ecopress
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου (ΕΙΠΑΚ) ξεκίνησε καμπάνια με στόχο να αλλάξει η νομοθεσία που ισχύει από το 1990 και να μην είναι υποχρεωτική... ΕΙΠΑΚ: καμπάνια για ενεργειακές αλλαγές στα νεόδμητα κτίρια

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παθητικού Κτιρίου (ΕΙΠΑΚ) ξεκίνησε καμπάνια με στόχο να αλλάξει η νομοθεσία που ισχύει από το 1990 και να μην είναι υποχρεωτική η μελέτη και κατασκευή δικτύου φυσικού αερίου σε νεόδμητα κτίρια, προκρίνοντας ως λύση τις αντλίες θερμότητας. 

Σε μία σημαντική πρωτοβουλία, προχώρησε το ΕΙΠΑΚ, η οποία ήδη από τις πρώτες ώρες βρήκε ανταπόκριση, από φορείς και κοινό. αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση και σημειώνεται ότι  πρόκειται για την άρση της υποχρεωτικότητας σύνδεσης Φυσικού Αερίου σε κάθε νεόδμητο κτίριο για την οποία έχει ξεκινήσει συλλογή υπογραφών στο: https://bit.ly/eipak-campaign-fysiko-aerio

Σύμφωνα με τον κλιματικό νόμο 4936/2022 και το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα (ΦΕΚ Β.4893) γίνεται προσπάθεια να μειώνεται η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και κατ’ επέκταση οι εκπομπές άνθρακα.
Σύμφωνα με μελέτη της Greenpeace και του Ινστιτούτου για την Ευρωπαϊκή και Κλιματική Πολιτική τα κονδύλια για τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του δικτύου φυσικού αερίου (Φ.Α.) θα ήταν προτιμότερο να διοχετευθούν κατευθείαν στη δραστική εξοικονόμηση ενέργειας στα νεόδμητα και υφιστάμενα κτίρια.

Ανάγκη για ταχύτερη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας

Λαμβάνοντας υπόψη και τον πόλεμο στην Ουκρανία και την προσπάθεια απεξάρτησης από το Φ.Α., αλλά και την ανάγκη για ταχύτερη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας, η Διοίκηση πρέπει να άρει την υποχρέωση κατασκευής δικτύου Φ.Α. σε νέες οικοδομές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στις άλλες πόλεις!

Η υποχρέωση της μελέτης και κατασκευής δικτύου Φ.Α. σε νεόδμητα κτίρια, ανεξαρτήτως εάν θα χρησιμοποιηθεί, νομοθετήθηκε τη δεκαετία του 1990, γιατί τότε υπήρξε προσπάθεια διείσδυσης του καθαρότερου Φ.Α. σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης. Αυτός ο κύκλος έκλεισε και πρέπει οι κανόνες να κοιτάξουν μπροστά και να εξυπηρετήσουν τους μελλοντικούς στόχους, που είναι φυσικά η δραστική εξοικονόμηση ενέργειας και η παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές πάνω ή πλησίον στο κτίριο.

Τα χρήματα που δαπανώνται για την κατασκευή της εγκατάστασης Φ.Α. σε ένα κτίριο από τους ιδιοκτήτες και τους εργολάβους, θα πρέπει να δοθούν για την κάλυψη μέρους του κόστους εγκατάστασης κεντρικών Αντλιών Θερμότητας και όχι να διευκολύνουν την κατανάλωση Φ.Α. με προεγκατεστημένα δίκτυα.

Υπογράψτε την καμπάνια που θα προωθηθεί στην ΓΓ Ενέργειας, κα Αλεξάνδρα Σδούκου: 
https://bit.ly/eipak-campaign-fysiko-aerio

Τι είναι οι αντλίες θερμότητας δείτε στο βίντεο:

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.