Πιλοτικά έργα, τα οποία θα κάνουν γνωστή την ηλεκτροκίνηση στους πολίτες και αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, λαμβάνοντας υπόψη και τους πόρους του νέου ΕΣΠΑ για την κλιματική αλλαγή προκρίνει το υπουργείο Μεταφορών, στο πλαίσιο του κυβερνητικού σχεδίου.
Σχετικές εισηγήσεις έγιναν από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών στη συνεδρίαση της Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια», ενω για τα σχέδια που επεξεργάζεται το υπουργείο ι Μεταφορών, με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων συνθηκών ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών στην έκθεση «Ηλεκτροκίνηση EXPO 2019».
Κ. Χατζηδάκης
Στην έναρξη των εργασιών της διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης στη σύντομη παρέμβασή του, μεταξύ άλλων, είπε χαρακτηριστικά: «Πιστεύω ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μεγάλης σημασίας τόσο για το περιβάλλον όσο και για την αντίληψη που έχει ο πολίτης για τις μετακινήσεις, διότι οι μετακινήσεις είναι ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Δεν μιλάμε για ένα νέο κύμα απόσυρσης αυτοκινήτων. Στο μυαλό μας έχουμε μια συνολική αλλαγή του τρόπου των μετακινήσεων, το πέρασμα σε μια νέα εποχή με περισσότερο σεβασμό στο περιβάλλον με την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης. Στόχος μας είναι να ακολουθήσουμε τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες».
Γ. Κεφαλογιάννης
Στα σχέδια που επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων συνθηκών ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε χαιρετισμό του, στην έκθεση «Ηλεκτροκίνηση EXPO 2019».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο επεξεργάζεται ήδη ένα θεσμικό πλαίσιο για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης και συγκεκριμένα για το περιβάλλον των νέων τεχνολογιών, που είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον.
Παράλληλα, όπως είπε, στο πεδίο της υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, υπό επεξεργασία βρίσκονται υπουργικές αποφάσεις για τα συνεργεία και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, με σκοπό η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει ομαλά και ταυτόχρονα με την τεχνολογική εξέλιξη.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια καινούργια ιδέα, είναι μια νέα πραγματικότητα. Έχει μπει στις πόλεις μας, μέσα από τη λεγόμενη μικροκινητικότητα και διεισδύει στην καθημερινότητα των μετακινήσεων» τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης και προσέθεσε πως «είναι μια τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον που αλλάζει το ενεργειακό μείγμα στην αυτοκίνηση με τρόπο οριστικό». Τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης θα σηματοδοτήσει η ένταξη ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους των αστικών συγκοινωνιών των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Στον επικείμενο διαγωνισμό που έχει προαναγγελθεί σημαντικό ποσοστό του νέου στόλου θα αφορά ηλεκτροκίνητα οχήματα. «Με αυτό τον τρόπο, επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, θα εισάγουμε τη νέα τεχνολογία σε ένα πεδίο ευρείας χρήσης, θα τη συστήσουμε στο επιβατικό κοινό και φυσικά, από τεχνικής άποψης, θα αξιολογήσουμε τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των οχημάτων. Ο ίδιος, αναφέρθηκε και στην πολιτική κινήτρων που επεξεργάζονται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων συνθηκών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την αποκόμιση περιβαλλοντικών οφελών. «Η κατεύθυνσή μας, λοιπόν, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να χαράξουμε το μονοπάτι επάνω στο οποίο θα τρέξει η ηλεκτροκίνηση και αυτό πράττουμε».
Οι τοποθετήσεις στην διυπουργική επιτροπή
Ο υφυπουργός Ενέργειας Γ. Θωμάς, μιλώντας στη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής αφού υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης για το περιβάλλον και τις μετακινήσεις των πολιτών, ανέδειξε ιδιαίτερα το θέμα της φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από πηγές καθαρής ενέργειας και έδωσε έμφαση στην προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στις αστικές περιοχές.
Η Γενική γραμματέας Ενέργειας Α. Σδούκου υπογράμμισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής και του ΥΠΕΝ, ότι για πρώτη φορά βρίσκονται μαζί τρία υπουργεία, ΥΠΕΝ, ΥΥΜ και ΥΠΟΙΚ, ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), η ΡΑΕ, θεσμικοί φορείς, ερευνητικά ινστιτούτα και φορείς της αγοράς. Τόνισε δε ότι θα δημιουργηθούν άμεσα workinggroups για να δουλέψουν τα επιμέρους θέματα.
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος πρότεινε να υπάρξουν πιλοτικά έργα, τα οποία θα κάνουν γνωστή την ηλεκτροκίνηση στους πολίτες και μίλησε για μετασχηματισμό των χρηματοδοτικών εργαλείων, λαμβάνοντας υπόψη και τους πόρους του νέου ΕΣΠΑ για την κλιματική αλλαγή.
Ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων, με λιγότερους ρύπους και λιγότερες μετακινήσεις .
Υπενθυμίζεται ότι βασικοί στόχοι της Επιτροπής, μεταξύ άλλων, είναι:
- η εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα,
- ο σχεδιασμός εφαρμογής ολοκληρωμένου προγράμματος κινήτρων για την προώθηση της διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων,
- η καταγραφή εθνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων με σκοπότην ένταξη δράσεων ηλεκτροκίνησης σε προγράμματα χρηματοδότησης,
- η χωροταξία των υποδομών φόρτισης σε όλη την επικράτεια.
Την Επιτροπή απαρτίζουν στελέχη των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορώνκαι εκπρόσωποι φορέων.
Αναφορικά με τα επόμενα βήματα της Επιτροπής, θα ακολουθήσουν οι καταθέσεις προτάσεων των ομάδων εργασίας (workinggroups) των συναρμόδιων υπουργείων για τις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Σχετικά Άρθρα
- Ευρωπαϊκή τεχνική βοήθεια για BIM, ηλεκτροκίνηση, σιδηρόδρομο
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Βουλή η εξέλιξη των έργων για Σ.Σ. Αθηνών και Κιάτο-Ροδοδάφνη
- Ηλεκτροκίνηση: σε λειτουργία το ψηφιακό μητρώο φορτιστών
- ΚΑΠΕ: ημερίδα για ηλεκτροκίνηση και καθαρές μεταφορές
- Τεχνίτες ηλεκτροκίνησης: νομοθετική ρύθμιση για κατάρτιση και πιστοποίηση
- Υποδομών: προώθηση πράσινων μεταφορών στο δήμο Παπάγου-Χολαργού