ecopress
Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, 2 Ιουνίου, το βράδυ, στο Παρίσι, η δεύτερη συνάντηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Διαπραγματεύσεων της Περιβαλλοντικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για την πλαστική... Greenpeace: πως θα εφαρμοστεί η Παγκόσμια Συνθήκη για τα Πλαστικά 

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, 2 Ιουνίου, το βράδυ, στο Παρίσι, η δεύτερη συνάντηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Διαπραγματεύσεων της Περιβαλλοντικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για την πλαστική ρύπανση στο Παρίσι (INC2), και αυτό που έγινε ξεκάθαρο είναι ότι οι χώρες-παραγωγοί πετρελαίου και η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων θα κάνουν ό,τι μπορούν για να αποδυναμώσουν τη Συνθήκη και να καθυστερήσουν τη διαδικασία.

Ενώ προχώρησαν κάποιες σημαντικές συζητήσεις, υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν. Υπήρξαν καθυστερήσεις στη διαδικασία που προήλθαν κυρίως από χώρες-πετρελαιοπαραγωγούς, ειδικά τις πρώτες ημέρες, κάτι που δείχνει πώς μια αποτελεσματική και νομικά δεσμευτική Παγκόσμια Συνθήκη για τα Πλαστικά θεωρείται απειλή από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων.

Η Greenpeace ήταν παρούσα όλες τις ημέρες των διαπραγματεύσεων και αντιμετώπισε τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων, που “πλημμύρισε” τη συνάντηση με λομπίστες, με κάθε πιθανό τρόπο: με την επικοινωνία ξεκάθαρων θέσεων, με ενεργοποίηση και συμμετοχή του κοινού, με στρατηγική κατεύθυνση, με τη δημιουργία συμμαχιών με άλλα κινήματα και φορείς, και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τα τέλη του 2023 στον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων, στην Κένυα.

Η πλαστική ρύπανση και η κλιματική κρίση είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος, γι’ αυτό και μια Παγκόσμια Συνθήκη για τα Πλαστικά πρέπει να μειώσει την παραγωγή πλαστικού δραστικά. Έτσι θα υπάρχει ευθυγράμμιση με την ανάγκη να συγκρατήσουμε την αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας στον 1,5οC και ταυτόχρονα να απομακρύνει τις κοινωνίες μας από την πλαστική εξάρτηση. Οτιδήποτε λιγότερο από αυτό, θα θεωρείται αποτυχία.

Είναι πλέον σαφές ότι η λύση στην πλαστική ρύπανση δεν είναι ούτε η ανακύκλωση, ούτε η καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων, αλλά η κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης. Αυτό που χρειάζεται είναι μια διεθνής, νομικά δεσμευτική συμφωνία, που θα εξετάζει όλο τον κύκλο ζωής των πλαστικών και θα φέρει την παραγωγή τους σε βιώσιμα επίπεδα. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μη χαθεί και αυτή η ευκαιρία”, δήλωσε ο Νίκος Χαραλαμπίδης, Γενικός Διευθυντής του ελληνικού γραφείου της Greenpeace.

Το πλαστικό μιας χρήσης πυροδοτεί την κλιματική κρίση. Για την υγεία μας, την υγεία των οικοσυστημάτων του πλανήτη αλλά και το κλίμα μας, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να βγει μια Συνθήκη αποδυναμωμένη, που θα εξυπηρετεί τα μεγάλα συμφέροντα κι όχι εμάς και τον πλανήτη.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.