Εγκρίθηκε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030 από την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Μεταφορών συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και πρόεδρος της επιτροπής Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και αντιπρόεδρος της επιτροπής Ελευθέριος Οικονόμου, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ασημίνα Γκάγκα, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας και η γενική γραμματέας Υποδομών Μαρία – Έλλη Γεράρδη.
Κατά την εισήγησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του. Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα
– Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030
– Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια
– Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
– Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων
– Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.
«Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030» ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε «Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».
O υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Ελευθέριος Οικονόμου, δήλωσε «Η δέσμευση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για μια ολιστική στρατηγική με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας υλοποιείται μέσα από μια συγκροτημένη στρατηγική κυβερνητικής συνεργασίας. Σήμερα είχαμε την 4η Συνεδρίαση της Επιτροπής στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μέριμνά μας το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας που καταρτίζεται να δώσει λύσεις και διεξόδους στα παλαιά προβλήματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Αλλά και τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται στην καθημερινή κυκλοφορία στους δρόμους και ρυθμίζει ο νέος Κ.Ο.Κ., την εκπαίδευση των μαθητών και των νέων οδηγών, καθώς και την αναγκαιότητα ενίσχυσης της χρήσης τεχνολογιών που «θωρακίζουν» την προστασία του περιβάλλοντος».
Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρία Ζέττα Μακρή δήλωσε «Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων, που τιμάται, κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, επικροτώ την τακτικότητα των συνεδριάσεων της Κυβερνητικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια και ευχαριστώ, θερμά, τους συμμετέχοντες και συναρμόδιους υπουργούς για την συνέπειά τους. Οι θλιβερές στατιστικές εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών, παγκοσμίως, που χάνονται, ετησίως, στους δρόμους, με τα τροχαία συμβάντα να αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών, είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτή. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν με την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, του σεβασμού στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και στο αγαθό της ζωής, με την προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο, από τα πρώτα, κιόλας, σχολικά χρόνια. Ευελπιστούμε ότι η αυριανή γενιά οδηγών και πεζών θα είναι ευσυνείδητοι οδηγοί και συνειδητοποιημένοι χρήστες του οδικού δικτύου, που με την υπεύθυνη στάση τους θα συν-διαμορφώσουν μια συλλογική νοοτροπία στις οδικές μετακινήσεις».
Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας κυρία Ασημίνα Γκάγκα τόνισε «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε όλα τα συναρμόδια υπουργεία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα και την ελαχιστοποίηση των θυμάτων στους δρόμους. Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους και μας επηρεάζει όλους. Η σωστή οδική συμπεριφορά, ο σεβασμός όσων κινούνται στο δρόμο, είτε πεζοί είτε με οχήματα κάθε είδους, είναι αντανάκλαση της κουλτούρας μας. Και ξεκινάει από το σπίτι μας και από το σχολείο. Από την πλευρά μας, το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΑΒ, επιστρατεύουμε όλες τις δυνάμεις μας για την ταχεία επέμβαση σε κάθε τροχαίο, για την εκπαίδευση ακόμη και απλών πολιτών στις πρώτες βοήθειες, για τη βέλτιστη περίθαλψη και αποκατάσταση των τραυματιών».
Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας ανέφερε «Η συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια έρχεται σε μια στιγμή που ξεδιπλώνεται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την προώθηση αυτής της τόσο σημαντικής δράσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της χώρας μας. Το Ταμείο Ανάκαμψης έχει αξιοποιηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στο Υπουργείο Εσωτερικών, εντάσσουμε έργα 448 εκατ. ευρώ για Οδική Ασφάλεια σε Δήμους και στις 12 από τις 13 Περιφέρειες, εντός των ημερών. Αφορούν παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλες δράσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Φυσικά, στο τραπέζι της σημερινής συνεδρίασης είναι και οι δράσεις για το ποδήλατο».
Σχετικά Άρθρα
- Οδική ασφάλεια: έργα 335 εκατ. ευρώ από Δήμους και Περιφέρειες
- Η Οδική Ασφάλεια εκπέμπει SOS
- «SOS Τροχαία Εγκλήματα»: όριο 30Km/h στις κατοικημένες περιοχές
- Υποδομών: προώθηση πράσινων μεταφορών στο δήμο Παπάγου-Χολαργού
- Νέοι κανόνες για την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων
- ΚΟΚ: με 30 χλμ/ώρα σε δρόμους αστικού ιστού και ήπιας κυκλοφορίας