ecopress
Υπέρ της  μείωσης του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα από τα 50 χλμ/ώρα στις πόλεις δήλωσε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης και... Εκπαιδευτές οδήγησης: υπέρ ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στις πόλεις

Υπέρ της  μείωσης του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα από τα 50 χλμ/ώρα στις πόλεις δήλωσε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης και μίλησε για την αυστηροποίηση των ελέγχων, την ανάγκη εκπαίδευσης των πεζών και τις επικείμενες αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.


Τις αλλαγές που επίκεινται, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, κ. Νίκος Γρέντζελος, σε συνέντευξή του στο ACTION 24 την Τρίτη 13/2/2024. Ο κ. Γρέντζελος υπενθύμισε ότι αλλαγές στον ΚΟΚ έγιναν και το 2023, με αυστηροποίηση των ποινών για υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ και χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης.

ΚΟΚ: με 30 χλμ/ώρα σε δρόμους αστικού ιστού και ήπιας κυκλοφορίας

-«Είμαστε υπέρ των ελέγχων», τόνισε, σημειώνοντας ότι γίνονται πολύ περισσότερες παραβάσεις από αυτές που καταγράφονται και στηλιτεύοντας το «σβήσιμο» των κλήσεων σε περίπτωση παραβατικής οδικής συμπεριφοράς. «Σίγουρα η αυστηροποίηση των ελέγχων θα συμβάλει στην οδική ασφάλεια», πρόσθεσε ο κ. Γρέντζελος .

Ερωτηθείς σχετικά με την πληροφορία ότι μία από τις αλλαγές του νέου κώδικα θα είναι η αποστολή της κλήσης με γραπτό μήνυμα sms, ο κ. Γρέντζελος απάντησε ότι αυτό γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. “Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει και εδώ”, ανέφερε.

Σε ό,τι αφορά τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα από τα 50 χλμ/ώρα στις πόλεις, τάχθηκε υπέρ αυτής της αλλαγής, που συζητείται πανευρωπαϊκά, εξηγώντας:

-«Αν κάποιος χτυπήσει πεζό με ταχύτητα 30χλμ/ώρα η πιθανότητα να σκοτωθεί ο πεζός είναι 10%. Στα 50χλμ/ώρα, η πιθανότητα είναι μεγαλύτερη από 80%», προσθέτοντας: «Αν κάποιος παραβιάσει πάνω από 40χλμ το όριο ταχύτητας και προκαλέσει τραυματισμό, η φυλάκιση είναι έως 10 χρόνια και αν είναι θανατηφόρο είναι τουλάχιστον 10 χρόνια».

Αναφέρθηκε, ωστόσο, και στην ανάγκη εκπαίδευσης των πεζών: «Οι περισσότεροι πεζοί δεν ξέρουν να περπατούν. Όπου υπάρχει διάβαση θα πρέπει να τη χρησιμοποιούν, όταν αναγκάζονται να κινηθούν στον δρόμο θα πρέπει να έχουν την αντίθετη φορά από τα αυτοκίνητα. Επίσης θα πρέπει να βελτιώσουμε και τις υποδομές. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα πεζοδρόμια δεν είναι προσβάσιμα για τους πεζούς. Ο πεζός είναι ο πιο αδύναμος κρίκος της κυκλοφορίας. Περίπου 100 πεζοί τον χρόνο παρασύρονται εντός κατοικημένων περιοχών».

Για το ενδεχόμενο αλλαγών και στο σύστημα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, σύμφωνα με τις διαρροές, ο κ. Γρέντζελος επισήμανε πως υπάρχει από το 2021 ένας νόμος που αφορά στις αλλαγές των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος που δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί στην πράξη. «Οι θεωρητικές εξετάσεις γίνονται με βιβλίο που εκδόθηκε το 2000, πριν από 24 χρόνια, ενώ οι εξετάσεις γίνονται με πρόγραμμα XP γιατί δεν υπάρχει νέο πρόγραμμα. Οι πληροφορίες που έχουμε λένε ότι τα βιβλία για τις μηχανές και τα αυτοκίνητα θα είναι έτοιμα σε περίπου ένα μήνα, αλλά για να λειτουργήσει θα πρέπει να γίνουν οι μεταφράσεις σε 4 γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά και αλβανικά) και θα πρέπει να γίνει αλλαγή και στο πρόγραμμα», συμπλήρωσε.

Δείτε τι είπε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης στο βίντεο:

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας