ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Επιχειρηματικό… εμφύλιο προκάλεσαν οι ρυθμίσεις για την πλαστική σακούλα, με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) να στρέφεται με εξώδικο κατά... Επιχειρηματικός … εμφύλιος, με περιβαλλοντική διάσταση – Άναψε φωτιές η διαφήμιση για τη χρήση της πλαστικής σακούλας – Εξώδικα και απαντήσεις – Τι λένε οι αντιμαχόμενες πλευρές

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Επιχειρηματικό… εμφύλιο προκάλεσαν οι ρυθμίσεις για την πλαστική σακούλα, με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) να στρέφεται με εξώδικο κατά γνωστής αλυσίδας σούπερ – μάρκετ για το διαφημιστικό σποτ της τελευταίας σχετικά με το θέμα.

Ο Σύνδεσμος έστειλε εξώδικο στην ΑΒ Βασιλόπουλος με το οποίο «διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως «κακή συνήθεια» – εξάρτηση, αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, στο κάπνισμα, στον αλκοολισμό, εθισμοί που αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία».

Όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ ενώ η πρόθεση  των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή  κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας  προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.

Επιπλέον, στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι:  «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», σημειώνοντας με αστερίσκο «Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ».

Όμως, τονίζει ο ΣΒΠΕ, το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου και δεν διαθέτει τεχνογνωσία ούτε έχει εκπονήσει μελέτες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Συνεπώς, μέσω της αναφοράς στο ΙΕΛΚΑ δημιουργείται εντελώς εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι τα προβαλλόμενα αρνητικά στοιχεία για το περιβάλλον αποτελούν αξιόπιστα και επιστημονικά στοιχεία προερχόμενα από ανεξάρτητο φορέα, ενώ κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν αποδεικνύεται, αλλά το ίδιο το εν λόγω Ινστιτούτο «λειτουργεί σε ένα βαθμό ως άτυπος σύνδεσμος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ» όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του.

Κατ’ επέκταση ο ΣΒΠΕ ζητάει να δημοσιοποιηθούν οι επιστημονικές μελέτες που έχει συντάξει το ΙΕΛΚΑ, από τις οποίες προκύπτουν τα προαναφερόμενα στοιχεία. Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι η λεπτή πλαστική σακούλα είναι ανακυκλώσιμη και στη συντριπτική πλειονότητα εγχώριο προϊόν σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν όλων των σακουλών πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, οι οποίες δεν ανακυκλώνονται.

Ο Σύνδεσμος ζητά τέλος, να παύσει άμεσα κάθε αναμετάδοση των συγκεκριμένων μηνυμάτων στα ΜΜΕ.

Η κατάργηση της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης ανταποκρίνεται σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο τονίζει η ΑΒ Βασιλόπουλος

Οι ενέργειες της ΑΒ Βασιλόπουλος για το περιβάλλον και τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης, ανταποκρίνονται σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο, τονίζει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία σε συνέχεια της δήλωσης-διαμαρτυρίας του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ).

Παράλληλα, τονίζει πως “στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι: «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», στοιχεία που αποδίδονται σε μελέτη του ΙΕΛΚΑ. Ο ΣΒΠΕ ζητά να δημοσιοποιηθούν οι επιστημονικές μελέτες που έχει συντάξει το ΙΕΛΚΑ, από τις οποίες προκύπτουν τα στοιχεία και ζητά να παύσει άμεσα κάθε αναμετάδοση των συγκεκριμένων μηνυμάτων στα ΜΜΕ”.

Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι «με ειλικρίνεια και αμεσότητα έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενάντια στη χρήση πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, αναλαμβάνοντας με θάρρος την ευθύνη που της αναλογεί σε ότι αφορά την ενημέρωση και την αλλαγή της υπάρχουσας αντίληψης του κοινού για αυτό το ζήτημα που επιβαρύνει σοβαρά και αποδεδειγμένα το περιβάλλον».

Επίσης, στην ανακοίνωση της ΑΒ Βασιλόπουλος σημειώνεται ότι “τα στοιχεία των μελετών του ΙΕΛΚΑ (Ευρωπαϊκό έργο LIFE DEBAG http://ec.europa.eu/environment/life/project/Projects/index.cfm?fuseaction=search.dspPage&n_proj_id=5349&docType=pdf και Ellen Mac Arthur Foundation https://www.ellenmacarthurfoundation.org/publications/the-new-plastics-economy-rethinking-the-future-of-plastics) που έχουν δημόσια παρουσιαστεί πολλές φορές, αποτελούν ενδείξεις της σοβαρότητας του προβλήματος στη χώρα μας και έρχονται να συνεπικουρήσουν τα στοιχεία δεκάδων μελετών που έχουν αναδείξει παρόμοιες πρωτοβουλίες σε πολλές χώρες”.

“Η χώρα μας ήταν από τις τελευταίες χώρες της ΕΕ που εναρμονίστηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία. Σε κάθε περίπτωση στην ΑΒ Βασιλόπουλος δεν αντιμετωπίζουμε την υποχρέωση αυτή ως τυπική αλλά ως ηθική και ουσιαστική μας δέσμευση για τις μελλοντικές γενιές”, τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας