Ηλεκτροκίνηση: 1000 αυτοκίνητα ετησίως στην κυκλοφορία από το 2020
ΕιδήσειςΕνέργειαΜεταφορέςΟικονομία 20 Νοεμβρίου 2019 Αργύρης
Στα χίλια οχήματα ανά έτος αναμένεται να ανέλθουν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 και το 2021 στην Ελλάδα ενώ θετικά κινείται η αγορά αυτοκινήτου την τρέχουσα χρονιά, με πρόβλεψη για αυξημένες πωλήσεις το 2020.
Όπως εξήγησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM” ο Δημήτρης Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), σε ό,τι αφορά γενικότερα τα επιβατικά οχήματα εκτιμάται ότι η επόμενη χρονιά θα κλείσει περίπου στο +10%, “θα είναι δηλαδή η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά αύξησης, με τους απόλυτους αριθμούς να παραμένουν ωστόσο χαμηλοί”.
Η ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους γίνεται με αργούς ρυθμούς, όπως εξήγησε ο κ. Πάτσιος, σημειώνοντας πως “στη χώρα μας συζητάμε για πωλήσεις της τάξης των 11 αυτοκινήτων ανά χίλιους κατοίκους, όταν ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 29 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους”.
Ο κ. Πάτσιος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα εκτιμώντας πως θα υπάρξουν κίνητρα για την αγορά και χρήση τους που “θα είναι της τάξης του 10% περίπου επί της λιανικής τιμής για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα” ενώ εν αναμονή είναι εταιρείες και αγοραστές για το τι ακριβώς θα ισχύσει για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στα κυκλοφοριακά οφέλη μιας τέτοιας εξέλιξης, φέρνοντας ως παράδειγμα κάποιες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ήδη έναν μεγάλο αριθμό από ηλεκτρικά οχήματα, όπως η Νορβηγία, όπου σήμερα πάνω από το 50% των νέων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά. “Εκεί (στη Νορβηγία), στους ιδιοκτήτες/χρήστες δίνεται δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας στο κέντρο των πόλεων, αλλά και ελεύθερης στάθμευσης όσων κινούνται με ένα όχημα αυτής της κατηγορίας” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πάτσιος.
Σε ό,τι αφορά τον όγκο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, ο Σύνδεσμος εκτιμά ότι θα ανέλθουν σε χιλιάδες. “Θα βλέπαμε στην πενταετία περί τις 3-4.000 αυτοκίνητα, το δε 2020 και το 2021 θα κάναμε την εκτίμηση των χιλίων αυτοκινήτων ανά έτος” επισήμανε ο κ. Πάτσιος.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα ηλεκτρικά οχήματα και τη διείσδυσή του στην ελληνική αγορά, εξήγησε πως “σίγουρα δεν περιμένουμε τα 300 και κάτι αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2018 να γίνουν ως διά μαγείας 30.000, θα ξεκινήσει όμως σε κάποιο βαθμό να υπάρχει μια διείσδυση”.
Εξήγησε, παράλληλα, πως το φορολογικό νομοσχέδιο που μπήκε σε διαβούλευση περιλαμβάνει κίνητρα για τους εταιρικούς χρήστες (στελέχη εταιρειών, πωλητές, επιθεωρητές κ.λπ), επισημαίνοντας πως το μοναδικό σημείο που χρήζει προσοχής είναι οι υποδομές φόρτισης, αφού αυτή τη στιγμή παραμένουν ελάχιστοι οι σταθμοί εξυπηρέτηση. Ωστόσο, όπως σημείωσε, οι προθέσεις της Πολιτείας είναι σε θετική κατεύθυνση. “Η υποδομή ακολουθεί την αγορά και η αγορά την υποδομή” υπογράμμισε.
Σχετικά Άρθρα
- Υποδομών: σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση
- Διόδια: όλες οι νέες τιμές και το κόστος στις βασικές διαδρομές
- Ηλεκτροκίνηση: 14.000 νέα σημεία φόρτισης χρειάζεται κάθε εβδομάδα η Ε.Ε
- «Κινούμαι Ηλεκτρικά»: ανοίγει νέος κύκλος με αυξημένη επιδότηση
- Νέα κίνητρα για ηλεκτροκίνηση
- Ηλεκτροκίνηση: επιδοτήσεις 370 εκατ. ευρώ το 2023 – ανοίγουν νέα προγράμματα