Έξι σιδηροδρομικά έργα διασύνδεσης σύνδεσης των λιμανιών της χώρας, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ, αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου μέσα στο καλοκαίρι από την ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για τα έργα Ρίο-Πάτρα, Λαύριο- αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», Ραφήνα- «Ελ. Βενιζέλος», 6ος προβλήτας ΟΛΘ – Εθνικό δίκτυο, Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, για τα οποία μίλησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης στο οικονομικό φόρουμ των Δελφών, γνωστοποιώντας ότι η χρηματοδότησή τους θα γίνει με ευρωπαϊκούς πόρους.
«Όταν αναλάβαμε to 2019 τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, διαπιστώσαμε ένα κενό στη διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και κατ’ επέκταση με την Ευρώπη» τόνισε ο κ. Βίνης και πρόσθεσε: «Είμαστε πλέον αρκετά έτοιμοι και ώριμοι και στόχος είναι μέσα στην επόμενη δεκαετία να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα μεγάλο και διεθνές logistics hub».
Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο ίδιος σημείωσε αρχικά ότι δεν υπήρχε η μελετητική ωριμότητα για μειοδοτικούς διαγωνισμούς. «Πρόκειται για ένα χρήσιμο και ευέλικτο εργαλείο, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Το έργο ωριμάζει εσωτερικά και στο τέλος του διαλόγου, η μελέτη γίνεται κτήμα του ίδιου του αναδόχου. Έτσι, παύουν διάφορα προβλήματα, όπως η προσβολή των μελετών και μειώνεται ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών» εξήγησε.
Στη συζήτηση συμμετείχε και ο Τζον Χαραλαμπάκης, Managing Director του Black Summit Financial Group, του αμερικανικού fund που διεκδικεί τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. «Πρέπει να δούμε τα λιμάνια σε όρους οικονομικής ανάπτυξης, με ποιον δηλαδή, μπορούμε να επιτύχουμε ανάπτυξη μέσα από αυτά» σχολίασε αρχικά.
Στη συνέχεια τόνισε ότι τα λιμάνια είναι πύλες ευμάρειας, αυξάνουν τις ευκαιρίες δικτύωσης, βελτιώνουν τα κέρδη, είναι κύριοι οδηγοί για επενδύσεις, αλλά και μία βάση διαλόγου ανάμεσα σε χώρες για διπλωματία και επιχειρηματικά σχέδια.
Τέλος, μίλησε για την ανάγκη υιοθέτησης ενός ολιστικού πλάνου ανάπτυξης, βασισμένου σε πρότυπα ασφαλείας, περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, κοινωνικού περιεχομένου και ορθής διακυβέρνησης.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΡΓΟΣΕ: παράταση διαγωνισμών για τα σιδηροδρομικά έργα των 4 δις
- Νομοθετικές πρωτοβουλίες επιταχύνουν τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ
- ΕΡΓΟΣΕ: παρουσίαση του έργου «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο»
- ΕΡΓΟΣΕ: με μοντέλο ΒΙΜ τα σιδηροδρομικά έργα των 4 δις
- ΕΡΓΟΣΕ: τεχνικές συναντήσεις για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα
- ΕΡΓΟΣΕ: ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τα 6 σιδηροδρομικά έργα