Επέκταση της παραλιακής αρτηρίας Θεσσαλονίκης με ξύλινο ντεκ από το λιμάνι έως το Λευκό Πύργο
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΈργαΠεριβάλλονΥποδομές 31 Ιανουαρίου 2018 Αργύρης
Το έργο επέκτασης της παραλιακής αρτηρίας Θεσσαλονίκης όλα δείχνουν ότι μετά από πολλά χρόνια εξαγγελιών και σχεδίων και αφού στο μεταξύ το «κατάπιε» η φαραωνική υποθαλάσσια σήραγγα – ένα έργο που δεν έγινε ποτέ αλλά είναι ανοιχτό το θέμα το δημόσιο να πληρώσει αποζημιώσεις στους αναδόχους- φαίνεται ότι είναι πολύ κοντά να γίνει πραγματικότητα.
Στιγμιότυπο Σ. Βούγιας
Σχετική εξαγγελία για το έργο έγινε από το δήμαρχο Γ. Μπουτάρη, μετά τη συνάντηση που είχε την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018 με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα και τον υπουργό Υποδομών και μεταφορών Χρ. Σπίρτζη. Ο τοπικός Τύπος γράφει ότι το έργο φαίνεται, εκτός απροόπτου, πως θα πάρει σάρκα και οστά εντός της επόμενης χρονιάς, με τη βοήθεια των χρημάτων από το δάνειο ύψους 20 εκατ. ευρώ της ΕΤΕπ, αφού υπάρχει από πέρσι και έχει παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο από το δήμαρχο.
Η δημιουργία ενός ξύλινου ντεκ, πλάτους δέκα μέτρων, που θα διατρέχει όλο τη μήκος της Λ. Νίκης, από το λιμάνι έως το Λ. Πύργο είναι αυτή που φαίνεται πως προκρίνεται.
Πρόκειται για μια ιδέα των συγκοινωνιολόγων Σπύρου Βούγια και Σταύρου Κωνσταντινίδη, τωρινού συμβούλου του Γιάννη Μπουτάρη, που κατατέθηκε δημόσια το 2009, μια ιδέα που υιοθέτησε ο Σταύρος Καλαφάτης.
Μια λύση όχι συνολικής ανάπλασης που σε αυτή τη φάση ούτε προτείνεται, ούτε προβλέπεται και δεν υπάρχει και χρηματοδότηση.
Ο Σπύρος Βούγιας, που η πρόταση του μιλούσε για πέντε μέτρα, εκτιμά πως με την κατάλληλη μελέτη, υποστήριξη, πασάλλωση, κριπιδώματα κλπ ώστε να είναι ασφαλής η επέκταση αυτού του είδους μπορεί να γίνει, ώστε να ανασάνει η παλιά παραλία που συμβαίνει το αδιαχώρητο από πεζούς, ποδήλατα, παράνομους μικροπωλητές με απαραίτητη μεταφορά του ποδηλατόδρομου. Παρόμοιο ξύλινο ντεκ συναντάμε στην ανάπλαση της νέας παραλίας. Στην περίπτωση της παλιάς παραλίας υπάρχουν υπολείμματα του παλαιού θαλάσσιου τείχους της πόλης που γκρεμίστηκε για να ανοίξει η πόλη στη θάλασσα και το οποίο υπολογίζονταν στο ύψος της σημερινής Προξένου Κορομηλά.
Η πόλη τότε επεκτάθηκε προς τη θάλασσα με αλλαγή της φυσιογνωμίας της για πρώτη φορά.
Ιστορικό αντιδράσεων
Στη δεκαετία του ενενήντα ένα σχέδιο μεγαλώματος της παλιάς παραλίας με μπάζωμα συνάντησε τεράστια αντίδραση από την τότε Ένωση Πολιτών στην οποία άνηκε και ο σημερινός δήμαρχος με συλλογή υπογραφών και μια μεγάλη εκδήλωση στο Makedonia Palace και είχε ως σκεπτικό ότι θα αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης, κάτι που οι πολεοδόμοι και αρχιτέκτονες σήμερα λένε πως δεν ισχύει καθώς η πόλη πολλές φορές κατέβηκε προς τη θάλασσα.
Τελικά επιλέγεται η λύση ενός πλωτού ξύλινου δαπέδου πλάτους δέκα μέτρων, χωρίς να έχει παρουσιαστεί ακόμα κάποια μελέτη συγκεκριμένη στην οποία θα βασιστεί και ούτε κάποιο χρονοδιάγραμμα έναρξης εργασιών.
Με πληροφορίες από το parallaximag.gr
Σχετικά Άρθρα
- Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το ξύλινο ντεκ στην παράλια Θεσσαλονίκης
- Το λιμάνι Αλεξανδρούπολης στο επίκεντρο του αμερικανικού ενδιαφέροντος
- Υποδομών: πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις
- Αναβαθμίζεται η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών-Θηβών
- Μετρό: από Δευτέρα κανονικά δρομολόγια στον Πειραιά
- Θεσσαλονίκη: τέλος τα εργοτάξια στον σταθμό Βενιζέλου