Yπεγράφη η σύμβαση σηματοδότησης για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη
ΕπιχειρήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 11 Μαρτίου 2022 ecotypos
Σε πορεία υλοποίησης εισέρχεται ένα έργο κομβικής σημασίας, η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη», καθώς υπογράφηκε η σύμβαση ανάθεσης του έργου.
Με σταθερά βήματα προχωρά ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την υλοποίηση κομβικών υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, εισέρχεται σε πορεία υλοποίησης το μείζονος σημασίας έργο σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη». Συγκεκριμένα, υπεγράφη η σύμβαση ανάθεσης του έργου που αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, τιμήματος 40.973.034,12 ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η «ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ – ALSTOM». Η επιλογή του αναδόχου για την κατασκευή του έργου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την ανοικτή διαδικασία του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται από το νόμο αυτό.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε μια σειρά από εργασίες, όπως:
*εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους
* εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα
*σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη
*αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
*εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
* εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στους σταθμούς του εν λόγω τμήματος
*εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών
*εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους
Διάρκεια
Σημειώνεται ότι η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπεται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση.
Δήλωση
Αναφορικά με την υπογραφή της σύμβασης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε:«Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με ταχείς ρυθμούς την ολοκλήρωση υποδομών που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο.Με την κατασκευή αυτού του έργου, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια, διασυνδέοντας την Ελλάδα με την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΡΓΟΣΕ: υπεγράφη η σύμβαση για το έργο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
- ΕΡΓΟΣΕ: στο επίκεντρο τα σιδηροδρομικά έργα στη B. Ελλάδα
- ΕΡΓΟΣΕ: τα έργα προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο
- ΕΡΓΟΣΕ: η πορεία εξέλιξης των σιδηροδρομικών έργων
- ΕΡΓΟΣΕ: υπεγράφη η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα-Βόλος
- ΕΡΓΟΣΕ: υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο στο Κρυονέρι