ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Δύο στους 10  Έλληνες (ποσοστό 21,1%) αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να... ΕΕ: Δύο στους δέκα  Έλληνες αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Δύο στους 10  Έλληνες (ποσοστό 21,1%) αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν που ανακοινώθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της φτώχειας.

Η ΕΕ τονίζει ότι ένας από τους πέντε στόχους της πρωτοβουλίας Europe 2020 είναι η μείωση του αριθμού των Ευρωπαίων που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού κατά τουλάχιστον 20 εκατομμύρια έως το 2020 και η ενεργειακή φτώχεια αποτελεί σημαντικό τμήμα αυτού του στόχου. Στο πλαίσιο αυτό, νωρίτερα φέτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για την Ενεργειακή Φτώχεια (EU Energy Poverty Observatory), το οποίο έχει ως στόχο να αποτελέσει μία φιλική για τους χρήστες πλατφόρμα, με ανοιχτή σε όλους πρόσβαση, που θα προωθήσει την αντιμετώπιση  της ενεργειακής φτώχειας και θα παρέχει πληροφορίες και παραδείγματα καλών πρακτικών.

Προς την ίδια κατεύθυνση, με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας από τα νοικοκυριά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πραγματοποιεί εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών στην Ελλάδα, την Τσεχία, τη Ρουμανία και την Πορτογαλία. Βασικός στόχος της καμπάνιας είναι να βοηθήσει τα νοικοκυριά να μειώσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και να αλλάξει η συμπεριφορά τόσο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας όσο και εκείνων που επενδύουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών. Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος. «Ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορoύν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα. Και η αξιοποίηση της οικονομικής ενίσχυσης που είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνει η Ευρωπαία Επίτροπος κ. Jourová.

Η καμπάνια εγκαινιάστηκε στην Ελλάδα τον περασμένο Μάιο, με ένα διαδραστικό roadshow που επισκέφτηκε το Παλαιό Φάληρο και τη Θεσσαλονίκη. Στη διάρκεια της 1,5 εβδομάδας που διήρκεσε το roadshow, περισσότεροι από 7.500 πολίτες όλων των ηλικιών επισκέφτηκαν το διαδραστικό σπίτι της καμπάνιας και ανακάλυψαν χρήσιμες συμβουλές για να εξοικονομήσουν ενέργεια και χρήματα. Η καμπάνια συνεχίζεται online, με ηλεκτρονικά μέσα αλλά και με εκπαιδευτικές δραστηριότητες έως το τέλος του έτους.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να ανακαλύψετε χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε ενέργεια και χρήματα, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της καμπάνιας www.energysavingsteam.eu

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας