Πως προσεγγίζει σήμερα, ο έλληνας πολίτης το θέμα της ηλεκτροκίνησης; Πιστεύει, ότι μπορεί να συμβάλλει και αυτός αποφασιστικά στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα, αλλάζοντας οδική συνείδηση και προσωπικές επιλογές;
Πάντως, τα πρώτα δείγματα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναδεικνύουν ότι οι οδηγοί στη χώρα μας αποδέχονται πολύ θετικά την ηλεκτροκίνηση. Τα συμπεράσματα έρευνας -δημοσκόπησης που πραγματοποίησε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκροκίνητων Οχημάτων ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο αναδεικνύουν, -αναμφισβήτητα-, όπως σημειώνει, ότι «το κοινωνικό σύνολο έχει ήδη αποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων και δεν είναι πλέον παρά θέμα χρόνου η επικράτησή της» Και υπογραμμίζει, ότι «το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο έχει κάθε λόγο να θεωρεί δικαίωση αυτήν την αποδοχή αφού επί τρεις συναπτές δεκαετίες εργάζεται για αυτόν το στόχο πιστεύοντας ακράδαντα ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η λύση για καθαρά και οικονομικά σε κατανάλωση ενέργειας οχήματα».
Σύμφωνα με τη έρευνα -δημοσκόπηση, στην ερώτηση για το ποιά είναι η άποψη σας για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, το 77,3% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι θετική και πολύ θετική, το 3,2% αρνητική και πολύ αρνητική, ενώ το 19,5% ανέφερε ότι δεν είναι ούτε θετική ούτε αρνητική. Στη έρευνα συμμετείχαν 323 άτομα, και το γεγονός, ότι η συλλογή του δείγματος πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, επαληθεύει το αποτέλεσμα της έρευνας, υπό την έννοια, ότι κυρίως απευθύνεται σε πολίτες, οι οποίοι έχουν στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον, καθώς χρησιμοποιούν, λιγότερο ή περισσότερο, τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους. Όπως σημειώνεται από το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, διοχετεύθηκε ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε από πλατφόρμα της Google σε διάφορες ομάδες του Facebooκ,
Οι ομάδες αυτές αποτελούνταν από άτομα διαφόρων ηλικιών, μόρφωσης και οικονομικής κατάστασης (εξαίρεση αποτέλεσε μόνο μια μικρή ομάδα φοιτητών από το πανεπιστήμιο Πειραιώς, σχετικά με τη διαφοροποίησή της σε ότι αφορούσε στο μορφωτικό επίπεδο). Με τη χρήση του διαδικτύου ικανοποιήθηκε και η απαιτούμενη γεωγραφική διασπορά του δείγματος δοθέντος ότι απάντησαν άτομα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Η επιλογή των ομάδων έγινε τυχαία. Αξιοποιήθηκαν όλες οι ομάδες στις οποίες είχαν πρόσβαση οι ερευνητές και όλες οι απαντήσεις που δόθηκαν εντός του χρονικού πλαισίου που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση της έρευνας.
Όλα λοιπόν δείχνουν, ότι η αυτοκίνηση με τα στενά όρια που την ξέραμε μέχρι σήμερα αλλάζει. Και προπαντός, αλλάζουν οι σταθερές στην παραγωγής αυτοκινήτων, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν στην ύπαρξη μιας υβριδικής έκδοσης για κάθε μοντέλο, στοιχείο που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο, ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στη μετάβαση μίας νέας εποχής. Σημειώνεται, ότι ένα μέσο αυτοκίνητο από το 100% των συνολικών ρύπων που εκπέμπει στο περιβάλλον, το 59% εκπέμπεται λόγω της λειτουργίας του, το 5% προέρχεται από τις διοικητικές υπηρεσίες και το 36% προέρχεται από τα παραγόμενα ανταλλακτικά, σέρβις και συναφή στοιχεία για τη σωστή λειτουργία του Συνεπώς, η ηλεκτροκίνησης,αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
σ.σ ,Όπως καταγράφεται από το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, η ευθύνη της έρευνας ανήκει στην ομάδα του iDRIVE GREEN αποτελούμενης από τους: Χρήστο Λουκόπουλο, Χριστίνα Μαυρογεώργου και Ευγενία Φιλίππου.
Σχετικά Άρθρα
- Ηλεκτροκίνηση: σε λειτουργία το ψηφιακό μητρώο φορτιστών
- Υποδομών: 20.000 ευρώ επιδότηση για πράσινα ταξί
- ΔΕΗ blue: προσφορά Black Friday στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων
- Υποδομών: σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση
- Νέα ιστοσελίδα για όλα τα προγράμματα της ηλεκτροκίνησης
- Νέα κίνητρα για ηλεκτροκίνηση