ecopress
Του Γ. Ηλιόπουλου* Το μέγεθος της σπατάλης τροφίμων είναι τεράστιο τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλες τις  ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Είναι πρόβλημα... Έξυπνες πρακτικές για να μειώσουμε την σπατάλη τροφίμων

Του Γ. Ηλιόπουλου*

Το μέγεθος της σπατάλης τροφίμων είναι τεράστιο τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλες τις  ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Είναι πρόβλημα περιβαλλοντικό , οικονομικό και  κοινωνικό.

Πάνω από το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων σπαταλιέται στους αγρούς και τα σουπερμάρκετ, στα νοικοκυριά και τα εστιατόρια.

Έτσι 1,3 δις τόνοι τροφής παγκοσμίως καταλήγουν στα σκουπίδια, παρότι θα μπορούσαν να καταναλωθούν

  1. 868 εκ. άνθρωποι παγκοσμίωςυποσιτίζονται, ενώ θα μπορούσαν να σιτιστούν

Επίσης το 50% του νερού άρδευσης καταναλώνεται για τρόφιμα που θα πεταχτούν (π.χ. για την παραγωγή 1 κιλού βοδινού κρέατος απαιτείται η κατανάλωση 5.000-10.000 λίτρων νερού).

Πώς μπορείτε να σταματήσετε τη σπατάλη τροφίμων 

Ψωνίστε έξυπνα. Προγραμματίζουμε τα γεύματα, χρησιμοποιούμε λίστες για τα ψώνια, δεν ενδίδουμε σε προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ ώστε να αγοράσουμε.

Μην σας επηρεάζει το μέγεθος/χρώμα σε φρούτα και λαχανικά. Πολλά φρούτα και λαχανικά πετιούνται επειδή δεν έχουν το «σωστό» μέγεθος, σχήμα ή χρώμα.

Μάθετε πότε στα αλήθεια «χαλάει» το φαγητό. Οι περισσότερες ημερομηνίες λήξης είναι ενδεικτικές προτάσεις, τις οποίες δίνει ο κατασκευαστής για μέγιστη διασφάλιση ποιότητας και αύξηση κατανάλωσης και σίγουρα τα περισσότερα τρόφιμα είναι ασφαλή ακόμα και μερικές μέρες μετά την ημερομηνία λήξης τους.

Προσέξτε το ψυγείο σας. Μπορείτε να γίνετε δημιουργικοί με τις συνταγές χρησιμοποιώντας όλα τα φαγητά στο ψυγείο σας, που θα «χαλάσουν» σύντομα.

Αξιοποιείστε την κατάψυξη σας. Τα κατεψυγμένα φαγητά παραμένουν ασφαλή απεριόριστα. Βάλτε φρέσκα προϊόντα ή και περισσευούμενο φαγητό στην κατάψυξη, αν δεν προλάβετε να τα καταναλώσετε.

Ζητήστε μικρότερες μερίδες φαγητού και πάρτε μαζί σας το περισσευούμενο φαγητό σας. Ζητήστε από το εστιατόριο να βάλουν σε συσκευασία ότι δεν φάτε, για να το φάτε αργότερα. Αν δεν θέλετε να το φάτε αμέσως, αποθηκεύστε το στην κατάψυξη σας.

Φτιάξτε λίπασμα για τα φυτά σας. Χρησιμοποιώντας τα υπολείμματα τροφών για λίπασμα, μπορείτε να μειώσετε τις κλιματικές επιπτώσεις τους, και να ανακυκλώσετε τα θρεπτικά συστατικά τους.

Δωρίστε το περισσευούμενο φαγητό. Τρόφιμα που δεν τα έχετε αγγίξει, και ειδικά αυτά που δεν αλλοιώνονται, μπορείτε να τα δωρίσετε σε ιδρύματα, συσσίτια και κοινωνικές υπηρεσίες της περιοχής του Δήμου σας.

*Χημικός Μηχανικός  ΕΜΠ ΜΒΑ ,MSC ,ΕΠΤΑ Συμβουλοι Μελετητές  Συνιδρυτής Πλατφορμας  Followgreen.gr

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.