Εκδήλωση για τη Γέφυρα Κοράκου – Ζωντανή μετάδοση
pressroomΑρχιτεκτονικήΈργα 14 Φεβρουαρίου 2019 Αργύρης
“Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά – Γέφυρα Κοράκου στην Κοιλάδα Αχελώου” είναι το θέμα της εκδήλωσης που διοργανώνει η Ομάδα των Σοσιαλιστών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία θα εκπροσωπηθεί από τον ευρωβουλευτή του Ποταμιού Γιώργο Γραμματικάκη.
Η εκδήλωση θα γίνει με τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου το πρωί.
Οι δύο υπουργοί θα παρουσιάσουν την Προγραμματική Σύμβαση για την ανακατασκευή της ιστορικής Γέφυρας Κοράκου στην Κοιλάδα του Αχελώου.
Παρεμβάσεις θα κάνουν, επίσης, η υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη, ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Ιωάννης Γκόλιας, οι περιφερειάρχες Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής της Κοιλάδας του Αχελώου.
Σημειώνεται ότι η Γέφυρα Κοράκου στον ποταμό Αχελώο ήταν το μεγαλύτερο μονότοξο, λιθόκτιστο γεφύρι των Βαλκανίων που χρονολογείται από τον 16ο αιώνα και είναι στενά συνδεδεμένο με την ιστορία του τόπου και έχει συμβάλει καθοριστικά στην επιβίωση όλων των οικισμών της ευρύτερης περιοχής.
Σε πρώτη φάση, η χρηματοδότηση του έργου «Αποκατάσταση της Γέφυρας Κοράκου στον ποταμό Αχελώο, αποκατάσταση παρακείμενου κτηρίου τελωνείου και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου» θα καλυφθεί από Εθνικούς Πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και παράλληλα θα κινηθούν οι διαδικασίες για τη συγχρηματοδότηση από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το έργο του θέματος είναι εξαιρετικά δύσκολο και μοναδικό για τα σύγχρονα και διεθνή δεδομένα.
Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών προεκτιμά ότι το συνολικό ύψος του προϋπολογισμού ανέρχεται σε 13.600.000 ευρώ. Η χρηματοδότησή του θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2019.
Λόγω της εξαιρετικής δυσκολίας και ιδιαιτερότητας του έργου για την διασφάλιση της ανακατασκευής της γέφυρας στην προ κατάρρευσης μορφής της, απαιτείται η συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και των επιστημονικών φορέων Ε.Μ.Π. και Τ.Ε.Ε.
Κατά τη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου, τον Μάρτιο του 1949, η γέφυρα Κοράκου ανατινάχθηκε και το μεγαλύτερο μέρος της κατέρρευσε. Το 2015 τα απομείναντα τμήματα των βάθρων παρασύρθηκαν από μεγάλη πλημμύρα του ποταμού Αχελώου.
Το τόξο της γέφυρας Κοράκου είχε άνοιγμα περίπου 46m και ύψος (στο κέντρο) π ερίπου 24m. Το συνολικό μήκος της ήταν περίπου 62 m και το πλάτος της στην κορυφή περίπου 2 μέτρα. Ήταν λιθόκτιστο και εδραζόταν σε δύο λιθόκτιστα τοξωτά βάθρα, εκατέρωθεν του ποταμού. Κατασκευάσθηκε στο διάστημα μεταξύ 1515 έως 1540 από τοπικούς τεχνίτες, με πελεκητά, πλακοειδή τεμάχια ασβεστόλιθου και ακανόνιστους λίθους για την εσωτερική πλήρωση, κονίαμα με άσβεστο και τοπικά αδρανή.
Η εκδήλωση θα μεταδίδεται ζωντανά μέσω του διαδικτύου στη διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=bUk7U7-TZm0
Σχετικά Άρθρα
- Ευρωπαϊκές Ημέρες Νεολαίας, 7 και 8 Μαΐου σε Ελευσίνα και Ζάππειο
- Στην κυκλοφορία η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου
- Πολιτικοί Μηχανικοί: εκδήλωση για ασφάλεια κτιρίων, υποδομών
- Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: σβήνουν τα διακοσμητικά φώτα
- Διπλό στοίχημα για τη γέφυρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου
- ΤΜΕΔΕ-ΕΑΤ: σήμερα η εκδήλωση για χρηματοδότηση μηχανικών