ecopress
Νέο κύκλο απόσυρσης των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και αντικατάσταση τους με νέα «καθαρά» οχήματα, προαναγγέλλει ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιργκίνιους Σινκέβιτσιους, αρμόδιος για το... ΕΕ: κίνητρα αντικατάστασης παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων

Νέο κύκλο απόσυρσης των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και αντικατάσταση τους με νέα «καθαρά» οχήματα, προαναγγέλλει ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιργκίνιους Σινκέβιτσιους, αρμόδιος για το Περιβάλλον τους Ωκεανούς και την Αλιεία, ο οποίος επισκέπτεται την Πέμπτη 11 και Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021 την Ελλάδα.

Μιλώντας για το νέφος της Αθήνας και τα περιοσριστικά μέτρα του δακτυλίου, που τέθηκαν σε εφαρμογή για τα παλαιά ΙΧ  ο Ευρωπαίος Επίτροπος τονίζει σε συνέντευξη του, ενόψει της επίσκεψης του στην Αθήνα ότι: «Ο γενικότερος στόχος είναι να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση των πλέον ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ή για τη στροφή από το ΙΧ σε άλλα μέσα κινητικότητας».

Δακτύλιος της Αθήνας

Συγκεκριμένα απαντώντας στην ερώτηση: «η ελληνική κυβέρνηση επέβαλε κυκλοφοριακούς περιορισμούς στον δακτύλιο του κέντρου της Αθήνας για να προστατεύσει το αστικό περιβάλλον από την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα ρυπογόνα οχήματα. Πώς κρίνετε τα μέτρα αυτά βάσει και της σχετικής πείρας από άλλες χώρες;» ο Βιργκίνιους Σινκέβιτσιους αναφέρει ότι:

-«Στην ΕΕ τις τελευταίες δεκαετίες έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, η οποία ωστόσο εξακολουθεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και στο περιβάλλον μας. Η ρύπανση είναι ένας από τους βασικούς μοχλούς απώλειας της βιοποικιλότητας και κάθε χρόνο η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί 400.000 πρόωρους θανάτους. Σε επίπεδο ΕΕ, έχουμε θέσει ως στόχο μηδενική ρύπανση έως το 2050. Για να επιτύχουμε τον στόχο αυτό, χρειαζόμαστε τη συμμετοχή των πάντων.

Οι αστικοί περιορισμοί στην πρόσβαση των οχημάτων, όπως η λύση που επελέγη στην Αθήνα, αποτελούν μια μορφή διαχείρισης της κυκλοφορίας που ρυθμίζει την πρόσβαση ιδιαίτερα ρυπογόνων οχημάτων σε ορισμένες περιοχές των πόλεων που υποφέρουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η πείρα από άλλες χώρες της ΕΕ δείχνει ότι οι τέτοιου είδους περιορισμοί μπορούν να αποτελέσουν ένα εκ των αποτελεσματικών εργαλείων για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, και ιδίως για τη μείωση των επιπέδων των αιωρούμενων σωματιδίων και του διοξειδίου του αζώτου.

Θέλω όμως να τονίσω ότι για να επιτευχθούν μακροπρόθεσμες βελτιώσεις στην ποιότητα του αέρα των πόλεων, οι περιορισμοί αυτοί θα πρέπει να εντάσσονται σε μια ευρύτερη δέσμη μέτρων. Ο γενικότερος στόχος είναι να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση των πλέον ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ή για τη στροφή από το ΙΧ σε άλλα μέσα κινητικότητας».

Xρηματοδοτικά εργαλεία και τεχνική υποστήριξη

Στη συνέντευξή του  ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιργκίνιους Σινκέβιτσιους, αρμόδιος για το Περιβάλλον τους Ωκεανούς και την Αλιεία,στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη δημοσιογράφο Νίνα Μελισόβα αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της «πολλά ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία» και την «τεχνική υποστήριξη» για να υλοποιήσει τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς της στόχους, καθώς και «για την αναζωογόνηση των περιοχών της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης».

Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος σημειώνει επίσης ως σημαντικές δράσεις «την ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών, την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και τη μεταρρύθμιση της διαδικασίας αδειοδότησης για νέες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».

Αναφερόμενος στο μέλλον της Μεσογείου και των θαλασσών που περιβάλλουν την Ελλάδα, δεδομένης της υπεραλίευσης και των φτωχών αποθεμάτων, επισημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ελέγχου της Αλιείας βοηθά τα κράτη μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, να καταπολεμήσουν το φαινόμενο, ενώ τα ευρωπαϊκά ταμεία – κυρίως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας – «μπορούν να συμβάλουν στην αναδιάρθρωση της ελληνικής αλιείας».

Στο ερώτημα για την ετοιμότητα και επάρκεια που επέδειξε ο Μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις πλημμύρες και τις πυρκαγιές που έπληξαν την Ελλάδα, απάντησε ότι ο Μηχανισμός αντέδρασε γρήγορα και αποτελεσματικά, παρέχοντας στην Ελλάδα πόρους και πληροφορίες. «Μέσα σε μόλις 24 ώρες μετά το αίτημα της Ελλάδας για βοήθεια, η ΕΕ συντόνισε την αποστολή μέσων δασοπυρόσβεσης από 11 χώρες της ΕΕ. Εννέα αεροπλάνα, σχεδόν 1.000 πυροσβέστες και προσωπικό πρώτης παρέμβασης και 200 οχήματα στήριξαν τις εθνικές και τοπικές προσπάθειες πυρόσβεσης», είπε χαρακτηριστικά.

Διάσκεψη της Γλασκόβης

Ο ίδιος εξέφρασε αισιοδοξία ότι η διεθνής διάσκεψη της Γλασκόβης για το κλίμα θα καταλήξει με θετικά αποτελέσματα, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση ήδη πρωτοπορεί στην πορεία για την πράσινη οικονομία, έχοντας νομοθετήσει ως δεσμευτικά τα χρονοδιαγράμματα του 2030 -για τη μείωση κατά 55% των ρυπογόνων αερίων – και του 2050 για τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

-«Η Επιτροπή θα εργαστεί σκληρά μαζί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη -μέλη στο Συμβούλιο ώστε να επιτύχουμε τον στόχο του 55% και να βρισκόμαστε σε τροχιά κλιματικής ουδετερότητας έως τα μέσα του αιώνα», είπε ο Επίτροπος.

Η επίσκεψη του Βιργκίνιους Σινκέβιτσους,

Στις 11 και 12 Νοεμβρίου, ο Ευρωπαίος επίτροπος για το Περιβάλλον Βιργκίνιους Σινκέβιτσους, θα επισκεφθεί επίσημα την Ελλάδα, για σειρά επαφών με αντικείμενο την προώθηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ενώ θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στις πυρόπληκτες περιοχές.

Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος θα έχει συναντήσεις με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σπήλιο Λιβανό, τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη και τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης θα εκφωνήσει ομιλία σχετικά με την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, σε κοινή συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Προστασίας του Περιβάλλοντος.

Ο κ. Σινκέβιτσους θα επισκεφτεί περιοχές της Βαρυμπόμπης, που επλήγησαν από την πυρκαγιά του φετινού καλοκαιριού, καθώς και την Πάρνηθα, η οποία είχε πληγεί από πυρκαγιά το 2007, προκειμένου να εξετάσει την πρόοδο των έργων για την προστασία και την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, τα οποία σε μεγάλο βαθμό χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «τα κύρια θέματα συζήτησης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης θα περιλαμβάνουν την προστασία της βιοποικιλότητας και την εφαρμογή της στρατηγικής για τα δάση που εγκρίθηκε πρόσφατα, ιδίως όσον αφορά τις πυρόπληκτες περιοχές και την αναδάσωση, καθώς και τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και τη διαφύλαξη της θαλάσσιας βιοποικιλότητας της Μεσογείου».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας