Γεώργιος Μυλωνάς: το τρίπτυχο της διεθνούς στρατηγικής της ALUMIL
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΈργαΕυρωπαϊκή ΈνωσηΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 22 Απριλίου 2025 Αργύρης

Για τις ευρύτερες οικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις, αλλά και για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου, μίλησε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος& Διευθύνων Σύμβουλος της ALUMIL, κ. Γεώργιος Μυλωνάς, στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών, συμμετέχοντας στο τραπέζι διαλόγου «CompetitiveEdge in Global Trade Markets».
Γεώργιος Μυλωνάς: καινοτομία, προσαρμοστικότητα εξωστρέφεια, το τρίπτυχο της διεθνούς στρατηγικής της ALUMIL
Μέσα από την εξωστρέφεια και με τοπικές παραγωγικές μονάδες σε στρατηγικές αγορές, η ALUMIL παραμένει ευέλικτη και ανταγωνιστική ακόμα και σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων, σημείωσε ο κ. Μυλωνάς, επισημαίνοντας πως η εταιρεία αν και δεν συγκαταλέγεται στις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις, έχει φτάσει στο σημείο το 90% του συνολικού της τζίρου να προέρχεται από δραστηριότητες εκτός Ελλάδας.
Αναλύοντας τον κλάδο του αλουμινίου, υπογράμμισε πως στο πεδίο των πρώτων υλών, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής παρουσιάζουν εξάρτηση από εισαγωγές λόγω περιορισμένων παραγωγικών μονάδων, ενώ αναφερόμενος στο πεδίο των προϊόντων τύπου commodity, ο κ. Μυλωνάς διευκρίνισε ότι τα προϊόντα αυτού του τύπου, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στις διακυμάνσεις των τιμών. Ωστόσο, σημείωσε ότι η ALUMIL δεν δραστηριοποιείται στην αμερικανική αγορά με προϊόντα commodity, αλλά με υψηλής καινοτομίας και προστιθέμενης αξίας αρχιτεκτονικά κουφώματα.
Ο κ. Μυλωνάς σχολίασε τις επιπτώσεις της αύξησης των δασμών επί των εισαγωγών από την κυβέρνηση Trump, επισημαίνοντας πως προκλήθηκαν καθυστερήσεις και εικάζει ότι θα δημιουργηθεί μια «τρύπα» στην αγορά καθώς όπως σημείωσε, «όλοι κάτι θα αναβάλλουν, όλοι κάτι θα περιμένουν». Το βασικό ζητούμενο πλέον, όπως τόνισε, είναι το πώς θα καλυφθεί το εν λόγω κενό —ένα ζήτημα που δεν απασχολεί μόνο την Ελλάδα, αλλά και όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η ALUMIL.
Αναφερόμενος στην Ευρώπη, προειδοποίησε πως η Κίνα αναμένεται να εντείνει την πίεσή της στον τομέα των μετάλλων, γεγονός που θα επηρεάσει πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σημειώνοντας πως η ALUMIL παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, ενισχύοντας διαρκώς την ανταγωνιστικότητά της με προσαρμογές στα προϊόντα και τις διαδικασίες της.
Ανατρέχοντας στη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και στην περίοδο της πανδημίας, ο κ. Μυλωνάς ανέδειξε τη σημασία της στρατηγικής εξωστρέφειας και ευελιξίας που ακολούθησε η εταιρεία, η οποία όπως ανέφερε χαρακτηριστικά οδήγησε τους ανθρώπους της ALUMIL να είναι σε τέτοια θέση ώστε «να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά με τις δυσκολίες που έχει». Υπογράμμισε επίσης πως ακόμα και υψηλές δασμολογικές επιβαρύνσεις, όπως το 26% στην Ινδία, δεν λειτουργούν αποτρεπτικά όταν μπορείς να είσαι «καλύτερος από τους άλλους».
«Θέλεις καινοτομία για να δημιουργήσεις σοβαρή προστιθέμενη αξία στο προϊόν σου, για να μπορείς να απευθυνθείς στις διεθνείς αγορές», υποστήριξε προσθέτοντας πως η ALUMIL, μέσα από τις αποφάσεις που έλαβε σε δύσκολες περιόδους, απέδειξε πως η επιμονή στην ποιότητα και η καινοτομία οδηγούν στη μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Η ALUMIL συνεχίζει να επενδύει σε νέες τεχνολογίες, ανθρώπινο δυναμικό και καινοτόμα προϊόντα, με στόχο τη διεθνή ανάπτυξη και τη διατήρηση της ηγετικής της θέσης στον κλάδο του αλουμινίου. Παρά τις προκλήσεις, η ζήτηση παραμένει ισχυρή, όπως τόνισε ο κ. Μυλωνάς. Συγκεκριμένα, στην Ευρώπη εκτιμάται ότι λείπουν 2,5 εκατομμύρια κατοικίες. Το περιβάλλον αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για τον κατασκευαστικό κλάδο, ενισχύοντας τη θετική προοπτική για επιχειρήσεις όπως η ALUMIL.
Σχετικά Άρθρα
- ALUMIL: αύξηση τζίρου και κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο του 2022
- Alumil: επενδυτικό πλάνο 54 εκατ. ευρώ για ψηφιακά έργα και ρομποτική
- ΠΑΜΑΚ: μαθήματα οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων από την Alumil
- Η ALUMIL συνεχίζει την σταθερά αναπτυξιακή της πορεία
- ΠΑΜΑΚ: επίτιμος διδάκτορας ο επιχειρηματίας Γεώργιος Μυλωνάς
- ALUMIL: πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της
