ecopress
Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως βασικού καυσίμου στα πλοία, που θα επιτρέψει στους εφοπλιστές να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να συμμορφωθούν... Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως βασικού καυσίμου στα πλοία, στην κορυφή της εφοπλιστικής ατζέντας

Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως βασικού καυσίμου στα πλοία, που θα επιτρέψει στους εφοπλιστές να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να συμμορφωθούν στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει από το 2020, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), βρέθηκε στην κορυφή της ατζέντας των συνομιλιών στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των “Ποσειδωνίων” που διεξάγεται στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η Probunkers, μια ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε για να επενδύσει σε ανεφοδιασμό υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκοσμίως, παρουσίασε σήμερα ένα νέο, φιλόδοξο και συναρπαστικό project, με αντικείμενο τον ανεφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG. Η εταιρεία έχει ως στόχο να σχεδιάσει, να ναυπηγήσει και να διαχειρίζεται ένα στόλο από μοντέρνα και φιλικά προς το περιβάλλον σκάφη, για ανεφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG, που θα καλύψει τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ενεργειακές ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το project περιλαμβάνει σχεδιασμό, χρηματοδότηση, εφαρμογή, λειτουργία και πωλήσεις. H Probunkers θα έχει ρόλο σε τρία επίπεδα: ως φυσικός προμηθευτής, ως έμπορος LNG και ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής πλοίων ανεφοδιασμού. Αυτή η «τριπλή στόχευση» και η πολυεπίπεδη ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου, δημιουργεί αυξημένες ανάγκες επενδύσεων, εμπορικής και λειτουργικής διαχείρισης, αγοράς και πώλησης LNG, logistics αλλά και μάρκετινγκ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Probunkers, Αλέξανδρος Προκοπάκης, είπε ότι το 2018 θα είναι έτος-ορόσημο για την επέκταση του LNG ως βασικού καυσίμου στη ναυτιλία. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία του στοχεύει να συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη των υποδομών εφοδιασμού της ναυτιλίας με LNG, παρέχοντας υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας υπηρεσίες ανεφοδιασμού και επιδιώκοντας να είναι ανάμεσα στους πρωτοπόρους υποστηρικτές της βιώσιμης ανάπτυξης και της πράσινης ενέργειας στη ναυτιλία.

«Η θέσπιση ανώτατου ορίου περιεκτικότητας σε θείο παγκοσμίως δημιουργεί νέες, σημαντικές ευκαιρίες για την ναυπηγική βιομηχανία, με την ΕΕ να ηγείται του τομέα της ανάπτυξης του LNG ως καυσίμου για τη ναυτιλία» τόνισε χθες και η ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπούλτς, προσθέτοντας ότι το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ευημερία των ανθρώπων και του πλανήτη.

Πώς προετοιμάζονται οι μεγάλοι παίκτες από την Άπω Ανατολή

Για τις επερχόμενες αλλαγές στον τομέα της εκπομπής ρύπων και των καθαρών καυσίμων, η Κίνα, η Ιαπωνία και η Κορέα παρουσιάζουν στα εντυπωσιακά τους περίπτερα τις κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες τους, οι οποίες έχουν ήδη δεχθεί σημαντικές παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων από Ευρωπαίους και Έλληνες πλοιοκτήτες, και το ζήτημα αυτό αποτελεί προτεραιότητά τους. Ο Τόχρου Τικαμούρα, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mitsubishi Shipbuilding Company δήλωσε ότι «από τη μεριά μας, είμαστε ήδη έτοιμοι για την εγκατάσταση καύσιμου LNG σε διαφόρους τύπους πλοίων, ωστόσο στην Ιαπωνία οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες δεν έχουν αποφασίσει ακόμα ποιον δρόμο θα ακολουθήσουν -το καύσιμο LNG, το αργό πετρέλαιο ή άλλους τύπους καυσίμου».

Τουλάχιστον 4.500 πλοία ανήκουν σε Ιάπωνες πλοιοκτήτες, ενώ από τις συνολικές παραγγελίες που έχει δεχθεί η Mitsubishi για ναυπηγήσεις πλοίων, οι ξένοι πλοιοκτήτες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το μισό της παραγωγής της εταιρείας. Στην Mitsubishi υπάρχουν διάφορα είδη τεχνολογιών σχετικών με την καύση, όπως για παράδειγμα για την αιθανόλη και το καύσιμο LPG. Επίσης ένας μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών θα εφαρμόσουν το δικό τους σύστημα καθαρισμού (scrubber), ενώ άλλοι θα επιλέξουν σύστημα με καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Ήδη από την πρώτη ημέρα της Έκθεσης “Ποσειδώνια 2018” ο κ. Κιταμούρα υπέγραψε επιστολή πρόθεσης (Letter of Intent) για συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Cosco Shipping στην κατασκευή μιας νέας εγκατάστασης για δοκιμή scrubber (demo test facility).

Ο Στήβεν Ζανγκ, διευθυντής του τμήματος Επισκευών και Μετατροπών της COSCO Shipping, δήλωσε ότι «το LNG είναι το μέλλον και αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο της περιβαλλοντικής πολιτικής της Κίνας. Η κυβέρνησή μας είναι πολύ αυστηρή με την προστασία του περιβάλλοντος και γι’ αυτό εφαρμόζει ιδιαίτερα αυστηρούς κανονισμούς. Διαθέτουμε κεντρικές εγκαταστάσεις για τη διάλυση του πετρελαίου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, η οποία πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία καθαρισμού του πλοίου. Διενεργούμε έρευνες σχετικά με τον τρόπο ανακατασκευής της κύριας μηχανής, ώστε να δέχεται δεξαμενές καυσίμων LNG και επενδύουμε σε μια σύμπραξη με την GTT, έναν Γάλλο πάροχο λύσεων LNG, στο πλαίσιο του έργου ανακατασκευής των πλοίων. Πλέον όλο και περισσότερα πλοία με καύσιμο LNG υφίστανται εργασίες καθαρισμού και ελλιμενίζουν στην Κίνα».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας