ΕΚΠΟΙΖΩ: βροχή οι καταγγελίες για λογαριασμούς ρεύματος
ΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 14 Μαρτίου 2022 ecotypos
Κατακόρυφη αύξηση των καταγγελιών για την ενέργεια με έμφαση στους λογαριασμούς ρεύματος καταγράφει η ΕΚΠΟΙ ΖΩ για το τελευταίο εξάμηνο. Με το σύνθημα «όχι άλλους ακριβούς και αδιαφανείς λογαριασμούς» η οργάνωση δίνει το στίγμα των καταγγελιών και αφιερώνει την επικείμενη ημέρα του καταναλωτή στο κοινωνικό αγαθό της ενέργειας που βρίσκεται στο προσκήνιο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.
Φέτος, την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου), η ΕΚΠΟΙΖΩ την αφιερώνει, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στο κοινωνικό αγαθό της ενέργειας, και, πιο συγκεκριμένα, στο δικαίωμα όλων μας να έχουμε πρόσβαση, με προσιτές τιμές, στην ενέργεια.. το δικαίωμά μας να έχουμε απλούς, κατανοητούς και διαφανείς λογαριασμούς, απαλλαγμένους από άσχετες χρεώσεις. Είναι γεγονός ότι σήμερα, το μείζον κοινωνικό πρόβλημα είναι η ακρίβεια, όχι μόνο στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και λοιπών καυσίμων, αλλά και σε βασικά καταναλωτικά αγαθά και όχι μόνο.
Οι παράγοντες
Οι παράγοντες που εκτόξευσαν τις τιμές, είναι πολυσυζητημένοι, πολιτικού- γεωπολιτικού και οικονομικού χαρακτήρα, εξωγενούς και ενδογενούς προέλευσης. Αυτό που δεν έχει γίνει, είναι η λήψη μέτρων για την ουσιαστική στήριξη των καταναλωτών. Θεωρούμε ότι η επιδότηση λίγων ευρώ παρέχει μεν μερική προσωρινή ανακούφιση αλλά δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του.
Στην χώρα μας, οι εγγενείς αδυναμίες και στρεβλώσεις στη λειτουργία των διαφόρων αγορών (ενέργεια, τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, τρόφιμα κλπ) είναι γνωστές και συντηρούν φαινόμενα αισχροκέρδειας, έλλειψης ανταγωνισμού, αθέμιτων και παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών, αδιαφάνειας στη διαμόρφωση των τιμών και της αύξησής τους.
Οι καταγγελίες
Το γεγονός ότι στην ΕΚΠΟΙΖΩ οι καταγγελίες στον τομέα της ενέργειας, μεταξύ Σεπτέμβρη 2021 – Φεβρουαρίου 2022, παρουσίασαν κατακόρυφη αύξηση, (πάνω από 3.000 καταγγελίες ), είναι ενδεικτικό της κατάστασης, ενώ παρατηρείται παρόμοια αύξηση και σε όλες τις Ενώσεις Καταναλωτών- μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (Π.ΟΜ.Ε.Κ.) “Η Παρέμβαση”.
Οι καταγγελίες αυτές κυρίως αφορούν στα εξής:
- Τη λεγόμενη Ρήτρα Αναπροσαρμογής, που όταν εφαρμόζεται οδηγεί σε υπέρογκες, άδικες, αδιανόητες και αδιαφανείς χρεώσεις που διπλασιάζουν ή και τριπλασιάζουν το κόστος της kwh.
- Τις “Ρυθμιζόμενες χρεώσεις” που επιβαρύνουν τους λογαριασμούς, ιδίως οι ΥΚΩ- Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και το ΕΤΜΕΑΡ- Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων.
- Επιβαρύνσεις των λογαριασμών με Δημοτικά Τέλη, Έμμεσους Φόρους, ΕΡΤ
- Αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές των προμηθευτών ενέργειας.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΚΠΟΙΖΩ: «το 92,3% των καταναλωτών απογοητευμένοι από το Power Pass»
- Δέκα αλλαγές για κατανοητούς και διαφανείς λογαριασμούς ρεύματος
- ΥΠΕΝ: ενισχύσεις στους λογαριασμούς ρεύματος Οκτωβρίου
- Ενισχύσεις στους λογαριασμούς ρεύματος για ευάλωτους καταναλωτές
- Αντί επιδοτήσεων ρεύματος, μέτρα εξοικονόμησης και αυτοπαραγωγής ενέργειας
- ΥΠΕΝ: τα μέτρα στήριξης στους λογαριασμούς ρεύματος Αυγούστου