ecopress
Πόσο έχει ενταχθεί η ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα των Ευρωπαίων πολιτών; Η  ερώτηση μπορεί να απαντηθεί από πολλά και διαφορετικά μέρη της Ευρώπης, στα οποία... Οι “περιοχές – κάστρα” που πρωταγωνιστεί η ηλεκτροκίνηση

Πόσο έχει ενταχθεί η ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα των Ευρωπαίων πολιτών; Η  ερώτηση μπορεί να απαντηθεί από πολλά και διαφορετικά μέρη της Ευρώπης, στα οποία σήμερα τρέχουν πρωτοποριακά πρότζεκτ ηλεκτροκίνησης.

 Η εικόνα που προβάλλεται από τα μέρη αυτά έχει ως επίκεντρο την αναβάθμιση των δεικτών ποιότητας της ζωής των πολιτών, υπηρετώντας ταυτόχρονα τους βασικούς κλιματικούς στόχους που έχουν τεθεί από τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ας γνωρίσουμε τέσσερις πόλεις και νησιά, όπου η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στην καρδιά της καθημερινότητάς τους.

Εκτοπισμός  της βενζίνης και του ντίζελ από την εξωτική Φορμεντέρα

Η Φορμεντέρα, το μικρότερο ισπανικό νησί του συμπλέγματος των Βαλεαρίδων Νήσων, αποτελεί το πρώτο νησί της Ευρώπης το οποίο  «εξόρισε» τα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα. Κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής σεζόν, η Φορμεντέρα δεχόταν περισσότερα από 20 χιλιάδες αυτοκίνητα ημερησίως.

Αρχικά επέβαλε όρια στον αριθμό των συμβατικών οχημάτων και δίκυκλων που θα έφταναν στο νησί με τα ferry boats και στη συνέχεια με ενθάρρυναν τους τουρίστες να χρησιμοποιήσουν το στόλο των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών οχημάτων, δικύκλων και ποδηλάτων που διέθετε πια το νησί, ο οποίos σχηματίστηκε μέσα από σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υιοθέτησαν οι τοπικές αρχές.

Το μικρό μέγεθος του νησιού  ήταν σημαντικός παράγοντας για την πρώτη επιτυχή εφαρμογή του πειραματικού στόλου, η οποία ανέδειξε την ηλεκτροκίνηση ως την αρτιότερη λύση για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της Φορμαντέρα.

Μάλιστα, οι αρχές προχώρησαν ένα βήμα παρά πάνω, εισάγοντας φορολογικά κίνητρα για ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, που εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, εγκαθιδρύοντας έτσι την ηλεκτροκίνηση ως σημείο αναφοράς και κυρίαρχη τάση μετακίνησης στο νησί.

Στοκχόλμη: Η Βασίλισσα της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Η σουηδική πρωτεύουσα κατέχει το πιο υψηλό ποσοστό κατοχής ηλεκτρικών οχημάτων ανά κάτοικο, σε όλη την Ευρώπη. Οχι τυχαία. Ο πολύ υψηλός δείκτης κατοχής ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτων, είναι το αποτέλεσμα μίας συστηματικής και από ότι φαίνεται απόλυτα επιδραστικής δημόσιας καμπάνιας, η οποία στόχευε στους πολίτες που διαθέτουν δικός του γκαράζ ή άλλο χώρο στάθμευσης. Στόχος, η εγκατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερων ιδιωτικών σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Στην ίδια καμπάνια οι αρχές της Σουηδίας, προέκριναν τη δημιουργία ψηφιακών οδηγών-χαρτών για τους κατοίκους που ζούσαν σε συμπλέγματα πολυκατοικιών και για το πως θα μπορούν να ενσωματώσουν την ηλεκτρική φόρτιση στα έξοδα των κατοικιών τους, δημιουργώντας ειδικούς κύκλους συζητήσεων μεταξύ ενδιαφερομένων και ιδιωτών παρόχων ηλεκτρικής φόρτισης.

Μέσα από τον συγκεκριμένο πρότζεκτ η Στοκχόλμη έγινε η πρωτεύουσα της οικιακής ηλεκτρικής φόρτισης, με περισσότερα από 3000 χιλιάδες σταθμούς φόρτισης, οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι σε γκαράζ και ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, σε όλη τη χώρα.

Η μεγάλη ανάπτυξη της ιδιωτικής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σήμερα αντανακλάται στην κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων: Το πρώτο εξάμηνο του 2019, αυξήθηκαν κατά 250% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018.

Η Νορβηγία πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνητη ναυτιλία

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο Ferry Boat έπεσε στη  νορβηγική  θάλασσα και συγκεκριμένα στη νορβηγική ακτογρραμμή του Ατλαντικού, για να εκτελέσει το δρομολόγιο Lavik – Oppedal των δύο τουριστικών χωριών, που στέκουν απέναντι, ως σημεία αναφοράς του Sognefjord, του μεγαλύτερου και πιο εντυπωσιακού νορβηγικού φιόρδ. Το  πρώτο ηλεκτροκίνητο επιβατηγό – οχηματαγωγό μηδενικών ρύπων στον κόσμο, μπορούσε να εξυπηρετήσει 120 αυτοκίνητα, 8 φορτηγά και 350 επιβάτες. Τα κύτη του πλοίου είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο που προτιμήθηκε αντί του χάλυβα ώστε να διατηρηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα το βάρος.

Το πλοίο εξοπλίστηκε με δύο ηλεκτροκινητήρες 450 kW της Siemens και συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 1,000kWh (1 MWh). Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται με ταχυφορτιστή 1.2 MW, στο λιμάνι, την ώρα που το πλοίο φορτώνει/ξεφορτώνει. σε ετήσια βάση μειώνει τη χρήση ντίζελ κατά ένα εκατομμύριο λίτρα, αντισταθμίζοντας παράλληλα 570 τόνους διοξειδίου του άνθρακα και 15 τόνους εκπομπών οξειδίων του αζώτου συγκριτικά με πλοία συμβατικής τεχνολογίας που εκτελούν την ίδια διαδρομή.

Βούληση της Νορβηγικής κυβέρνησης, είναι να εντάξει στην ακτοπλοΐα της ακόμη 75 ηλεκτρικά ferries μέχρι το 2022, καθώς το σχέδιο των Νορβηγών, είναι να μειώσουν τους ρύπους του διοξειδιου του άνθρακα, κατά 50% από όλους τους τομείς μεταφορών μέχρι το 2030 , δίνοντας σε κάθε περίπτωση ειδική σημασία στην ηλεκτροκίνηση των ferries που αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών διοξείδίου του άνθρακα.

Ηλεκτροκίνηση και γαστρονομικός τουρισμός στη Σλοβενία

Το 2016, η πρωτεύουσα της Σλοβενίας, η πανέμορφη Λιουμπλιάνα ανακηρύχθηκε ως η πιο πράσινη πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ωστόσο, οι προσπάθειες της χώρας σε φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές, δεν περιορίστηκαν μόνο στην πόλη.

Αντιθέτως, εντάχθηκαν  στον ολοένα εξελισσόμενο τουριστικό τομέα της Σλοβενίας. Από τις πλέον δημοφιλείς περιοχές, γνωστή και ως Τοσκάνη της Σλοβενίας η περιοχή Goriška Brda χρησιμοποιεί την ηλεκτροκίνηση για να ενισχύσει τον τουρισμό που είναι ως επί το πλείστον γαστρονομικός.

Η γη των ήσυχων κυλιομένων λόφων, με τους  με καταπράσινους και εξαιρετικά παραγωγικούς αμπελώνες, είναι εξαιρετικά δημοφιλής τα τελευταία χρόνια για τις εκδρομές κρασιού και τις στάσεις σε οινοποιεία που παράγουν εξαιρετικές ποικιλίες κρασιών βασισμένες στις αρχές της αειφορίας και της βιώσιμης γεωργίας.

Οι διαδρομές μεταξύ διαφορετικών αμπελώνων και εστιατορίων, γίνονται πια με ηλεκτροκίνητα ποδήλατα, στα συνολικά 280 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων που διασχίζουν την περιοχή. Και είνα περίπου ισοδύναμα, με την απόσταση μεταξύ Παρισιού και Βρυξελλών.

Η ηλεκτροκίνηση που υιοθετείται από το σύνολο των τουριστιών, έδωσε μία νέα   συναρπαστική προοπτική σε αυτό το παρθένο κομμάτι της σλοβενικής υπαίθρου.

Με στοιχεία από: Τime

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας