ecopress
Ο πρώτος ηλεκτροφόρος δρόμος όπου μπορούν να φορτίζονται τα οχήματα που κινούνται σε αυτόν, ξεκίνησε να λειτουργεί έξω από τη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Αν... Δρόμος… φορτιστής για κινούμενα οχήματα

Ο πρώτος ηλεκτροφόρος δρόμος όπου μπορούν να φορτίζονται τα οχήματα που κινούνται σε αυτόν, ξεκίνησε να λειτουργεί έξω από τη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Αν και ο δρόμος, ο οποίος ξεκινάει από το αεροδρόμιο της Στοκχόλμης και καταλήγει σε έναν κοντινό χώρο εφοδιασμού και αποθήκευσης έχει μήκος μόνο δύο χιλιόμετρα, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου στο στρατηγικό σχέδιο της Σουηδίας για την ενέργεια και την κλιματική αλλαγή.

Η σκανδιναβική χώρα στοχεύει να καταστεί ανεξάρτητη από τα ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2030, γεγονός που θα απαιτήσει μείωση 70% των εκπομπών από τον τομέα των μεταφορών. Μόλις επεκταθούν, οι ηλεκτρικοί αυτοκινητόδρομοι στη Σουηδία θα καταστήσουν ευκολότερη τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων και θα διευκολύνουν την κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το σύστημα λειτουργεί με τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από μία εγκατεστημένη υπόγεια σιδηροτροχιά στο όχημα πάνω στο δρόμο, μέσω ενός εύκαμπτου βραχίονα φόρτισης που συνδέεται με το όχημα.

«Δεν υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια πάνω στην επιφάνεια, αλλά πέντε με έξι εκατοστά κάτω από το έδαφος», εξήγησε στον Guardian ο Χανς Σελ, διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας. «Ακόμα και αν πλημμυρίσει ο δρόμος με αλμυρό νερό, η τάση της ηλεκτρικής ενέργειας στην επιφάνεια είναι μόλις ένα βολτ, και δεν υφίσταται κανένας κίνδυνος», πρόσθεσε.

Το κόστος κατασκευής ενός χιλιομέτρου ηλεκτρικού δρόμου είναι σήμερα ένα εκατομμύριο ευρώ, 50 φορές μικρότερο από το κόστος εγκατάστασης μίας υπερυψωμένης ηλεκτροφόρου γραμμής για την ίδια απόσταση. Η Σουηδία διατηρεί περίπου 500.000 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, εκ των οποίων τα 20.000 είναι αυτοκινητόδρομοι υψηλής ταχύτητας. Αν ηλεκτριστούν 5.000-20.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να ταξιδέψουν σε όλη τη χώρα χωρίς να χρειαστεί επαναφόρτιση, σύμφωνα με τον Σελ, καθώς η μέγιστη απόσταση μεταξύ δύο αυτοκινητοδρόμων υψηλής ταχύτητας στη Σουηδία είναι 45 χιλιόμετρα.

Εξάλλου, η Σουηδία και η Γερμανία συζητούν για την κατασκευή ενός μεγαλύτερου δικτύου ηλεκτροκίνητων δρόμων, για την προώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.