ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει ακόμα χαμηλότερη περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο για τη Μεσόγειο. Ήδη από 1ης Ιανουαρίου τέθηκε σε... ΕΕ: ακόμα χαμηλότερο θείο για τα ναυτιλιακά καύσιμα στη Μεσόγειο

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει ακόμα χαμηλότερη περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο για τη Μεσόγειο. Ήδη από 1ης Ιανουαρίου τέθηκε σε ισχύ ο κανονισμός με τον οποίο η ανώτατη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων μειώνεται σε 0,5 % (από 3,5 %). 

Ακόμη πιο καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα ειδικά για τη Μεσόγειο εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λίγες ημέρες μετά τη θέση σε ισχύ του Κανονισμού με τον οποίο μειώθηκε δραστικά η ανώτατη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων σε 0,5 % από 1ης Ιανουαρίου αντί για 3,5 % που ίσχυε ως τώρα. Η μείωση της περιεκτικότητας σε θείο σημαίνει καθαρότερο περιβάλλον αλλά και ακριβότερα καύσιμα τα οποία ήδη από εφέτος θα έχουν επιπτώσεις στο κόστος μεταφοράς και τα εισιτήρια για τα νησιά.

Ήδη υπάρχουν περιοχές, όπως η Βαλτική Θάλασσα και η Βόρεια Θάλασσα –που χαρακτηρίζονται που χαρακτηρίζονται πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα και «Περιοχές ελέγχου των εκπομπών οξειδίων του θείου» (ΠΕΕΘ)–, όπου η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο έχει μειωθεί σε 0,10 %, ήδη από το 2015. Σύμφωνα με την Κομισιόν τα αυστηρότερα αυτά όρια περιεκτικότητας σε θείο περιόρισαν κατά περισσότερο από 50 % τις συγκεντρώσεις του διοξειδίου του θείου στις ΠΕΕΘ, αποφέροντας οφέλη για την υγεία των κατοίκων των παράκτιων περιοχών και των λιμένων, ενώ οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις στον τομέα παρέμειναν ιδιαιτέρως μικρές.

“Η ΕΕ εργάζεται επίσης στο πλαίσιο της Σύμβασης της Βαρκελώνης, ώστε ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (ΙΜΟ) να καθορίσει ενδεχομένως στο μέλλον Περιοχές ελέγχου των εκπομπών σε άλλα ύδατα της ΕΕ, όπως στη Μεσόγειο Θάλασσα”, αναφέρει η Κομισιόν στη σχετική ανακοίνωση για τα ναυτιλιακά καύσιμα.

Στη χώρα μας τα διυλιστήρια δηλώνουν έτοιμα να ανταποκριθούν στην παραγωγή καυσίμων με τις νέες προδιαγραφές χαμηλού θείου για το ναυτιλιακό πετρέλαιο. Άλλωστε, ήδη παράγεται πετρέλαιο κίνησης για χρήση από φορτηγά, ΙΧ κλπ. με πολύ χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο ( 0,001 %).

Από την πλευρά της ναυτιλιακής βιομηχανίας η προσαρμογή στις χαμηλότερες εκπομπές μπορεί να γίνει είτε με τη χρήση καυσίμων νέων προδιαγραφών, είτε με την εγκατάσταση πρόσθετου εξοπλισμού (scrubbers) στα πλοία, που συγκρατεί τις εκπομπές θείου. Σε κάθε περίπτωση το κόστος αυξάνεται και από το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δοθεί το “πράσινο φως” για αναπροσαρμογές στις τιμές των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με την ΕΕ, οι εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) από τους κινητήρες των πλοίων προκαλούν όξινη βροχή και παράγουν λεπτόκοκκη σκόνη που μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις, καθώς και σε μείωση του προσδόκιμου ζωής.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας