Ενεργειακός διαμεσολαβητής: τι καταγγέλλουν οι καταναλωτές
ΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΟικονομίαΧρήμα 18 Φεβρουαρίου 2025 Αργύρης

Του Κώστα Βουτσαδάκη/
Η μη ακριβής καταγραφή κατανάλωσης κατά την αλλαγή προμηθευτή ενέργειας, η μη επαρκής λήψη πληροφοριών πριν από τη σύναψη σύμβασης σε πάροχο ενέργειας και η μη ορθή απόδοση της έκπτωσης Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) είναι τα τρία ζητήματα για τα οποία έγιναν οι περισσότερες καταγγελίες στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή το 2024.
Ο Διαμεσολαβητής ξεκίνησε να λειτουργεί τον Φεβρουάριο του 2024 και έδωσε στη δημοσιότητα την πρώτη έκθεση δραστηριότητας για το 11μηνο του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτήν:
Το διάστημα αυτό υποβλήθηκαν συνολικά 284 αιτήματα προς εξέταση, εκ των οποίων τα 268 αφορούσαν σε ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τα 14 σε ζητήματα παροχής φυσικού αερίου και τα δύο για ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Ο Διαμεσολαβητής εξέδωσε 67 συστάσεις εκ των οποίων 45 (ποσοστό 67%) υπέρ του καταναλωτή και 22 (ποσοστό 33%) υπέρ του προμηθευτή. Επιπλέον, σε 20% των συνολικών διαφορών (57 αιτήματα περίπου), τα μέρη κατέληξαν σε φιλική επίλυση με τη συνδρομή του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, χωρίς να χρειαστεί η έκδοση σύστασης.
Ο μέσος χρόνος επίλυσης των διαφορών (από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος έως το κλείσιμο της διαδικασίας) ανήλθε σε περίπου δύο μήνες.
Στα αιτήματα που επιλύθηκαν επιτυχώς, το ποσοστό συμμόρφωσης τόσο του προμηθευτή όσο και του καταναλωτή ανήλθε στο 100%. Αυτό σημαίνει ότι:
– Όπου τα μέρη αποδέχθηκαν τη σύσταση, ακολουθήθηκε η λύση που προτάθηκε από τον ΕΕΔ.
– Σε περιπτώσεις που ο προμηθευτής ικανοποίησε απευθείας το αίτημα του καταναλωτή ή δόθηκαν οι ζητούμενες διευκρινίσεις, η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς.
«Το γεγονός ότι το 20% των διαφορών επιλύθηκε χωρίς καν την έκδοση σύστασης καταδεικνύει ότι η διαμεσολαβητική παρέμβαση ενισχύει τον άμεσο διάλογο μεταξύ των μερών. Επίσης, το υψηλό ποσοστό (67%) συστάσεων υπέρ του καταναλωτή φανερώνει ότι, σε πολλές περιπτώσεις, πράγματι συντρέχει πλημμελής ενημέρωση των πελατών ή αδυναμία ορθού χειρισμού των λογαριασμών από τον προμηθευτή», αναφέρει ο διαμεσολαβητής.
Σχετικά Άρθρα
- Πρεμιέρα από 1ης Φεβρουαρίου για τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή
- ΡΑΑΕΥ: Από 1ης Φεβρουαρίου ο ενεργειακός διαμεσολαβητής
- Γιατί πάνε οι καταναλωτές στον ενεργειακό διαμεσολαβητή
- Ενεργειακός διαμεσολαβητής για διενέξεις καταναλωτών με προμηθευτές
- Η υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του νέου τιμολογίου ρεύματος
- ΥΠΕΝ: τα μέτρα στήριξης στους λογαριασμούς ρεύματος Αυγούστου
