Επιτυχής προσπάθεια εξωστρέφειας ελληνικής κρατικής εταιρείας
ecoinsiderΕπιχειρήσειςΜεταφορέςΟικονομία 29 Μαρτίου 2018 Αργύρης
H ΣΤΑΣΥ ΑΕ προκρίθηκε στη β’ φάση του διαγωνισμού για το μετρό της Ιερουσαλήμ, συμμετέχοντας σε κοινοπραξία υπό την ισραηλινή Pangea Israel Projects
Στην β΄ φάση του διαγωνισμού που αφορά τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “Green Line” Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) στην πόλη της Ιερουσαλήμ, προκρίθηκε η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Η επιτροπή διαγωνισμού του υπουργείου Μεταφορών του Ισραήλ, ολοκλήρωσε στις 27 Μαρτίου 2018 την αξιολόγηση των φακέλων που υπέβαλαν οι διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες, και το σχήμα υπό την ισραηλινή εταιρεία Pangea Israel Projects (στο οποίο συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ) προκρίθηκε χωρίς καμία επιφύλαξη και σύντομα θα κληθεί να καταθέσει την τεχνική και οικονομική προσφορά της.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ το εκτιμώμενο κόστος της κατασκευής του έργου ανέρχεται περίπου σε 2 δισ. ευρώ – και η ΣΤΑΣΥ, εφόσον η κοινοπραξία αναδειχθεί ανάδοχος, θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια εκμετάλλευσης 15-20 έτη. Επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η ισραηλινή εταιρεία Pangea Israel Projects, της οποίας η μητρική εταιρεία Pangea Group Limited ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενεργειακά, σε διεθνές επίπεδο. Βασική χρηματοδότης της κοινοπραξίας είναι η αμερικανική IDT Telecom, της οποίας η μητρική εταιρεία IDT Corporation έχει ετήσια έσοδα περί τα 1,5 δισ. δολάρια, και είναι εισηγμένη στον NYSΕ.
Στην κοινοπραξία εντάχθηκε πρόσφατα και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, η οποία θα αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου, ενώ η κινεζική China Railway Engineering Group Co., LTD (θυγατρική της κρατικής εταιρείας China Railway Group Limited) θα αναλάβει την προμήθεια του τροχαίου υλικού.
Η ΣΤΑΣΥ συμμετέχει στην κοινοπραξία ως Experience Provider, γεγονός που της επιτρέπει να συμμετάσχει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση και χωρίς απαίτηση εγγυητικής επιστολής. Πρόκειται για την πρώτη σοβαρή προσπάθεια εξωστρέφειας μιας ελληνικής κρατικής εταιρείας στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών και είναι αποτέλεσμα της υψηλής τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει στον τομέα της λειτουργίας και συντήρησης μέσων σταθερής τροχιάς.
Σχετικά Άρθρα
- Μετρό: από τον Μάρτιο δοκιμές για σήμα κινητής τηλεφωνίας
- Έξι «μνηστήρες» στο διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου
- ΣΤΑΣΥ: η συγκοινωνία είναι γένους θηλυκού
- Μετρό: ορίστηκε τεχνικός σύμβουλος για τη γραμμή 4
- Παράταση για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού
- Υδροδότηση Αττικής: οι τρεις μνηστήρες-αντιδράσεις από ΕΥΔΑΠ