ecopress
Την απεξάρτηση της Ευρώπης από την ασιατική κυριαρχία στην κατασκευή μπαταριών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επιδιώκει η Κομισιόν χρηματοδοτώντας επενδύσεις σε ευρωπαϊκά εργοστάσια. Στον ανταγωνισμό με... ΕΕ: χρηματοδότηση για παραγωγή μπαταριών ηλεκτροκίνησης

Την απεξάρτηση της Ευρώπης από την ασιατική κυριαρχία στην κατασκευή μπαταριών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επιδιώκει η Κομισιόν χρηματοδοτώντας επενδύσεις σε ευρωπαϊκά εργοστάσια.

Στον ανταγωνισμό με την Κίνα, τη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία που ελέγχουν το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, η Ευρώπη έχει να αντιτάξει μόνο μικρές εταιρίες.

Στον αντίποδα αυτής της συντριπτικής αναλογίας ξεκίνησε να κατασκευάζεται στη Γερμανία το μεγαλύτερο εργοστάσιο τέτοιων μπαταριών στην Ευρώπη, σε χώρο που σύμφωνα με το Bloomberg ισοδυναμεί με περίπου 100 γήπεδα ποδοσφαίρου. Στην έκταση αυτή στεγαζόταν κατά το παρελθόν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ηλιακής ενέργειας της ηπείρου. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Ευρώπη προσπαθεί να προετοιμαστεί για τις ανατρεπτικές εξελίξεις της επόμενης δεκαετίας. Το 2030 οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη γηραιά ήπειρο προβλέπεται ότι θα αγγίξουν τα 7,7 εκατομμύρια, ενώ τον προηγούμενο χρόνο ήταν λιγότερες από 500.000. Όπως επισημαίνει το Bloomberg, εάν η Ευρώπη δεν καταφέρει να αποκτήσει τη δική της αλυσίδα εφοδιασμού, τα αυτοκίνητά της θα εφοδιάζονται με μπαταρίες από τον ασιατικό ανταγωνισμό.

Αποβλέποντας στην αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων η Κομισιόν δημιούργησε την πρωτοβουλία Battery Alliance. Το Δεκέμβριο ενέκρινε ενίσχυση ύψους 3,2 δισ. ευρώ, για σχέδια που εγκρίθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε 17 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η BASF, η BMW και η Fortum. Στόχος του μέτρου είναι να ενθαρρύνει τις επενδύσεις ευρωπαϊκών εταιριών σε εργοστάσια που θα κατασκευαστούν εντός των ευρωπαϊκών συνόρων.

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας