EΡΓΟΣΕ: στη Β’ φάση η αναμόρφωση του Σ. Σ. Αθηνών
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 12 Ιουλίου 2022 ecotypos
Υπεγράφη η σύμβαση για την Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, ένα έργο που μπαίνει στο τελικό στάδιο υλοποίησης και ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της πρωτεύουσας. Ποιές είναι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν.
Η Β΄ φάση ανάπτυξης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης €42,1 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας. Το έργο αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.
Ανάδοχος του έργου
Ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ με τον διακριτικό τίτλο Κοινοπραξία Σταθμός Αθηνών. Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην:
- Πλήρη κατασκευή νέων αποβαθρώνΝο 1, 2 & 3 (των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των προσωρινών στεγάστρων και των εργασιών Η/Μ που καθιστούν τις αποβάθρες λειτουργικές.
- Κατασκευή της επιδομής των γραμμών 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.
- Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στις γραμμές 1 έως και 6 του Σ.Σ Αθηνών.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής της Υπόγειας Διάβασης του σταθμού με τις κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
- Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης και ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών.
- Κατασκευή τριών μεταλλικών Άνω Πεζοδιαβάσεων εντός των ορίων του Σ.Σ. Αθηνών.
- Ολοκλήρωση του ανισόπεδου Κόμβου της οδού Πέλοπος στην είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής της Κάτω Διάβασης Οχημάτων και Πεζών της οδού Δομοκού στην έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών.
- Κατασκευή των υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Αθηνών. (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια).
- Αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της ευρύτερης περιοχής με την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων, έργων πρασίνου και περίφραξης του Σ.Σ. Αθηνών, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Το έργο αυτό θα λύσει ένα πρόβλημα δεκαετιών και θα βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών, καθώς επιτέλους θα υπάρχει υπόγεια σύνδεση του Μετρό της Αθήνας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Με την ολοκλήρωση των εργασιών σύνδεσης με το Μετρό και της κατασκευής νέων αποβαθρών, η πρωτεύουσα θα έχει έναν σύγχρονο και αποτελεσματικό σταθμό, που θα παρέχει σιδηροδρομικές υπηρεσίες ευρωπαϊκού επιπέδου».
Σχετικά Άρθρα
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Βουλή η εξέλιξη των έργων για Σ.Σ. Αθηνών και Κιάτο-Ροδοδάφνη
- Υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο Ροδοδάφνη – Ρίο
- ΕΡΓΟΣΕ: ηλεκτροκίνηση στη διπλή γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη
- Eνημέρωση στη Βουλή για Ροδοδάφνη-Ρίο και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
- ΕΡΓΟΣΕ: υπεγράφη η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα-Βόλος
- ΕΡΓΟΣΕ: τα έργα προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο