Τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και τις σημαντικές ωφέλειες των έξι εμβληματικών έργων που δημοπρατούνται μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου ανέδειξε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης από το βήμα του Φόρουμ που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο για τις «Βιώσιμες υποδομές μεταφορών».
«Τα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, δίνουν αναπτυξιακή πνοή στη χώρα. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας έχει έναν βασικό στόχο: την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό «hub» στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή. Βασική προϋπόθεση για αυτό είναι η ύπαρξη ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου με εξασφαλισμένη διαλειτουργικότητα και διατροπικότητα. Αυτό σημαίνει ότι τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ αναβαθμίζουν τη σιδηροδρομική διασύνδεση της χώρας μας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη, και συνδέουν τα κύρια λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο» υπογράμμισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο κ. Βίνης στάθηκε ιδιαίτερα στη υπεραξία για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία που δημιουργούν τα έργα αυτά, προϋπολογισμού 4 δισ. €, τα οποία αλλάζουν άρδην το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, περιέγραψε το έργο που υλοποιήθηκε την προηγούμενη διετία και τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να επιταχύνει τη διαδικασία δημοπράτησής τους, με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, αναφέρθηκε ακόμη στις πρόσφατες νομοθετικές παρεμβάσεις που διασφαλίζουν την έγκαιρη υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων σχετικά με τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις και την έκδοση οικοδομικών αδειών. Με βάση το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, για την κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, απαιτούνταν χρονικό διάστημα έως και 7 ετών, ενώ πλέον με τις παρεμβάσεις που θεσπίστηκαν απαιτείται 1 έτος για την έκδοση της απόφασης. Αντίστοιχα, για την έκδοση οικοδομικών αδειών απαιτούνταν έως και 11 έτη, ενώ πλέον χρειάζονται μόλις 2 μήνες.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Βίνης μίλησε και για τα 7 έργα, προϋπολογισμού 513,5 εκατ. €, τα οποία δημοπρατήθηκαν με μειοδοτικούς διαγωνισμούς και αφορούν κυρίως την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, βελτιώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων αλλά και την ποιότητα του παρεχόμενου έργου.
Τέλος, η έγκαιρη και άρτια υλοποίηση όλου του έργου της ΕΡΓΟΣΕ διασφαλίζεται επίσης με την εισαγωγή της καινοτόμας εφαρμογής Building Information Modelling (ΒΙΜ) στα ήδη δημοπρατημένα έργα της τελευταίας διετίας όσο και στα έξι έργα που δημοπρατούνται μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Τα έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα
Τα έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. € τα οποία υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ συνδέουν με ταχύτητα και ασφάλεια μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, αλλάζουν το χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζουν την εμπορική και στρατηγική εμβέλεια των λιμανιών μας, διευκολύνουν τη σύνδεση της χώρας μας με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύουν το διεθνή της ρόλο.
Ήδη, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θέτοντας σε κίνηση την πρώτη φάση του Διαγωνισμού.
Πρόκειται για τα εξής έργα:
- Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. €
- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. €
- Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. €
- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. €
- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. €
- Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. €
- Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΡΓΟΣΕ: σχέδιο δράσης για ασφαλή-περιβαλλοντικά φιλικό σιδηρόδρομο
- ΕΡΓΟΣΕ: με μοντέλο ΒΙΜ τα σιδηροδρομικά έργα των 4 δις
- ΕΡΓΟΣΕ: τα έργα προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο
- ΕΡΓΟΣΕ: ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τα 6 σιδηροδρομικά έργα
- ΕΡΓΟΣΕ: τεχνικός σύμβουλος για τα έργα ανταγωνιστικού διαλόγου
- ΕΡΓΟΣΕ: το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη ΔΕΘ