ΓΑΙΑΟΣΕ: αποκατάσταση του σιδηροδρομικού σταθμού Πύργου
ΑρχιτεκτονικήΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΥποδομές 9 Νοεμβρίου 2021 ecotypos
Το ιστορικό κτίριο σημαντικής αρχιτεκτονικής αξίας του σιδηροδρομικού σταθμού στον Πύργο Ηλείας που φέρει την υπογραφή του Γερμανού αρχιτέκτονα Eznst Ziller και των μαθητών του, πρόκεται να αποκατασταθεί πλήρως με πρωτοβουλία της ΓΑΙΟΣΕ.
Το διατηρητέο κτίριο που φέρει νεοκλασικά στοιχεία του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πύργου, θεωρείται σημαντικό και αναπόσπαστο στοιχείο της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής γνωστής ως «Σιδηρόδρομος της γραμμής Πύργου – Κατάκολου» η οποία ήταν η πρώτη εκτός Αττικής και έγινε το 1882, μετά την γραμμή Θησείο – Πειραιάς του 1869. Βασικός σκοπός της σιδηροδρομικής γραμμής ήταν η σύνδεση της πόλης του Πύργου με το επίνειο του το Κατάκολο, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων και ειδικά της σταφίδας.
Το κτίριο
Το κτίριο του σταθμού διακρίνεται για τα περίτεχνα εκλεκτικιστικά υπέρθυρα στην είσοδο, τους εξώστες με φουρούσια, τη στέγη με κεραμοσκεπή και κατάληξη το σύνηθες, νεοκλασικού τύπου γείσο, σύγχρονο με την ανέγερση των σπουδαιότερων κτιρίων στην πόλη.
Η αποκατάσταση
Η αποκατάσταση του κτιρίου θα αναβαθμίσει τον σιδηροδρομικό σταθμό από απλό χώρο εξυπηρέτησης και μεταφοράς προϊόντων που είναι σήμερα, σε κέντρο φιλοξενίας πολιτιστικών και κοινωνικοοικονομικών εκδηλώσεων και εκδηλώσεων τοπικών παραγωγών, καθιστώντας τον με αυτό τον τρόπο κεντρικό πόλο έλξης των κατοίκων της περιοχής και των επισκεπτών.Κτίρια ανάλογης σημασίας μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγική, τουριστική δραστηριότητα της περιοχής.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ υπέγραψε σύμβαση για την αποκατάσταση του κτιρίου με την εταιρεία Β. ΓΕΩΡΓΑΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε (ΔΟΜΗΚΑΤ Ε.Ε). Το έργο χρηματοδοτείται από την Π.Δ.Ε. Ε.Π. «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» που έχει ως σκοπό την ευρύτερη προβολή των πολιτιστικών, φυσικών και τουριστικών πόρων της Αρχαίας Ολυμπίας, του Νομού Ηλείας αλλά και της Περιφέρειας στο σύνολό της.
Η επισκευή και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Πύργου καθώς και του περιβάλλοντος χώρου αποδεικνύουν σεβασμό στη σημαντική σιδηροδρομική πολιτιστική κληρονομιά που διαθέτει η χώρα και την έμπρακτη προσήλωση στην προστασία και ανάδειξή της.
Σχετικά Άρθρα
- Πελοποννήσος: αποφάσεις για επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου
- ΡΑΣ: πρώτη έγκριση διαλειτουργικότητας για τη σιδηροδρομική κυκλοφορία
- ΕΡΓΟΣΕ: σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο
- ΕΡΓΟΣΕ: τα έργα προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο
- Τιθορέα- Λιανοκλάδι -Δομοκός: ξεκινά το έργο γραμμής υψηλών ταχυτήτων
- ΕΡΓΟΣΕ: νωρίτερα η παράδοση του τμήματος Αεροδρόμιο-ΣΚΑ