Οι νέοι κανόνες για την αστική μικροκινητικότητα
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΜεταφορέςΠεριβάλλον 14 Οκτωβρίου 2019 Αργύρης
Τέσσερις άξονες, βάση των οποίων θα καταρτιστεί το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αστική μικροκινητικότητα ανακοίνωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Στο πλαίσιο συνέντευξης του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» ο υψυπουργός Μεταφορών στην σχετική ερώτηση «προαναγγείλατε θεσμικό πλαίσιο για τα περίφημα πατίνια που κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ποιες θα είναι οι βασικές του γραμμές, για να μην υπάρξουν ατυχήματα; Με προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι ένα μέσο αστικής μικροκινητικότητας, το οποίο γνωρίζει άνθηση διεθνώς, κινδυνεύει να απαξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών, εξαιτίας της απουσίας κανόνων στη χρήση του» απάντησε ως εξής:
-«Επιμένω, οφείλουμε να δράσουμε άμεσα, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι όλα αυτά τα μέσα θα έχουν τη θέση τους στο τοπίο που διαμορφώνεται σιγά-σιγά διεθνώς. Γι’ αυτόν τον λόγο, καταρτίζουμε ένα πλαίσιο κανόνων που θα καλύπτουν γενικότερα τα αυτοεξυπηρετούμενα οχήματα, τα οποία δεν είναι μόνο τα πατίνια, αλλά και τα τροχοπέδιλα (rollers) ή τροχοσανίδες (skateboards) και όσα προκύψουν από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Η Επιτροπή που έχει συσταθεί θα παραδώσει μια πρόταση το αργότερο τους επόμενους 4 με 6 μήνες, που θα περιλαμβάνει τρεις άξονες:
- Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών.
- Τη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς κυκλοφορίας τους.
- Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους.
Επιπλέον, θα υπάρξει ρύθμιση σχετική με την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων τους. Δεν υπάρχει, λοιπόν, μόνο η μετακίνηση, αλλά και η αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και οι διαδικασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια των σχετικών προϊόντων. «Θα επιδιώξουμε τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, ώστε Έλληνες που μένουν εκτός Επικρατείας να έχουν τη δυνατότητα να ψηφίζουν από τον διαμονής» .
Σχετικά Άρθρα
- Αγιος Δημήτριος: δίκτυο κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων
- ΕΣΠΑ: σύστημα κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων σε 161 δήμους
- Ζωή… πατίνι στην κυκλοφοριακή πραγματικότητα της Αθήνας
- Πατίνια: επικίνδυνα στους δρόμους, εμπόδια στα πεζοδρόμια
- Δήμος Σαρωνικού: πρόταση για δίκτυο κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων
- Έργα βιώσιμης κινητικότητας στους Δήμους «3Β» και Σητείας