ecopress
Του Γιώργου Νάθενα* Νέα γραμμή τραμ  προβλέπεται να κατασκευαστει στον χώρο του παλαιού αεροδρομιου του Ελληνικού, σε αντικατασταση της υφιστάμενης υπηρεσιακης γραμμής τραμ, που... Ελληνικό: Νεός συγκοινωνιακός χάρτης, με κεντροβαρική γραμμή τραμ  

Του Γιώργου Νάθενα*

Νέα γραμμή τραμ  προβλέπεται να κατασκευαστει στον χώρο του παλαιού αεροδρομιου του Ελληνικού, σε αντικατασταση της υφιστάμενης υπηρεσιακης γραμμής τραμ, που οδηγει σημερα στο αμαξοστασιο των τραμ. 

Ειναι ενα εργο,  που προβλέπεται να κατασκευαστει στα πλαισια της νεας επενδυσης στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού, που εχει παραχωρηθει προς αναπτυξη στην LAMDA DEVELOPMENT.

Συμφωνα με το θεσμοθετημένο πλέον με ΠΔ και ΚΥΑ “Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού Αγίου Κοσμά”, στο Ελληνικό θα αναπτυχθουν περιμετρικά οικιστικές ενότητες (με 6 ουρανοξύστες) και χρήσεις γης (εμπορικά και επιχειρηματικά κεντρα, εγκαταστασεις τουρισμού και αναψυχης / καζίνο, αθλητικά κεντρα κλπ) με προγραμματκά μεγέθη πληθυσμού 25000 κατοίκων και 160000 εργαζομένων, επισκεπτών και συναλλασσομενων στον χωρο αυτό συνολικά, σε ημερησια βάση, στην τελική εικόνα αναπτυξης. Στην κεντρικη ζωνη του χωρου θα δημιουργηθει ενα μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, ενώ στην παραλιακη ζωνη, εκτος απο χρησεις τουρισμού (πλαζ, μαρινα κλπ) θα δημιουργηθει και ενα μεγαλο ενυδρειο.

Η συγκοινωνιακη προσπελαση στον χωρο αυτό θα εξασφαλιζεται αφενος μεν από τα υφιστάμενα μέσα σταθερής τροχιας που συνδέουν τον χώρο αυτό με την υπολοιπη περιοχη πρωτευουσας (Γραμμη 2 του μετρό / σταθμοί Αργυρούπολη και Ελληνικό και γραμμή τραμ Πειραιά-Γλυφαδας-Βουλας), αφετέρου δε από τις λεωφορειακες γραμμές που διατρεχουν τις λεωφόρους Βουλιαγμενης και Ποσειδωνος.

Nεα γραμμή τραμ

Θα δημιουργηθει νεα γραμμή τραμ που θα διασχιζει κεντροβαρικά τον χώρο του παλαιού αεροδρομιου, συνδεοντας την παραλιακη γραμμή με το επιχειρηματικο-εμπορικο κεντρο που θα αναπτυχθει στο ανατολικο μέτωπο της αναπτυξης και με τον σταθμό μετρό Αργυρουπολη, ενω θα διερχεται διπλα απο το νεο μητροπολιτικο αθλητικο κεντρο και το νεο Μουσειο Πολιτικης Αεροποριας, που θα δημιουργηθει στα διατηρητεα παλια υποστεγα του Κρατικού Εργοστασιου Αεροποριας (“hangars”).

Η γραμμή αυτή που θα αντικαταστησει την σημερινη υπηρεσιακη γραμμή που οδηγει στο αμαξοστασιο των τραμ, θα ειναι και υπηρεσιακη, αφου θα καταληγει με νεα όδευση στο αμαξοστασιο, αλλα και δρομολογιακη γραμμή, με αφετηρια σταθμό τραμ διπλα στον σταθμο μετρο Αργυρουπολη. Η γραμμη θα εχει 7 στασεις μεσα στη νεα αναπτυξη του Ελληνικού και θα διασχιζει τον χωρο απο ανατολη προς δυση, στη μεση ενος βουλεβαρτου που θα διαθετει πεζοδρομους, ποδηλατοδρομους, στη μεση τον τροχιοδρομο και υψηλες δενδροστοιχιες, χωρις οδικη κυκλοφορια.

Θα υπαρχουν και 3 λεωφορειακες γραμμές shuttle εσωτερικης κυκλοφοριας, ενω το οδικο δικτυο που θα εξυπηρετει τον χωρο, θα διαθετει επαρκους πλατους πεζοδρομια και ποδηλατοδρομους, οι δε διασταυρωσεις των κυριοτερων εσωτερκων οδων με την μεγαλυτερη φορτιση, θα εχουν σχεδιασμό round about.. Η ολη κυκλοφοριακη οργανωση σχεδιαζεται επανω στις αρχες της βιωσιμης αστικης κινητικοτητας και του ενιαιου κυκλοφοριακου και πολεοδομικου σχεδιασμού, όπως επιτάσσει το νέο θεσμοθετημενο απο το 2014 Ρυθμιστικο Σχεδιο Αθηνας (με σχετικη εξειδικευση στη ΣΜΠΕ, την ΜΠΕ και την ειδικη κυκλοφοριακη μελετη που εκπονηθηκε) και ο υπολογισμος των αναγκων σε θεσεις σταθμευσης, για πρωτη φορα και κατ’επιταγή της αρμοδιας υπηρεσίας του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και προταση των μελετητων, θα διαστασιολογηθει με βαση ενα αγγλικο προτυπο οσον αφορα την σταθμευση των χρησεων γης που ελκουν μαζικες μετακινησεις, στο οποιο συνεκτιμάται ο βαθμός προσπελασιμοτητας απο τα ΜΜΜ κυρια σταθερης τροχιας, ωστε να αποθαρρυνεται η πλειοψηφια των προσερχομενων επισκεπτων απο του να μην χρησιμοποιει τα ΜΜΜ / ΜΣΤ.

Αντιθετα η σταθμευση κατοικιας, ως ανελαστικο μεγεθος θα διαστασιολογηθει συμφωνα με το κειμενο θεσμικο πλαισιο στάθμευσης.

Τελος η λεωφορος Ποσειδωνος στο υψος του παλαιου Αεροδρομιου θα εκτραπει ανατολικά απο την υφισταμενη χαραξη της και θα διελθει υπογειως σε μηκος 1,5 χλμ περιπου, ενω το σημερινο αντιστοιχο ιχνος της θα υποβιβαστει σε απλη συλλεκτηριο ηπιας κυκλοφοριας. Θα υπαρχουν 5 πυλες εισοδου των οδικων κυκλοφοριακων αξονων που θα εξυπηρετουν τον χωρο αυτο.

Στo master plan του ολου σχεδιασμου στο επίκεντρο βρίσκεταιο  νεα γραμμή τραμ που διασχιζει τον εν λογω χωρο και θα συνδεει την παραλιακη γραμμη τραμ με τους βασικους πολους ελξης της νεας αναπτυξης που θα βρισκονται στο κεντρο και την ανατολικη της πλευρα, καθως και με τον σταθμο μετρο Αργυρουπολη και φυσικα με το αμαξοστασιο.

Στη μελετη εχει ληφθει υποψη και το εργο επεκτασης του αμαξοστασιου του τραμ με νέα δέσμη γραμμών εναπόθεσης οχημάτων (ρεμίζα) που προκειται να ξεκινησει σε λιγο καιρο, προκειμενου να μπορουν να φιλοξενηθουν τα 25 νεα συγχρονα τροχιοδρομικα οχηματα κατασκευης ALSTOM τυπου Citadis που προκειται να προμηθευτει η ΣΤΑΣΥ μεσω της Αττικό Μετρό ΑΕ.

*Ο Γιώργος Νάθενας είναι συγκοινωνιολόγος, από τους ιδρυτές και ιστορικό στέλεχος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ), με μακρά πείρα και συμμετοχή στον σχεδιασμό και την προώθηση σιδηροδρομικών έργων.

Πηγή: fb

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας