερμανούς Πράσινους. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών για τους ευρωπαίους ώστε να μειωθεί η χρήση αυτοκινήτων και αεροπλάνων και κατά συνέπεια η εκπομπή C02.

Ο χάρτης παρουσιάστηκε ως ένα διάγραμμα ευθείας γραμμής στο στυλ του εμβληματικού σχεδιασμού του Χάρι Μπεκ για το μετρό του Λονδίνου, που δείχνει την Ευρώπη, ως ένα συντεταγμένο σύνολο διανυκτερεύσεων και προορισμών για την επόμενη μέρα.

Αυτός ο χάρτης ενός σιδηροδρομικού δικτύου «Euro Night Sprinter» φαίνεται εκπληκτικός, αλλά δεν είναι πραγματικός, τουλάχιστον όχι ακόμη. Είναι μια πρόταση των Γερμανών Πρασίνων, που επιθυμούν ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο τρένων με καμπίνα για βιώσιμες και άνετες μετακινήσεις.

Το Euro Night Sprinter είναι το όνομα του έργου, που θα έχει 40 διεθνείς γραμμές μεγάλων αποστάσεων και θα εγγυάται τη σύνδεση μεταξύ περισσότερων από 200 πόλεων και τοποθεσιών σε όλη την Ευρώπη, από τη Λισαβόνα στα δυτικά έως τη Μόσχα στα ανατολικά και από το Ελσίνκι στη βόρεια στη Μάλαγα στο νότο.

Το έργο θα απαιτούσε κοινή δουλειά και συμφωνία από όλα τα κράτη και τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Για να συμβεί αυτό θα ήταν χρήσιμο:

-Ένα ενιαίο σύστημα ελέγχου και συντονισμού για τα διάφορα ευρωπαϊκά εθνικά σιδηροδρομικά δίκτυα, όπως ζητήθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, σύμφωνα με τις γραμμές του Eurocontrol, του οργανισμού εναέριας κυκλοφορίας της ηπείρου·

-Νυχτερινά τρένα που μπορούν να ταξιδεύουν άνετα και αθόρυβα σε όλη την Ευρώπη με ταχύτητες μεταξύ 200 και 250 km/h , με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις του τροχαίου υλικού που θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

-Μια ενιαία, εύχρηστη πλατφόρμα κρατήσεων για την αγορά διεθνών ταξιδιών με ένα μόνο εισιτήριο.

-Επενδύσεις σε σιδηροδρομικά δίκτυα για την ενημέρωση των παλαιών και την ανάπτυξη νέων·

Τέλος, για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι μετακινήσεις με τρένο, θα ήταν απαραίτητο να τεθούν τέλος στις φορολογικές ελαφρύνσεις για τις αεροπορικές εταιρείες.

Δείτε περισσότερα εδώ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας