Ηλεκτροκίνηση: πως εξελίσσεται το εγχείρημα στους δήμους
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΈργαΕυρωπαϊκή ΈνωσηΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΥποδομέςΧρήμα 20 Ιουνίου 2022 ecotypos
Εφικτός και για τους ελληνικούς δήμους είναι ο πανευρωπαϊκός στόχος των κλιματικά ουδέτερων πόλεων, όπου πρωταρχικό ρόλο θα παίξουν η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και η ολοκλήρωση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ποια είναι η εξέλιξη των έργων.
Με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτούνται οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. «Ήδη πολλοί Δήμοι έχουν δρομολογήσει την εγκατάσταση φορτιστών σε κεντρικά σημεία των πόλεων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας στο 2ο “Electric & Micro Mobility Forum όπου και έδωσε το στίγμα της επόμενης μέρας για τις πόλεις προκειμένου να επιτύχουν τον πανευρωπαϊκό στόχο της Κλιματικής Ουδετερότητας.
270 δήμοι
Τόνισε ακόμη, ότι σε πάνω 270 Δήμους ήδη τρέχουν οι μελέτες και οι διαδικασίες για την προμήθεια φορτιστών και τη μελέτη χωροθέτησης των σημείων που θα τοποθετηθούν (ΣΦΗΟ). «Χρειάζονται γενναία μέτρα προς την εφαρμογή του εξηλεκτρισμού. Η ΚΕΔΕ, έχει πολύ καλή συνεργασία με την Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην προώθηση της αναγκαιότητας της ηλεκτροκίνησης. Στοίχημα είναι να φτιάξουμε ενεργειακά αυτόνομες τις πόλεις μας, βελτιώνοντας την ενεργειακή τους απόδοση. Οραματιζόμαστε πιο καθαρές, πιο βιώσιμες, πιο ήσυχες πόλεις και η ηλεκτροκίνηση μας δίνει ένα πεδίο δόξης λαμπρό». Σε συνδυασμό με την εκπόνηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από πλευράς ΟΤΑ, θεωρώ ότι ο πανευρωπαϊκός στόχος των Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων είναι εφικτός.
Μέσα φιλικά προς το περιβάλλον
«Η Ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό στοιχείο της επιδιωκόμενης βιώσιμης μικροκινητικότητας. Χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν επιλέξει για τις μικρές μετακινήσεις τους εντός της πόλης να αξιοποιούν μέσα μεταφοράς φιλικά προς το περιβάλλον, αποτελώντας το γενικότερο προς μίμηση παράδειγμα με απώτερο στόχο την δημιουργία Κλιματικά Ουδέτερων πόλεων» επισήμανε ο κ Παπαστεργίου και πρόσθεσε. «Η μικροκινητικότητα περιλαμβάνει μέσα μετακίνησης, φιλικά προς το περιβάλλον, μικρά σε μέγεθος, όπως ηλεκτρικά πατίνια, ποδήλατα και μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος, η έλλειψη διαθέσιμου χώρου στάθμευσης ειδικά στις πόλεις αλλά και η ηχορύπανση που προκαλείται από οχήματα ανεξέλεγκτα στη χώρα με δυσμενή για την υγεία μας συνέπειες, καθιστούν μονόδρομο την χρήση Μέσων μικροκινητικότητας».
ΣΒΑΚ
Τόνισε ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης «σε συνδυασμό με την εκπόνηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από πλευράς ΟΤΑ», συντελούν, ώστε ο πανευρωπαϊκός στόχος των Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων είναι εφικτός: «Θα πρέπει ωστόσο να φροντίσουμε ώστε η φόρτιση των ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς να έχει την πηγή της σε καθαρές μορφές ενέργειας. Να καίμε λιγνίτη για να φορτίζουμε τα οχήματα μας είναι μια αντιφατική σχέση».
Δεν είναι μονοσήμαντη
Επίσης ο κ. Παπαστεργίου σχολίασε ότι «μέχρι πρόσφατα βλέπαμε την ηλεκτροκίνηση μονοσήμαντα, από το δίκτυο προς το αυτοκίνητο. Ήδη, με το τεράστιο έλλειμα αποθήκευσης ενέργειας στην Ευρώπη καταδεικνύει την τεράστια ανάγκη να βρούμε νέους τρόπους να αποθηκεύσουμε ενέργεια, και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να είναι μια εξαιρετικά εύκολη, άμεση και ώριμη λύση, με ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί από το αυτοκίνητο προς το κτίριο, όταν η ενέργεια του δικτύου είναι ακριβή και το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να κινηθεί».
Σχετικά Άρθρα
- Ηλεκτροκίνηση: σε λειτουργία το ψηφιακό μητρώο φορτιστών
- Τρίκαλα: ξεκινάει το πρόγραμμα έξυπνων πόλεων
- Έργα βιώσιμης κινητικότητας στους Δήμους «3Β» και Σητείας
- Ηνωμένα Έθνη: το ΥΠΕΝ στη γενική συνέλευση για τη νέα αστική ατζέντα
- Μαξίμου: πράσινο φως για 1000 προσλήψεις μηχανικών στους ΟΤΑ
- ΥΠΕΝ: πράσινες επενδύσεις μεγάλης κλίμακας σε έξι ελληνικές πόλεις