Του Δημήτρη Παπαγιαννίδη*
Μέσα στην απίστευτη κατάσταση την οποία βιώνουμε, προσπαθώ να σας ενημερώνω και για τις πτυχές της καθημερινής ζωής στα δημόσια έργα και τις Υποδομές.
Μία από αυτές, είναι πως εξετάστηκαν τελικά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν καταθέσει οι δύο τελικοί διεκδικητές για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτό είναι ένα ακόμα βήμα στην μακροχρόνια ιστορία του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4.
Πλέον, αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση, αλλά αυτό είναι άγνωστο με τις παρούσες συνθήκες. Θεωρούμε ότι θα είναι ακόμα ένα εμπόδιο που θα ξεπεραστεί επιτυχώς και το έργο θα προχωρήσει προς την τελική του ευθεία. Αν και σε αυτό το δικαστικό αγώνα δεν έχουμε κάποια καθυστέρηση τότε κάποια στιγμή φέτος, θα οριστεί ημερομηνία για την αποσφράγιση των προσφορών. Εκεί, θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου που θα αποκτήσει και το «συμβόλαιο της δεκαετίας». Τελικοί διεκδικητές είναι οι:
1.«ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI» και
2.«ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM».
ΕΡΓΟ-ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου -Ευαγγελισμός-Φάρος- Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή -Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου -Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Στα θολά νερά που κινείται η αγορά στις κατασκευές από το 2017 και μετά, το έργο κατασκευής της Γραμμής 4 θεωρείται ως έργο-ανάσα. Ο μεγάλος προϋπολογισμός του έργου που αγγίζει τα 1,8 δις ευρώ, θα δώσει άμεση απασχόληση σε χιλιάδες εργαζόμενους στα εργοτάξια του έργου ενώ θα τονώσει όλο τον τεχνικό κλάδο με τις υπεργολαβίες που θα υπάρξουν, τις συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Θα είναι το τρίτο mega-project, μετά το Λαμία-Ξυνιάδα της Ε65 και το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης που ήδη ειναι σε φουλ ρυθμό και την επένδυση του Ελληνικού που θα πάρει μπρος το 2020.
Γενικά υπάρχει πάντως συγκρατημένη αισιοδοξία ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, εάν η πανδημία τελειώσει σχετικά γρήγορα και μέχρι το καλοκαίρι, πολλά νέα έργα που θα τονώσουν όλο τον τεχνικό κλάδο φέτος θα υπογραφούν.
Επίσης είναι σημαντικό να ξεκινήσουν εκτός από mega-project και νέα μικρά και μεσαία δημόσια έργο που αφού υπογράφονται συμβάσεις, δημιουργούνται θέσεις εργασίας , δαπάνες προμήθειες και κάποια στιγμή θα τελειώσουν. Αδιαμφισβήτητα είναι η πολιτική στις Υποδομές που περιμένει όλη η κατασκευαστική αγορά.
*ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μέλος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ
Γεν. Διευθυντής ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΣΣΜΟΑ) /
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΥΠΥΜΕ)
Ε mail: dpapagi@tee.gr
Σχετικά Άρθρα
- Μετρό: πότε φτάνει η γραμμή 2 στο Ιλιον
- Μετρό Θεσσαλονίκης: με ΣΔΙΤ ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας
- ΑΔΜΗΕ: αναβάθμιση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυλλήνης-Ζακύνθου
- ΣΗΤΑ: με εντολή υφυπουργού κόπηκε η γραμμή τραμ στο Ελληνικό
- Μετρό: μελέτες για επέκταση της Γραμμής 2 προς τον Δήμο Αχαρνών
- Υποδομών: πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις